Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Menar du cykeltävlingar på Sal eller på ögruppen totalt sett? Och, menar du lvg eller MTB? Det verkar ju vara ett rätt begränsat vägnät på öarna så ska man få cykla lite olika vägar med en lvg-cykel verkar det som man skulle behöva använda ett antal öar.jomper sa:Mest flyg mellan öarna vill jag minnas, det var dock säkert tio år sen jag var där. På Sal. Åkte runt en del men såg inget som lockar cykeltävlingar.
GoranS sa:Menar du cykeltävlingar på Sal eller på ögruppen totalt sett? Och, menar du lvg eller MTB? Det verkar ju vara ett rätt begränsat vägnät på öarna så ska man få cykla lite olika vägar med en lvg-cykel verkar det som man skulle behöva använda ett antal öar.
jomper sa:> påstridiga och jobbiga. Tyvärr verkar ganska
Bara man berättade att man inte var intresserad så blev man lämnad i fred. Inga problem.
> Pratade med flera personer som inte lämnat
> området pga att dom hört att det var så hög
> brottslighet..
Jag tror det är en strategi för att få folk att spendera sina pengar inne på hotellområdet istället. Det var helt safe att röra sig på stan även på kvällarna.
Men det är ingen ö för aktiviteter.
johan44 sa:Vi var på Sal på Hotellet när barnen var små. Utmärkt surf och trevlig uthyrning/skola. Åkte på fyrhjulingsutflykt som inte var så tillrättalagd som man är van vid, på ett positivt sätt. Kändes som några % äventyr på riktigt. Vi var också i stan och blev förföljda av läskig typ när vi lämnade huvudgatan för att leta upp en skola och visa barnen hur en skola kan se ut i andra delar av världen. Det var inte en helt komfortabel upplevelse.
Flygplatsen var härlig. Vid ingången finns/fanns en lång "pamflett" på väggen som jag gissade skulle handla om säkerhet osv. men det var en kärleksförklaring till passagerarna. Avslutningsmeningen var "this airport loves you". Lite fint.
På hemvägen hade vi en enlitersflaska, beredd att kasta den vid säkerheten. Men killen bad oss ta en klunk och sen var det ok.
På det hela så kändes KapV som Afrika medans Kanarieöarna är Europa.
Såg inga cyklar.