Cyklade på bil i farten.

Cyklade på bil i farten.
h.g.j sa:
Är det chocken eller är det något annat? Du skriver ännu mer luddigt än vanligt...

Självklart kan inte dom skriva ut narkotikaklassat till höger och vänster på akuten. Skrubbsår är inte tillräckligt för sånt...

Det är dessutom svårt att förstå om du körde in i bilen, eller om bilen körde in i dig... Speciellt om skadorna på bilen blev på sidan vid backspegeln och du blev träffad i ryggen...

Hur jag får tag i benzo avslöjar jag inte på ett forum med skadegladingar. Håll er till ämnet psykopater

tom semihåna en tonåeing som dog så om han så skulle varit ansvarig och kastade sig framför bilen

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Även om det skulle kunna vara ett troll så är det många kommentarer som inte vittnar om att detta är Sveriges trevligaste cykelforum.

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
gerrardsdobbar sa:
Du tog inte benzon innan cykelturen?

Var det inte benzon Lance tog i sju års tid förresten?

Tar extremt sällan men idag kändes högst befogat. Ni undrade varför jag skrev så kasst

Du skriver alltså bara här när du är stressad och har käkat piller? Der förklarar en hel del.
Men för att du inte får rätt på din trainer, snälla, ät inte piller för det. Sånt händer.

Cyklade på bil i farten.
1. VC imorgon
Eftersom akuten inte bedömde det som allvarligt så är det nog lugnt, men bra att kolla upp ändå

2. Vila
Du är ju extremt chockad verkar det som, skriver luddigare än vanligt som någon annan påpekade.

(nedan skrevs Innan du erkände i tråden att du gjort det)
3. Sluta knapra om du gör det
När du nämner Benzo så får jag känslan att du tagit något mer än medicinen du har recept på. (ursäkta om du inte gjort det, men har läst texter som är lika osammanhängade på andra forum...)

3.5 nyktra till
Gå å lägg dig för fan. sov skiten ur kroppen så kommer du vara lugnare imorgon. Att ta illegala preparat är idiotiskt efter en olycka.
4. Har du bilistens nummer? är det ett mobilnummer dra iväg ett SMS om att du ringer honom när du lugnat ner sig. Är det fast nummer då ringer du honom imorgon.
Han ska skicka in en skadeanmälan och ev. behövs din version också

5. Betala självrisken.
Visst, du är inte skyldig till att göra det då du är oskyddad trafikant, men tänk på karma.

Jag körde in i baken på en bil förra hösten, 5-10km/h jag nös till på väg mot en rondell under tiden jag bromsade, helt mitt fel. Men vi höll kontakten med försäkringspapper osv.

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
h.g.j sa:
Är det chocken eller är det något annat? Du skriver ännu mer luddigt än vanligt...

Självklart kan inte dom skriva ut narkotikaklassat till höger och vänster på akuten. Skrubbsår är inte tillräckligt för sånt...

Det är dessutom svårt att förstå om du körde in i bilen, eller om bilen körde in i dig... Speciellt om skadorna på bilen blev på sidan vid backspegeln och du blev träffad i ryggen...

Hur jag får tag i benzo avslöjar jag inte på ett forum med skadegladingar. Håll er till ämnet psykopater

Det var en kommentar till det jag gissade att du försökte få fram här:

Lyktstoplemedhjul sa:
han på akuten sa att jag inte får dom. vill inte få dom för något då det förstör slla chanser till arbete.

Men jag får tacka, för nu har du rätat ut en hel del frågetecken för mig angående din "trollstatus", varför du verkar redig emellanåt och ibland inte har ett enda rätt.

Sök hjälp medan du kan, jag önskar dig all lycka framöver.

Cyklade på bil i farten.
Konkret sa:
Även om det skulle kunna vara ett troll så är det många kommentarer som inte vittnar om att detta är Sveriges trevligaste cykelforum.

Trött på att bevisa precis allting hela tiden. Tar jag bild på cyklen elle benzo så ljuger jag ändå ..

de värsta hackarna ignorerar jag rakt av, trots det fortsätter de

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
daikai1 sa:
1. VC imorgon
Eftersom akuten inte bedömde det som allvarligt så är det nog lugnt, men bra att kolla upp ändå

2. Vila
Du är ju extremt chockad verkar det som, skriver luddigare än vanligt som någon annan påpekade.

När du nämner Benzo så får jag känslan att du tagit något mer än medicinen du har recept på. (ursäkta om du inte gjort det, men har läst texter som är lika osammanhängade på andra forum...)

3.5 nyktra till
Gå å lägg dig för fan. sov skiten ur kroppen så kommer du vara lugnare imorgon. Att ta illegala preparat är idiotiskt efter en olycka.
4. Har du bilistens nummer? är det ett mobilnummer dra iväg ett SMS om att du ringer honom när du lugnat ner sig. Är det fast nummer då ringer du honom imorgon.

