Sambal Oelek
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Mer säkert att översätta till engelska i vissa fall har jag märkt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om jag hade bott i Bahia Felize hade jag nog tagit gc60 till Ayacata oavsett .kroem sa:Haft två fina dagar på en lite för liten superaerocykel (systemsix) då jag är dålig på att planera. Men hej vad det går - dessutom har man ju "fel" cykel för berg vilket är en bra ursäkt. En dag upp Soria och en bara längst kusten.
Hade tänkt att få till en lite mer planerad runda på fredag morgon, är det Pico man "måste" göra då? Om jag utgår från Bahia Feliz, hur långt är det till typ VOTT?
Möjligt att vi blir två som siktar på VOTT på lördag. Gissar det kan bli 120km plus minus. Färjan mellan Puerto Rico o Port de Mogan går varje halvtimme. 7€.Manurhin2 sa:Om jag hade bott i Bahia Felize hade jag nog tagit gc60 till Ayacata oavsett .kroem sa:Haft två fina dagar på en lite för liten superaerocykel (systemsix) då jag är dålig på att planera. Men hej vad det går - dessutom har man ju "fel" cykel för berg vilket är en bra ursäkt. En dag upp Soria och en bara längst kusten.
Hade tänkt att få till en lite mer planerad runda på fredag morgon, är det Pico man "måste" göra då? Om jag utgår från Bahia Feliz, hur långt är det till typ VOTT?
Därifrån kan du nå både Picon och Vott .
Mkt på grund av vägraset vid Taurito .
M
Hmm...Har ingen hojj på lördag, men skulle ju kunna förlänga...Paul D sa:Möjligt att vi blir två som siktar på VOTT på lördag. Gissar det kan bli 120km plus minus. Färjan mellan Puerto Rico o Port de Mogan går varje halvtimme. 7€.Manurhin2 sa:Om jag hade bott i Bahia Felize hade jag nog tagit gc60 till Ayacata oavsett .kroem sa:Haft två fina dagar på en lite för liten superaerocykel (systemsix) då jag är dålig på att planera. Men hej vad det går - dessutom har man ju "fel" cykel för berg vilket är en bra ursäkt. En dag upp Soria och en bara längst kusten.
Därifrån kan du nå både Picon och Vott .
Mkt på grund av vägraset vid Taurito .
M
Återkommer om detaljer.
Ursäkta för det sena svaret, men som redan sagts, om man letar rätt på "den stora rondellen" i Los Christianos (i mitten på första bilden) så cyklar man bara rakt upp mot motorvägspåfarten men fortsätter istället under motorvägen mot TF-28 och sedan vidare t.ex. TF-51 upp mot Vilaflor.Paul D sa:Teneriffa fråga:
Vill ha goda råd om vägval från Los Cristianos (sydväst på ön) upp mot Teijde?
Finns troligen beskrivet tidigare i denna omfattande tråd men vet inte hur man snabbt hittar.
Gärna vägnummer.
Vill även veta om det är mycket bättre att starta från annat ställe än Los Cristianos?
Bästa vore om någon är på Teneriffa ungefär 25-29/3 o handgripligt vill visa mig. Siktar på en heldag för bestigningen.
Hmm...Har ingen hojj på lördag, men skulle ju kunna förlänga...[/quote]Paul D sa:[
Möjligt att vi blir två som siktar på VOTT på lördag. Gissar det kan bli 120km plus minus. Färjan mellan Puerto Rico o Port de Mogan går varje halvtimme. 7€.
Återkommer om detaljer.
Hur stor hoj kan du ha??[/quote]kroem sa:Hmm...Har ingen hojj på lördag, men skulle ju kunna förlänga...Paul D sa:[
Möjligt att vi blir två som siktar på VOTT på lördag. Gissar det kan bli 120km plus minus. Färjan mellan Puerto Rico o Port de Mogan går varje halvtimme. 7€.
Återkommer om detaljer.
Näsan rann men det gick ändå, kan ju inte skippa toppen en till resa. Gisses vad fint det var däruppe, men vägen sista typ 25(?) var ju riktigt knackig.Paul D sa:Bäbisbaciller ??
Krya!!
Vilar i morgon.
Men vägen från Ayacata till toppen är väl fin .kroem sa:Näsan rann men det gick ändå, kan ju inte skippa toppen en till resa. Gisses vad fint det var däruppe, men vägen sista typ 25(?) var ju riktigt knackig.Paul D sa:Bäbisbaciller ??
Krya!!
Vilar i morgon.
11-34 nästa gång jag hyr ...
Nja första biten från Ayacata upp är inte trevlig. Men från Roque Nublo är det faktiskt stundtals fint!Manurhin2 sa:Men vägen från Ayacata till toppen är väl fin .kroem sa:Näsan rann men det gick ändå, kan ju inte skippa toppen en till resa. Gisses vad fint det var däruppe, men vägen sista typ 25(?) var ju riktigt knackig.Paul D sa:Bäbisbaciller ??
Krya!!
Vilar i morgon.
11-34 nästa gång jag hyr ...
Som jag kommer ihåg det är det riktigt risig asfalt mellan San Bartelome' och Ayacata , fin för övrigt .
M
Tack Maurhin2!!Manurhin2 sa:Paul D , inser först nu att jag förbisett ditt önskemål om heldag till Teideplatån .
Turen från garmin tidigare ger 2500 hm och tog 5 timmar med rejäl omväg på slutet i lugnt tempo .
Om du istället cyklar liknande fastän nerför där jag vände så att det blir genare och sen vänder tillbaka samma väg så får du ihop din heldag . Dessutom kanske 4000 hm och bestigning från bägge hållen , win-win .
M
Begriper du varför man ska asfaltera GC500??. Blev oxå stoppad. Försökte förklara att San Bartolome till Pico är i mycket större behov av upprustning?C-dale sa:Idag pågick asfaltarbete på vägen mellan Juan Grande o Bahia Feliz o vi med lite grövre däck hänvisades till omväg på 500m sportgrus. Lvgåkare stoppades, ganska tramsigt. Klaras nog lätt o man inte kör på tuber i silke eller egyptisk bomull.
Låter som att du är värd en vilodag imorgon .Paul D sa:Begriper du varför man ska asfaltera GC500??. Blev oxå stoppad. Försökte förklara att San Bartolome till Pico är i mycket större behov av upprustning?C-dale sa:Idag pågick asfaltarbete på vägen mellan Juan Grande o Bahia Feliz o vi med lite grövre däck hänvisades till omväg på 500m sportgrus. Lvgåkare stoppades, ganska tramsigt. Klaras nog lätt o man inte kör på tuber i silke eller egyptisk bomull.
Hade 165 km ca 4400 höm i benen när jag blev stoppad. Kört Maspalomas, Patalavaca, Augineguin, Soria, Tauripass, San Nicolas, VOOT, Ayacata, Pico, St Lucia, Doctoral till stoppet. Cyklade tillbaka 5 km o tog bussen. Hade ”akutbehovs” papper i ryggan som skyddade nya pedalen i lastutrymmet. Steg av i Bahia Feliz o cyklade hem sista 15km. Totalt 185 km idag ren lyx ?
8,5 grader som kallast mot Pico. Regn genom San Bartolome.
Kostigen med cykelförbud (branta klättringen) från Soria är hjälpligt nyrustad.
Inflation?nisseson sa:Minst sagt skaplig runda (även om jag tror att det är lite inflation i höjdmetrarna)! Starkt kört, avundsjuk. :-)
Kul, grattis! Har sett massa foton, såg kul utPaul D sa:När jag väl lärt mig upplägget så gick det riktigt bra idag. Första 20 minuterna mot Soria nådde jag nytt PB FTP o kunde ändå pressa på ända till Ayacata.
Kör VOOT redan i morgon då det ser blött ut åt nord nordost. 9:00 RIU MelonerasPaul D sa:I morgon tisdag är vi två som planerar en tur genom Telde till Santa Brigida o GC 15 + GC 600 till Pico. Gjort denna tur en gång tidigare o gillade stigningen på GC15 o 600. Visserligen onödigt mycket trafik till Santa Brigida. Troligen över Lucia o kustvägen hem. Ca 150 km o kanske närmare 3000hm. Avgår från RIU Meloneras kl 09:00. Ev VOOT via Soria senare i veckan. PM om intresse.
