Skogling
Aktiv medlem
Cykla i regn med fincykel?
1888 sa:Ni får inte visa sådana bilder, Skogling kräks.....
Min drivlina. Minns ej att jag kräktes.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
1888 sa:Ni får inte visa sådana bilder, Skogling kräks.....
Skogling sa:1888 sa:Ni får inte visa sådana bilder, Skogling kräks.....
Min drivlina. Minns ej att jag kräktes.
Skogling sa:Duger detta då?
Witch ride 2007. Det är min NRS som fått lite regn och ett barr på sig...
Skogling sa:Frågan gällde om vid nederbörd skall ta 70k-racern eller pendlaren om man skall ta en träniningsrunda.
Jag hade valt pendlaren. Eller väntat tills det torkat upp. ☺
Jag är för fattig och lat tror jag...
Blir väl idiotförklarad nu men har en ny racer som bara står och inte är använd än.plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Och varför är det så stor prisskillnad på dessa slitdelar så ni inte vill använda cykeln till det den är till för?
Hade det inte varit bättre att spendera pengarna på annat?
I min värld är det värsta slöseriet att smälla massa pengar på nåt som inte används.
bakväxel sa:Blir väl idiotförklarad nu men har en ny racer som bara står och inte är använd än.plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Och varför är det så stor prisskillnad på dessa slitdelar så ni inte vill använda cykeln till det den är till för?
I min värld är det värsta slöseriet att smälla massa pengar på nåt som inte används.
Ger mig sinnesfrid!
plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Skogling sa:plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Inte används?
I år har jag hamnat i regn fyra gånger men även lurat regnet några gånger och lagt om rutten när jag sett mörka moln. Ibland ser man hur det är skyfall längre bort och också lagt om rutten och klarat mig.Skogling sa:Ibland är det mulet utan att det regnar. Du får nog släppa på tyglarna lite... ?
Kommer bli använd när en nyare och dyrare inhandlas, då blir den nya stående för sinnesfridens skull.plumse sa:bakväxel sa:Blir väl idiotförklarad nu men har en ny racer som bara står och inte är använd än.plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Ger mig sinnesfrid!
Nädå, idotförklarad blir du inte. Inte av mig i alla fall.
Du har ju köpt den för sinnesfridens skull. Hade du däremot köpt hojen för att cykla på men inte använt den så... ;)
bakväxel sa:Kommer bli använd när en nyare och dyrare inhandlas, då blir den nya stående för sinnesfridens skull.plumse sa:bakväxel sa:Blir väl idiotförklarad nu men har en ny racer som bara står och inte är använd än.plumse sa:Men vad är det som slits så hårt på fincykeln som inte också slits på fulcykeln när det är blött ute?
Ger mig sinnesfrid!
Nädå, idotförklarad blir du inte. Inte av mig i alla fall.
Du har ju köpt den för sinnesfridens skull. Hade du däremot köpt hojen för att cykla på men inte använt den så... ;)
Konkret sa:Huden är vattentät!
ForesterGuy sa:Konkret sa:Huden är vattentät!
Att fötterna och händerna blir skrynkliga är bara för att man ska få bättre grepp.
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:Henrik_E sa:Den där kedjan var inte ren vid turens start. Skäms.
Nä. Fast var iofs en lång skitig tur. Dirty GF typ. Sååå smutsig var den inte innan (fast inte heller ren...)
Stod förra veckan och funderade på att cykla runt en sjö. Problemet är att det finns vägar på båda sidor om sjön, men de möts aldrig...det var tydligen inte värt besväret att fylla ut myren som skiljer dem åt. Att bära cykeln över myren verkar jobbigt, en genare väg blockeras av tät skog och en å. Den genaste vägen går över sjön, om man cyklar från den ena stranden till den andra i 1,5 meter djupt vatten. Frågan är hur jobbigt det är att cykla i vatten? Det här är ett projekt där det definitivt är olämpligt med en ebike... :-D
Brukar ofta finnas ett litet hål så vänder man det neråt så kan det rinna ut (även om ett hål helst ska vara en fyra millimeter för att det ska funka med någon större garanti, och så stora har jag aldrig sett... :-) )Bengt-re sa:Dubbelbottnade fälgar kan bli skvalpiga efter sånna övningar...? förvånandsvärt svårt att få ut vattnet utan att ta av däcket också.
emmer sa:Brukar ofta finnas ett litet hål så vänder man det neråt så kan det rinna ut (även om ett hål helst ska vara en fyra millimeter för att det ska funka med någon större garanti, och så stora har jag aldrig sett... :-) )Bengt-re sa:Dubbelbottnade fälgar kan bli skvalpiga efter sånna övningar...? förvånandsvärt svårt att få ut vattnet utan att ta av däcket också.