5. Betala självrisken.
Visst, du är inte skyldig till att göra det då du är oskyddad trafikant, men tänk på karma.

Jag körde in i baken på en bil förra hösten, 5-10km/h jag nös till på väg mot en rondell under tiden jag bromsade, helt mitt fel. Men vi höll kontakten med försäkringspapper osv.

VC säger du. Får väl gå dit imorgon. Hur får man dem att ta det seriöst?
Orkar inte med en till klapp på axlen

Normalt sett slriver jag osammanhängande av lättja idag är det främst pga av oro

Sen att det är osannolikt att åka ut för olyckor är trots allt sant som tur är! Själv trodde jag aldrig det skulle hända mig och det kanske var bidragande orsak. Mest glad jag lever men orolig för nacken är jag ja. då främst för att jag läst om whiplash.

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
daikai1 sa:
1. VC imorgon

2. Vila

3.5 nyktra till

5. Betala självrisken.

Normalt sett slriver jag osammanhängande av lättja idag är det främst pga av oro

Säg att du har känningar i nacken efter olyckan, "överdriv" det du känner till viss del.
Dumt att spela hård när du vill ha hjälp.
Bestämmer doktorn att du inte behöver hjälp så lita på dem. FÖRSÖK INTE få ut några preparat, du kommer ändå inte få ut något för lite nacksmärta

Cyklade på bil i farten.
daikai1 sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
daikai1 sa:
1. VC imorgon

2. Vila

3.5 nyktra till

5. Betala självrisken.

Säg att du har känningar i nacken efter olyckan, "överdriv" det du känner till viss del.
Dumt att spela hård när du vill ha hjälp.
Bestämmer doktorn att du inte behöver hjälp så lita på dem. FÖRSÖK INTE få ut några preparat, du kommer ändå inte få ut något för lite nacksmärta

Kanske får göra det. Idag var jag bara så orolig och ville ha en release, så orkade inte bråka och blev mest glad när han sa att jag skanuppsöka VC vid besvär och inte kollade förvånat o h sa oooj då det låter allvarligt

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Ett (av ganska få) tillfälle då jag skulle ta en 5-dagars-kur NSAID (tex diklofenak/voltaren, Naproxen eller Ipren) är om jag skulle fått måttligt ont i nacken efter en olycka. Dessutom alvedon i fulldos. Den antiinflammatoriska och smärtlindrande effekten minskar risken att man inte kan/vågar röra sig hyfsat normalt och då minskar risken att man ska få mer långdragna besvär (i extremfallet sk whiplash-problematik). Att inte fastna i ett stelt rörelsemönster initialt är viktigt!

Cyklade på bil i farten.
Lejon sa:
Ett (av ganska få) tillfälle då jag skulle ta en 5-dagars-kur NSAID (tex diklofenak/voltaren, Naproxen eller Ipren) är om jag skulle fått måttligt ont i nacken efter en olycka. Dessutom alvedon i fulldos. Den antiinflammatoriska och smärtlindrande effekten minskar risken att man inte kan/vågar röra sig hyfsat normalt och då minskar risken att man ska få mer långdragna besvär (i extremfallet sk whiplash-problematik). Att inte fastna i ett stelt rörelsemönster initialt är viktigt!

Är det så??

Jag litar på dig fullt ut och tar ipren right away. Går alvedon lika bra?

Alltså vet inte om jag har ont eller om det är från dn extrema stressen jag haft idag, lär profucerat mer adrenalin idag än en normal cyklists hela livsstid.

Hursomhaver litar jag påmdet du säger. Initialt trodde jag man ska hålla nqcken stel, så gör de på film. Men det verkar inte stämma

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Masjevel sa:
Gå till vårdcentralen om du är orolig. Akuten går man inte till om det inte är akut. Dumt att belasta dem i onödan.
Slog du i huvudet?

vårdcentralen sa jag skulle vandra dit. dessutom var det helt tomt.
trafikolycka är väl akut?..

Jo det kan det väl vara men du har väl redan varit där?
Blir dina symtom inte allvarligare till i morgon så är det inte akut längre och då går man till VC.

Cyklade på bil i farten.
Till TS: Du kommer inte att få fängelse, ta det lugnt. Du har varit på akuten och gjort vad du kan nu. När du är mindre chockad kan du samla tankarna och göra vad som behövs då.
Till andra i tråden: TS är chockad och har varit med om en olycka, ta det lugnt med honom.

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Lejon sa:

Är det så??

Jag litar på dig fullt ut och tar ipren right away. Går alvedon lika bra?

Alltså vet inte om jag har ont eller om det är från dn extrema stressen jag haft idag, lär profucerat mer adrenalin idag än en normal cyklists hela livsstid.