Ja det var trevligt. Kan nog tänka mig att göra om det nästa vår om jag lyckats hålla ångan uppe o inte blivit för fet till dess. Arrangörerna gör vad man kan för att skapa stämning. Mängder med personal, motorcyklar, fotografer, poliser o ambulanser. Magdanserskorna var kanske lite i överkant under afterbiken.Sambal Oelek sa:Kul, grattis! Har sett massa foton, såg kul utPaul D sa:När jag väl lärt mig upplägget så gick det riktigt bra idag. Första 20 minuterna mot Soria nådde jag nytt PB FTP o kunde ändå pressa på ända till Ayacata.
Smart Paul , trimmad programvara ?Paul D sa:Här har tidigare diskuterats % i VOOT. Jag har då hävdat att det brantaste jag uppmätt är 20%. Körde igår igen o då med senaste programvara i min Garmin 810 Edge.
I första stigningen när man just sett tunneln till vänster så fladdrade procenten upp till både 22 och 24%. Visserligen snabbt övergående men vist är 22 o 24% betydlig manligare än ynka 20% ?
Bäck!? Du måste uppenbarligen varit så medtagen av ansträngningen att du börjat hallucinera. ;-)Manurhin2 sa:Smart Paul , trimmad programvara ?Paul D sa:Här har tidigare diskuterats % i VOOT. Jag har då hävdat att det brantaste jag uppmätt är 20%. Körde igår igen o då med senaste programvara i min Garmin 810 Edge.
I första stigningen när man just sett tunneln till vänster så fladdrade procenten upp till både 22 och 24%. Visserligen snabbt övergående men vist är 22 o 24% betydlig manligare än ynka 20% ?
Skulle man ha , tror bäcken bara var 18% när jag cyklade efter första högersvängen .
Beror väl på hur jorden snurrar såklart ?
Ja du ser ?GoranS sa:Bäck!? Du måste uppenbarligen varit så medtagen av ansträngningen att du börjat hallucinera. ;-)Manurhin2 sa:Smart Paul , trimmad programvara ?Paul D sa:Här har tidigare diskuterats % i VOOT. Jag har då hävdat att det brantaste jag uppmätt är 20%. Körde igår igen o då med senaste programvara i min Garmin 810 Edge.
Skulle man ha , tror bäcken bara var 18% när jag cyklade efter första högersvängen .
Gissar att mätutrustningen är lätt?Manurhin2 sa:Ja du ser ?GoranS sa:Bäck!? Du måste uppenbarligen varit så medtagen av ansträngningen att du börjat hallucinera. ;-)Manurhin2 sa:Smart Paul , trimmad programvara ?Paul D sa:Här har tidigare diskuterats % i VOOT. Jag har då hävdat att det brantaste jag uppmätt är 20%. Körde igår igen o då med senaste programvara i min Garmin 810 Edge.
Jag vet också att hade det varit mkt brantare så hade jag nog med säkerhet fått göra fotavtryck på vägen upp .
Jag får låna med mig ett sån där mätinstrument underentreprenörer på jobbet har och mäter ut / in kabel och ledningar med . Har man laglig anledning att stanna ofta utan att skylla på punka eller blåsan osv
Mäter rätt på någon dm .
Fina stigar du hittat!Mkjobb sa:Vädret är bra igen , vinter - sommar växlingen kanske är slut får vi hoppas.
Blev en tur till Fataga för att sedan ta Lucia dalen ner. Bra väder som sagt
Visst är det . Cyklar du ingen mtb alls ?Paul D sa:Fina stigar du hittat!Mkjobb sa:Vädret är bra igen , vinter - sommar växlingen kanske är slut får vi hoppas.
Blev en tur till Fataga för att sedan ta Lucia dalen ner. Bra väder som sagt
Inte mycket trafik där gissar jag?