Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fick just meddelande från mina kompisar på ön att GC605 är öppen.katten sa:Är stängningen av 605 permanent? Går det att runda avstängningen?
Vägen var ju fallfärdigt på en hel del ställen 2016 när jag körde den men fint är det där...
/A
Nope , torGoranS sa:900 per riktning eller?
GoranS sa:OK., fortfarande en del pengar men i alla fall inte helt hutlöst kan jag tycka.
Manurhin2 sa:GoranS sa:OK., fortfarande en del pengar men i alla fall inte helt hutlöst kan jag tycka.
Nej , tycker lika men för 2 år sedan kostade det 700 . Ifjol 800 .
Tänkte av någon outgrundlig anledning att det skulle vara praktiskt att hyra cykel på Tenneriffa i sommras , 1500 för 6 dagar varav 3 cykeldagar . Detta för betydligt sämre cykel äv vad jag brukar lägga i cykelväskan . Tillkom förresten en liter Gin till honom jag lånade effektpedaler av .
Tot ca 1800 för 3 cykeldagar .
M
kroem sa:Ska till GC 6-13 nov och tänkte att det kunde vara trevligt att cykla några dagar. Något som en novis ska tänka på? Kommer bo mitt i smeten i PDI. Är FreeMotion ett bra alternativ?
Det där såg helt fantastiskt ut. Får bli ett försök... sprungit iaf >1000hm på GC så detta ska man väl klara? ;)Manurhin2 sa:Freemotion funkar bra
Om du ska köra lvg några dagar så ta bara gc60 så har du flera fantastiska alternativ på vägar , bla denna :
M
GoranS sa:Om du ger dig på att cykla upp till toppen (rekommenderas), försök att se till att det är en dag då det är klart däruppe. Dels riskerar du annars att missa utsikten där uppifrån som är fin (man ser hela vägen ner till kusten) och dels kan det bli lite kyligt p.g.a. höjden och är toppen insvept i moln blir det typiskt fuktigt och det kan bli riktigt kallt och otrevligt ffa att ta sig ner.
Hojta till om du är morgonpigg och inte vill cykla själv. Skicka PM.kroem sa:Ska till GC 6-13 nov och tänkte att det kunde vara trevligt att cykla några dagar. Något som en novis ska tänka på? Kommer bo mitt i smeten i PDI. Är FreeMotion ett bra alternativ?
Kanske det! Brukar vara rätt tidigt iväg, men det är kanske en bedömningsfråga....Paul D sa:Hojta till om du är morgonpigg och inte vill cykla själv. Skicka PM.kroem sa:Ska till GC 6-13 nov och tänkte att det kunde vara trevligt att cykla några dagar. Något som en novis ska tänka på? Kommer bo mitt i smeten i PDI. Är FreeMotion ett bra alternativ?
Tror nog att hämtdagen kan räknas som hel hyrdag.
När det ljusnat?kroem sa:Kanske det! Brukar vara rätt tidigt iväg, men det är kanske en bedömningsfråga....Paul D sa:Hojta till om du är morgonpigg och inte vill cykla själv. Skicka PM.kroem sa:Ska till GC 6-13 nov och tänkte att det kunde vara trevligt att cykla några dagar. Något som en novis ska tänka på? Kommer bo mitt i smeten i PDI. Är FreeMotion ett bra alternativ?
Tror nog att hämtdagen kan räknas som hel hyrdag.
Vindjacka bra. Har hemma ibland testat dubbla Armvärmare kompletterade med vindväst. Tycker man blir mer flexibelt de långpass då temperaturen hinner skifta mycket. Behöver inte stanna när jag drar ner ett elle två lager armvärmare till handlederna i långa stigningar. Första lagret stickat (Decathlons BTWin billiga) andra lagret mer vindtätt. Bianchi förstås ?Manurhin2 sa:GoranS sa:Om du ger dig på att cykla upp till toppen (rekommenderas), försök att se till att det är en dag då det är klart däruppe. Dels riskerar du annars att missa utsikten där uppifrån som är fin (man ser hela vägen ner till kusten) och dels kan det bli lite kyligt p.g.a. höjden och är toppen insvept i moln blir det typiskt fuktigt och det kan bli riktigt kallt och otrevligt ffa att ta sig ner.
Håller med , ta dessutom med en vindjacka till nedfärden mot Ayacata .
Tror det var 6 grader på toppen första ggn .
Märktes inte i kortkort upp men blir kyligt nerför även med jacka .
M
Paul D sa:Vindjacka bra. Har hemma ibland testat dubbla Armvärmare kompletterade med vindväst. Tycker man blir mer flexibelt de långpass då temperaturen hinner skifta mycket. Behöver inte stanna när jag drar ner ett elle två lager armvärmare till handlederna i långa stigningar. Första lagret stickat (Decathlons BTWin billiga) andra lagret mer vindtätt. Bianchi förstås ?Manurhin2 sa:GoranS sa:Om du ger dig på att cykla upp till toppen (rekommenderas), försök att se till att det är en dag då det är klart däruppe. Dels riskerar du annars att missa utsikten där uppifrån som är fin (man ser hela vägen ner till kusten) och dels kan det bli lite kyligt p.g.a. höjden och är toppen insvept i moln blir det typiskt fuktigt och det kan bli riktigt kallt och otrevligt ffa att ta sig ner.
Håller med , ta dessutom med en vindjacka till nedfärden mot Ayacata .
Tror det var 6 grader på toppen första ggn .
Märktes inte i kortkort upp men blir kyligt nerför även med jacka .
M
? kör man så hårt så man blir varm o ändå vill ha armvärmarna torra så fixar man det genom värsta fartställningen så armbågarna blir lägsta punkten. Då droppar kylvätskan snällt ner från de vassa armbågarna?GoranS sa:Kör också betydligt oftare med väst+armvärmare (dock bara ett par) än med jacka.
En sak jag ibland kan uppleva som lite förrädiskt just med att inte ta av armvärmarna utan att låta de sitta kring handlederna när man kör uppför är att om man svettas så fungerar de som svettband, vilket gör att de typiskt är fuktiga när man på toppen ska dra upp dem inför nerfärden.
GoranS sa:Inte direkt så det kryllar av turister, vilket ju måste ses som positivt.
Jag skickar PM så får vi snacka ihop oss.chripers sa:Kommer att befinna mig på GC Meloneras 17-24 november. Om nån är på plats och ev. vill ta en sväng nån dag så hojta gärna till.
Är påväg ner om 2 veckor så jag är lite nyfiken själv. Jag undersökte några stravasegment och där har cyklats idag iaf. Jag fick klättra ut om räcket vid avspärrningen sist (slutet av feb iår) gick hur bra som helst. Själv tvivlar jag på att man står och bötfäller cyklister. Hittar inte någon bra info i övrigt..C-dale sa:Är det fortfarande möjligt att vandra igenom avspärrningen för vägraset efter Taurito?
Läste någonstans att det var risk för böter mm, bara en myt eller?
Jag har nämnt böter. Gynter som bor på ön berättade det för mig.C-dale sa:Är det fortfarande möjligt att vandra igenom avspärrningen för vägraset efter Taurito?
Ja då är minst 3 ”forumbröder” på ön inom 2 veckor? Granlund, Chripers o undertecknad.Bengt Granlund sa:Är påväg ner om 2 veckor så jag är lite nyfiken själv. Jag undersökte några stravasegment och där har cyklats idag iaf. Jag fick klättra ut om räcket vid avspärrningen sist (slutet av feb iår) gick hur bra som helst. Själv tvivlar jag på att man står och bötfäller cyklister. Hittar inte någon bra info i övrigt..C-dale sa:Är det fortfarande möjligt att vandra igenom avspärrningen för vägraset efter Taurito?
Bengt Granlund sa:Frågan är hur avspärrningen ser ut längre upp, där var det till att klättra runt räcket förra året.
Bilden tog jag 24feb.