Cykla på Fuerteventura?

mr X

Medlem
Cykla på Fuerteventura?
Funderar på resa till Fuerteventura(Norra sidan) i slutet av jan. Syftet är inte cykelresa. Men ev nån tur. Hur är förutsättningarna?

Cykla på Fuerteventura?
Bra förutsättningar men inte alls som på Gran Canaria eller Teneriffa. Mycket plattare och kargare och inte alls lika inspirerande natur. Men jämfört med Sverige är det väl inspirerande och bergigt antar jag. Fuerteventura är ett känt tillhåll för triatleter och kite-surfare. Kör på bara tycker jag. Men Gran Canaria är min personliga favorit av de öarna för cykling.

Cykla på Fuerteventura?
Det blåser en hel del, därav namnet på ön ;)
Cyklade både landsväg och mtb utgående från Playitas för 2 år sen. Helt ok men övriga öar verkar mer inspirerande.

Cykla på Fuerteventura?
Senast ändrad:
Cykla på Fuerteventura?
Hej!
Är det någon här som kan tipsa om uthyrning av mtb samt kanske guidade tourer på södra delen av ön?
Tack på förhand!

Cykla på Fuerteventura?
Utgår man från Playitas finns det inte så många vägar att välja på,
de här cyklade jag på när jag var där en vecka oktober 2014.
Men själva Playitas-anläggningen är bra och bör utnyttjas för att få fullt utbyte av resan,
ta alltså med mer än endast cykelkläder, åtminstone enl mig.

Bilagor

• Playitas_cykling_2014.PNG
    Playitas_cykling_2014.PNG
    28.6 KB · Besök: 195
Cykla på Fuerteventura?
jonja skrev:
-------------------------------------------------------
> Jädrans blåshål de där öarna, finns det inga
> bättre destinationer för samma pris?

Vilka öar är det du avser med "de där öarna"?

Cykla på Fuerteventura?
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Utgår man från Playitas finns det inte så
> många vägar att välja på,
> de här cyklade jag på när jag var där en vecka
> oktober 2014.

Du missade den finaste, från Pajara över Betancuria till Antigua :-) . Har varit på Playitas alldeles för mycket sen jag snöade in på motions-triathlon, bra ställe om man ska träna. Ska man göra annat (t.ex. ren nöjescykling) så är andra kanarieöar än bättre.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp