Jag har cyklat men inte sträckan syd Finland, Baltiska staterna och Ryssland (som behövs visum liksom oblast Kaliningrad), det skulle jag göra nu men cyklade ist till Norge igen. Kanske jag gör nästa året :)
Finlands kust var för mig för mycket trafik så cyklade ist lite mer i inlandet, samma sak med Sveriges kust (tråkigt som fan tycker jag) och körde högt upp i Norrland en extra rundtur till Treriksröset (trelandspunkt).
Danmark är jättefint för cyklister (cyklade hela kusten upp till Fredrikshamn), Tyskland liiiite för mycket turister/trafik och i Poland cyklade jag också en extra (stor) runda (till bl.a Auschwitz och Bialowiezaskogen).
Hade tält/kök med mig och allt gick bra, framförallt sträckan Finland/Sverige flög jag över asfalten (bikepacking på racercykel), så det var ofta dagar som var mer än 15mil. Tyckte bara att i Poland kör dem ofta som idioter (inte så roligt som cyklist) och några älskar för mycket öl/sprit som är ännu värre i trafiken.
Har bilder/rutter men dem finns i datorn hemma och jag är nu i norska fjällen så kan tyvärr inte bjuda på dem.
God tur och lycka till :)