GoranS sa:
Manurhin2 sa:
GoranS sa:
Manurhin2 sa:
Hur långt/jobbigt skulle det vara att cykla gc60till Ayacata och vidare rakt och runt vänstervarv till foten av vott jämfört med västerifrån?
M
Testa!
Är ganska många år sen jag var där men då var en del av backen ditt förslag skulle ge som nerfart till foten av VOTT inte i ett skick som riktigt lockade till utförskörning (jag cyklade uppför).
Den sämsta jag cyklat på ön är lätt den från La Aldea in till foten av vott, fii f..n.
Är den lika dålig resten också?
Har aldrig cyklat där.
M
Som sagt, många år sen jag var där nu så mina kunskaper är utdaterade. Paul D har säkert bättre koll.
(Smile)
Jag fuskar o tar hjälp av Google maps för avstånden.
Blir något lite närmare via Ayacata. MEN:
Radar här upp några själ att INTE välja Ayacata t.o.r.
# bromsa sig ner till tunnelkorsningen skulle jag undvika pga lutningen och beläggningen.
# Klättra via Soria är för häftigt för att undvika
# Tesbackens beläggning är fortfarande riktigt bra. Bara att stå på mellan hårnålskurvorna.
# Resten av beläggningen till San Nicolas är bra
# Beläggningen från San Bartolome till Ayacata börjar bli riktigt tråkig. Bara en kort snutt närmare San Bart som är ok.
# Tycker det är perfekt att ladda batterierna med pizza på torget i San Nicolas o fylla flaskorna o fickorna på Spar. Tycker man ska vara välgödd när man påbörjar VOTT. Ha ha brukar ha en banan med som jag ber pizzabagaren skiva o gömma under osten. Han brukar inte ha banan i köket. ?. Möjligt jag tar med även ananas nästa gång. ?
# Har man otur med vädret kan det vara onödigt kallt att sitta still o äta i Ayacata.
SAMMANFATTNING
San Bartolome - till tunnelkorset o tillbaka ger dåligt underlag två gånger
Nutritionen är bättre traditionella vägen. Visserligen ett par skakiga utför in i VOTT-dalen från San Nic. Min sadelväska skakade loss där en gång?