Hursomhaver litar jag påmdet du säger. Initialt trodde jag man ska hålla nqcken stel, så gör de på film. Men det verkar inte stämma

Alvedon och Ipren är inte samma typ av läkemedel. Jag skulle som sagt ta båda i kombination om jag hade hade ont i nacken efter olycka (under en begränsad tid som sagt).
Hur de gör på film tror jag inte är något man oftast ska ta efter. Inte heller tror jag att man ska lyda främlingars råd på nätet - var skeptisk till vad bla. jag skriver med andra ord :-)

Cyklade på bil i farten.
Max_max sa:
Till TS: Du kommer inte att få fängelse, ta det lugnt. Du har varit på akuten och gjort vad du kan nu. När du är mindre chockad kan du samla tankarna och göra vad som behövs då.
Till andra i tråden: TS är chockad och har varit med om en olycka, ta det lugnt med honom.

tack

Glad att det inte var en genomsnittlig hapyit som satt i bilen. empatin här är verkligen påtaglig...

Nu känner jag mig trött. så extrem dag. fruktar att jag vaknar upp imorgon med nacksmärtor dock

Cyklade på bil i farten.
Förtydligande för säkerhets skull: att hålla nacken stel som de gör på film gör man bara så länge man tror det kan vara en skada på ryggkotor. Eftersom de bedömde att det inte är så när du var på akuten så är det helt ofarligt, och till och med viktigt, att röra nacke/rygg i ditt fall.

Cyklade på bil i farten.
Max_max sa:

Du har missat TS andra trådar?

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Max_max sa:

tack

Glad att det inte var en genomsnittlig hapyit som satt i bilen. empatin här är verkligen påtaglig...

Nu känner jag mig trött. så extrem dag. fruktar att jag vaknar upp imorgon med nacksmärtor dock

Som jag sa innan, gå och sov ruset av dig. när du vaknar samla tankarna, skriv upp lite minneshandlingar om vad som hände, så du inte glömmer förloppet.

Har du jätteont så besök VC.
Anledningen till att de skickade dig till akuten var för att det är en ganska allvarlig händelse att vara med om en trafikolycka.

Du har ju lugnat ner sig rejält redan iallafall ;)

PS. rådfråga läkare innan du tar värktabletter mer permanent och ta inte råd från folk på internet :D

Cyklade på bil i farten.
marr sa:
Max_max sa:

Fast vi har varit igenom det här. ni krävde bevis jag har i flesta fallen bevisat saker.

Flera personer har jag i PM kommit överens om att undvika kommunikation med, i denna tråden återfinns flera av dem... hackande som värsta sortens mobbare.

flera av dem som klagat på Lance Armstrongs rovdjursbeteende..

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Ursus sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
flera av dem som klagat på Lance Armstrongs rovdjursbeteende..

Vad har den fuskaren med det här att göra?

verkar rovdjura i denna tråden. komma in nästan vara lyriska över att jag på riktigt blev extremt chockad idag.

osympatiskt är bara förnamnet

var tom en som gjorde sig skojig över att det inte skulle gå kunna dö av en olycklig smäll från en bil

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
marr sa:
Max_max sa:

Jag har läst några av dem. Om det är en trollning så är jag glad att ha fel. Om det inte är en trollning så får man ta det lugnt med en chockad hypokondriker.

Cyklade på bil i farten.
Max_max sa:
marr sa:
Max_max sa:

Jag har läst några av dem. Om det är en trollning så är jag glad att ha fel. Om det inte är en trollning så får man ta det lugnt med en chockad hypokondriker.

tack för visad funktionalitet i främre delen av hjärnan.

Jag hoppas du har rätt i det med hypokondrin. Ha dock i åtanke att jag en gång under stress ramlade och trodde jag hade slagit huvet då man ska bli medbetslös vid hjärntrauma. så uppsökte vård. Idag har jag faktiskt varit med om något legitimt obehaligt

Edit. jag ramlade och trodde att jag Kunde slagit huvet då ingen var där och man ska bli medvetslös vid trauma. okej detta är inte korrekt svenska

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Max_max sa:
marr sa:
Max_max sa:

Jag hoppas du har rätt i det med hypokondrin. Ha dock i åtanke att jag en gång under stress ramlade och trodde jag hade slagit huvet då man ska bli medbetslös vid hjärntrauma. så uppsökte vård. Idag har jag faktiskt varit med om något legitimt obehaligt

Jag menade det inte som någon diss. Och jag känner dig inte, gissade bara, ta det med en nypa salt. :)

Cyklade på bil i farten.
Max_max sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Max_max sa:
marr sa:
Max_max sa:

Jag menade det inte som någon diss. Och jag känner dig inte, gissade bara, ta det med en nypa salt. :)

Nej jag är hypokomdriker i allra högsta utsträcknimg. hoppas du har rätt. att även detta och mina delvis seriösa spekulationer om skada mest bara är oro

Cyklade på bil i farten.
Oroa dig inte. Och eftersom du verkar vara lite hypokondriskt lagd så skall du nog inte läsa om whiplash och sånt på internet. Du fick ju inte whiplash vid någon av dina 2 tidigare vurpor så bara för att det denna gången råkar varit en bil inblandad så blir det inte whiplash per automatik.

Försök att ta det lite lugnt och gå till VC och följ den fina checklistan som föreslagits här i tråden.

Det var en olycka, inget mer med det. Din framtid är inte körd för det.

Cyklade på bil i farten.
Jag tror att pillerknaprade borde vara ett större bekymmer för din anställning än risken att klassas som vållande för en trafikolycka med cykel där du var den enda skadade.

Cyklade på bil i farten.
Börjar nyktra till.

Tack till hen som är empatisk i tråden.

Låt mig förklara. Trafiksförsäkring ur hans försäkrimg kommer ej gälla. Den gäller skador på min cykel, han och mig (personskador).

Nu skador på hans bil ersätts inte ur hans försäkring. Nu är frågan. Minhemförsäkring?

Han körde på en huvudled jag kom och uppfattade det som att han bromsade in vilket han inte gjorde. Är det inte enbart jag här som rår stå för kalaset?

Några domar blir det väl inte. Kommer jag dock undan med hälsa och rent brottsregister får jsg väl vara nöjd

Han må ha framstått som en mycket sympatisk människa men nu hanflqr det om pengar..

Senast ändrad:
Cyklade på bil i farten.
NickPick sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
läste första posten nu när saker börjar klarna så to speak. mycket obehaglig läsning.
Eller låt oss säga otydlig, jag kan erkänna det nu

Vad tycker du att benzot har för effekt på dig?

Hjälm är bra att ha vid cykling.

Blir en helt annan person mycket obehagligt. Förbytt..

*ironivarning utlyst*

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
NickPick sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
läste första posten nu när saker börjar klarna så to speak. mycket obehaglig läsning.

*ironivarning utlyst*

Den där killen har jag faktiskt träffat...

Cyklade på bil i farten.
ForesterGuy sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
NickPick sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

*ironivarning utlyst*

Den där killen har jag faktiskt träffat...

Du får gärna berätta mer. extremt intresserad av thomas quick affären.

Tror jag har börjat hallucinera. hu jag än vrider på sådet förstår jag inte fullt ut vad som hände. Känns inte lovande att ångest hos mig är känt för att förvrida mitt minne.

Kanske borde skylla det på några undanträngda minnen..

Men som sagt, hans försäkring täcker ju inte hans skador? som någon väl skrev.
Skulle vilja skapa tråd på sverigest största forum men får då vänta 3 dagar då jag helst inte ser att halva happy kan sammankoppla mig !ed mitt nuvarande konto där..

Ni får gärna klargöra !

Cyklade på bil i farten.
Lyktstoplemedhjul sa:
Ni får gärna klargöra !
Det här gällde ju BMW-föraren som du hänvisade till förut, det borde gälla bilföraren i ditt fall också:

"När jag kontaktar mitt försäkringsbolag angående plåtskadorna på bilen (BMW Originalförsäkring) så får jag veta att jag kommer att få betala självrisk (4000kr) OAVSETT vems fel det är (cyklisten i detta fallet) då cyklister inte är trafikförsäkrade. Jag uppmanas att ta kontakt med personen och begära att han betalar min självrisk."

Så rimligtvis är det självrisken du eventuellt kommer att få betala, inte hela skadan. Det beror ju iofs lite på hur stor det totala skadebeloppet blir.

Cyklade på bil i farten.
Fältprästen sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Ni får gärna klargöra !
Det här gällde ju BMW-föraren som du hänvisade till förut, det borde gälla bilföraren i ditt fall också:

"När jag kontaktar mitt försäkringsbolag angående plåtskadorna på bilen (BMW Originalförsäkring) så får jag veta att jag kommer att få betala självrisk (4000kr) OAVSETT vems fel det är (cyklisten i detta fallet) då cyklister inte är trafikförsäkrade. Jag uppmanas att ta kontakt med personen och begära att han betalar min självrisk."

Så rimligtvis är det självrisken du eventuellt kommer att få betala, inte hela skadan. Det beror ju iofs lite på hur stor det totala skadebeloppet blir.

Ni tänkte så. Tog för givet ni talade om TFL. Nåväl.

hittade en annan tråd här på forat och tycker mig finna vissa indications på nätet att hemförsäkringen kan hoppa upp och ta hand om självrisken?

Tillbaka
Topp