Cykla utan is i Stockholm?

Hanna

Medlem
Jag tänkte kolla om nån vet bra cykelbara vägar utan is i stockholmsområdet för distanscykling på cx. Hur är cykelvägen ut till Ekerö? Glansis eller grusig men torr?

- Less på is så jag snart går ut med blåslampa

cykelvägen ut till ekerö är torr men grusig från drottningholmsbron och till tappen iaf, sen är det torrt och fint på bilvägarna. kör du dessutom FRA så är det slät asfalt.

självklart med lite smältvatten och någon hal fläck kanske men i stort så.

så såg det ut förra helgen och jag har svårt att tro att det frusit igen senaste veckan. :)

Välkommen till Haninge!

Gamla Nynäsvägen är is & snöfri från stan och du kan åka här ute runt - runt å via årsta havsbad också om du vill. På lördag ska det vara 6 plus och sol så Haninge välkomnar dig!

Cykelbanorna är också torra men med lite grus här å var. Dock kan det förekomma is under vissa broar å villagator, men då får man bara ta det softish!

Det låter guld alltihop. Våren är här :-D Blev sugen på ekofika.

O när jag ändå är inne på ämnet. Är det möjligen någon som cyklar ute i Rosersberg/Sigtuna. Ligger snön djup där ute fortfarande, nån som vet?

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Välkommen till Haninge!
>
> Gamla Nynäsvägen är is & snöfri från stan och
> du kan åka här ute runt - runt å via årsta
> havsbad också om du vill. På lördag ska det
> vara 6 plus och sol så Haninge välkomnar dig!
>
> Cykelbanorna är också torra men med lite grus
> här å var. Dock kan det förekomma is under
> vissa broar å villagator, men då får man bara
> ta det softish!

Menar du att det kan vara läge för en tur till Årsta havsbad med 23mm på lördag?
(Saknar CX)

Japp! Jag Vet att det är läge för det. Men du Måste hålla dig på vägen och inte cykelbanan om du kommer från stan med 23mm. Delar av cykelbanorna är fortfarande isiga eller grusiga. Ett alternativ är att ta bilen ut ;)

Hanna skrev:
-------------------------------------------------------

> O när jag ändå är inne på ämnet. Är det
> möjligen någon som cyklar ute i
> Rosersberg/Sigtuna. Ligger snön djup där ute
> fortfarande, nån som vet?

Vi var ute i roslagen och cyklade idag. Det var snöfritt överallt och vägarna bara bad om att bli cyklade på. Det fanns lite is på vissa ställen, men det smälter nog helt i veckan.

/J

Tillbaka
Topp