Cykla i Leksand

LasseB

Medlem
Cykla i Leksand
Ok, tråkigt med hälsoläget Bluetail, krya på dig.
I ungefär vilken del av kommunen tänkte du dig weidion? Nya stigar låter ju roligt.

LasseB

Medlem
Cykla i Leksand
Hjärtmassage på den här tråden och en panikefterlysning.
Är i den prekära knipan att jag har sprängt sidoväggen bak på mina Ice Spiker Pro. Med dagarnas underlag så är ju uppenbart dubb ett måste för att kunna ha en någotsånär trevlig upplevelse på stigen. Har försökt hitta en butik i närområdet med något i lager, men får inget tydligt besked på status.
Någon som har ett 27,5" dubb till salu? Skicket är ganska oviktigt så länge det inte är några större hål, det behöver bara hålla en vecka.

weldion

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
LasseB sa:
Hjärtmassage på den här tråden och en panikefterlysning.
Är i den prekära knipan att jag har sprängt sidoväggen bak på mina Ice Spiker Pro. Med dagarnas underlag så är ju uppenbart dubb ett måste för att kunna ha en någotsånär trevlig upplevelse på stigen. Har försökt hitta en butik i närområdet med något i lager, men får inget tydligt besked på status.
Någon som har ett 27,5" dubb till salu? Skicket är ganska oviktigt så länge det inte är några större hål, det behöver bara hålla en vecka.
Åk till Biketown i Falun. Finns på lager där, annars har jag för mig att jag såg på Intersport i Falun också.

Kupa

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Dubbade Nokian 26" har jag två stycken här i Häradsbygden.. även ett sketet QR-hjul med 135 mm nav som borde kunna ta 10-delad kassett, men det är väl inte till mycket glädje gissar jag.

LasseB

Medlem
Cykla i Leksand
Tack för tips weldion, är alltid osäker på vad "i lager" betyder i webshoppar och om man kan hämta direkt i butik. Men om Intersport har på hyllan så är det klart värt en chansning.
Tack kupa för erbjudandet, men varken nav eller hjulstorlek är inklämbar.
Men jag blev lite frugal och drog fram Singer. Donerade däcksidor från en mountain king som förstärkning på insidan:
20200101_215230.jpg

Morgondagen får visa om det fungerar, men det är funkis en sväng runt gårdsplan.

LasseB

Medlem
Cykla i Leksand
Utfallet blev lite sådär. Lät den stå över natten med 2 bar och imorse så visade det sig att den smällt igen. Hittade ice spikers på rea på team sportia i rättvik och verifierad lageratatus på deras facebook chatt, så det är nu inhandlat. Var wired performance modellen och jag tror det är bättre då de har lite tjockare sidväggar.

weldion

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
LasseB sa:
Utfallet blev lite sådär. Lät den stå över natten med 2 bar och imorse så visade det sig att den smällt igen. Hittade ice spikers på rea på team sportia i rättvik och verifierad lageratatus på deras facebook chatt, så det är nu inhandlat. Var wired performance modellen och jag tror det är bättre då de har lite tjockare sidväggar.
Körde du LiteSkin eller SnakeSkin på däcken med trasig däcksida? Kör själv på 2.6" Evolution LiteSkin vikbar.

erolwi

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Synd att jag missade detta inlägg igår. Anlände idag i Leksand och hade kunnat ta med mig... nästa gång ska jag vara mer på alerten!

EdvinJ

Medlem
Cykla i Leksand
Tja, stockholmare på besök. Funderar på att ta en tur till källberget nån gång under morgondagen. Vilket/vilka spår ska man sikta på om man vill ha 10-15km cykling.
Om nån mer vill köra så tar jag gärna sällskap, tempo klarar jag hyffsat högt men kan även ta det lungt😊

weldion

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Tja, stockholmare på besök. Funderar på att ta en tur till källberget nån gång under morgondagen. Vilket/vilka spår ska man sikta på om man vill ha 10-15km cykling.
Om nån mer vill köra så tar jag gärna sällskap, tempo klarar jag hyffsat högt men kan även ta det lungt😊
Har du kikat på Trailforks?

EdvinJ

Medlem
Cykla i Leksand
Har du kikat på Trailforks?
Jora det har jag👍 tänkte om nån hade nån favoritslinga eller vilken man inte "får" missa att tipsa om.
Hinner inte köra igenom allt då jag har 13-15km transport dit och sedan samma hem igen och mer tränad än så är jag nog inte🤣

weldion

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Jora det har jag👍 tänkte om nån hade nån favoritslinga eller vilken man inte "får" missa att tipsa om.
Hinner inte köra igenom allt då jag har 13-15km transport dit och sedan samma hem igen och mer tränad än så är jag nog inte🤣
Var kommer du från för område, när du har 13-15 km transport dit? Kanske finns roliga slingor i ditt närområde?

hm

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Siljansleden från granberget till källberget är fin iaf .
Och väl där e gröna milspåret fin.

Senast ändrad:

bluetail

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Siljansleden från granberget till källberget är fin iaf .
Tigg skjuts till Granbergstoppen eller cykla från Almo på småstigarna upp till Granbergets dalstation och cykla/pusha upp till toppen. Cykla från övre parkeringen ner till Siljansleden och via Styrsjöbo till Källberget. Ett annat alternativ är att från Almo cykla upp mot Råbäck och sen tavänster på grusvägen ut mot Yxbodarna och gå på Siljansleden där. Då går det brant upp på Granberget (Som ju är superskoj uppifrån). Väl framme vid Källberget kan du ta gröna spåret (10km) eller blå spåret (30km). Eller så tar du bilen till Källberget och utgår därifrån 😆

EdvinJ

Medlem
Cykla i Leksand
Tigg skjuts till Granbergstoppen eller cykla från Almo på småstigarna upp till Granbergets dalstation och cykla/pusha upp till toppen. Cykla från övre parkeringen ner till Siljansleden och via Styrsjöbo till Källberget. Ett annat alternativ är att från Almo cykla upp mot Råbäck och sen tavänster på grusvägen ut mot Yxbodarna och gå på Siljansleden där. Då går det brant upp på Granberget (Som ju är superskoj uppifrån). Väl framme vid Källberget kan du ta gröna spåret (10km) eller blå spåret (30km). Eller så tar du bilen till Källberget och utgår därifrån 😆
Siljansleden upp på baksidan av granberget visade LasseB mig förra sommaren. Den va jobbig upp men rolig ner mot styrsjöbo sen.
Är det lätt att följa markeringarna på källberget? Bilen uppskattar familjen om jag lämnar hemma😊

bluetail

Aktiv medlem
Cykla i Leksand
Siljansleden upp på baksidan av granberget visade LasseB mig förra sommaren. Den va jobbig upp men rolig ner mot styrsjöbo sen.
Är det lätt att följa markeringarna på källberget? Bilen uppskattar familjen om jag lämnar hemma😊
Gröna är väldigt bra markerad! Blå är bra markerat förutom mellan Söder Rälta och Jonheden där det kan va lite lurigt men det går om man håller ögonen öppna👍

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer