Cyklar du med musik?

Cyklar du med musik?
Nej. ingen musik för min del. Tycker det låter bättre med vind och växlar som slås i. Men musiken kan ju finnas i huvudet. Att nynna på en låt händer väl ofta iallafall. För lvg kanske "The Long And Winding Road - Beatles (paul)" och xc blir väl "Trampled Under Foot - Led Zep"

Cyklar du med musik?
Nej.

Men enda anledningen är egentligen att jag aldrig hittat ett par hörlurarsom funkar. Med alla jag har provat brusar det så fruktansvärt av fartvinden att jag måste dra upp volymen till rent obekväm nivå... kommer bruset av att mina öron är hopplöst o-aero eller vad? :(

Cyklar du med musik?
Alltid om jag kör själv. Heavy metal blandat med softare grejer som sounds och franz ferdinand. The shit när man är ute och langar streetmoves på kvällarna.

Cyklar du med musik?
har svårt att hitta spna som är kompis med sidoremmarna på hjälmen, om man inte räknar med "stoppa in gummiplupp som sitter som gjuten"-varianten, men dom blir man FÖR avskärmad med tycker jag, så oftast utan-

Cyklar du med musik?
Fuck koltrasten. Jag kör alltid med musik. Johnny Cash, Svenska Akademien, Governor Andy, Dub Sweden, Ska-P och annat som gör att man cyklar i baktakt eller känner sig som en cowboy brukar funka.

Vill jag ha lite tempo bläddrar jag fram till System Of A Down, Covenant, Sanctum eller lite Rage against the machine.

Cyklar du med musik?
Wendigo skrev:
-------------------------------------------------------
annat som gör att man cyklar i
baktakt eller känner sig som en cowboy brukar
funka.

För det vill man ju ;)

Jag cyklar ALLTID med musik. Just nu mest Killswitch Engage och 36 crazyfists.

Cyklar du med musik?
Alltid musik när jag kör själv. Iaf när det är street eller transportcykling som gäller men oftast även i skogen.

Försöker hitta musik med flow i. System of a Down funkar mao inte för mig.

Cyklar du med musik?
Musik alla gånger. Flowig och energisk trance blandas med tyngre saker, underbart när man ligger i fullt ställ nerför nån skogsbacke. Mums. Fartvinden är som tidigare sagt dock ett problem, nån som har en lösning på det?

/J

Cyklar du med musik?
När jag är ute i skogen och trampar eller när jag tvingas cykla asfalt mellan 2 mål så brassar jag på lite pepp-musik i öronen. Finns inget mer peppande när man står framför en backe som både ser snabb och rolig ut än när det av slump börjas spela favoritlåten och man trampar i full karriär. :D

Innan jag började cykla lyssnade jag inte på musik som enligt mig passar när jag cyklar så nu har jag bara ett band; Rise against, lagom ångest, ilska och skön musik. ^^

Någon som har tips på liknande musik? Giv mig. :P

Ps: Jag blev iofs nästan överaskad hur skönt det är att lyssna på växlar som arbetar ihop med att ljudet ifrån däck, stig och lite grus. Kanske skulle köra med musik i ena örat så man får samma känsla som på filmerna när man hör dem brassa igenom en kurva. ;)

Cyklar du med musik?
Jag lyssnar alltid på musik. De nya minidiscarna har blivit så små så man får ner dom i ryggfickan, man får in hela 320 min på disc.

Jag lyssnar på tungt, heavy, då får man inga problem med fartvinden. med åren har jag lyckats skrapa ihop 12 timmar med Roine Stolt och FlowerKings som jag lyssnar på mest. Om jag behöver något mer "drivande" kör jag oftast metallica, dom har oftast en puls 95 vilket stämmer med min kadens. Audioslve och Paradise Lost funkar också bra.

I fredags testade jag ett nytt grepp med Nigel Kennedy och Beethovens och Brahms violinskonserter, men de tog fartvinden effektivt död på.
Ibland på landsvägen petar jag ut lurarna av säkerhetsskäl.
Jag kör med Koss plug med svampar istället för pluggarna, det är rktigt bra.

Batteriet tog slut en kväll, då var det något slags pipande och kvittrande i skogen, nästan som på ett naturprogram i TV, märkligt på min ära.

Cyklar du med musik?
Att cykla långt,ensam, är för mig meditativt och ett sätt för mig få tid för mig själv och de tankar som dyker upp.
För detta krävs ett mått av enformighet.

Att sabba detta med musik...

Cyklar du med musik?
Sjävklart! Nej, jag vet ändå när bilarna kommer och var dom är, och varför behöver jag höra i skogen? Mest industri synth och noise, så högt som öronen är bekväma med. Om det ger en kick så gör det antagligen inte det. Dämpar mest ut diverse missljud från underlägsna och klart underdimensionerade komponenter när dom töjs och böjs i diverse riktningar.

För svar på hörlursfrågan så är koss the plug det bästa jag testat hittills, och inte överdrivet dyra(dom dyrare kanske är bättre?). Brukar gå att få dom för strax över hundringen. Visserligen brukar dom dö av utslitning ett par gånger om året, men man brukar få nya på garantin ivf. Kombinerat med tex någon form av tunnare tyg runt öronen så blir det helt tyst, utom oväsen från lurarna då.

Cyklar du med musik?
Alltid. Om jag inte har sällskap. Lyckas jag matcha humöret perfekt med musiken, blir jag så jävla peppad och jag kör mycket bättre än annars.
I stan var jag förut lite rädd för att va helt avksärmad, men till slut insåg jag att kvalitén på ljudet är viktigare än att höra eventuella bilar, sirener och ringklockor. Körde Koss Plug tidigare, men efter att de pajjat bytte jag till deras Sparc Plug, vilka inte alls skärmar lika mycket, och har mycket mer vindbrus. :(

En annan lysande anledning till att ha musik i öronen är att man slipper höra alla knäpp och knak och allt rassel från hojen.

Cyklar du med musik?
Kan man inte bygga en cykelhjälm som har en, bara en inbyggd hörsnäcka? :P De skulle vara coolt ^^. Då hör man både vad som händer runt omkring en och får lyssna på musik :)

Cyklar du med musik?
Jag drar ibland fördel av något som egentligen är negativt. Jag har nersatt hörsel och har därmed 2 hörapparater. Jag är inte döv utan dom, utan behöver dom snarare mer i röriga miljöer när jag arbetar, egentligen inte när jag cyklar.

Men har har en blåtandslösning som kopplar ihop hörapparater med mobilen. I och med att jag har MP3 i mobilen kan jag sedan spela trådlöst till hörapparaterna.
Det finna i kråksången är att jag sedan kan välja om jag vill ha hörapparaternas mickar på eller av i kombination med musiken.

Betyder att jag på landsväg kan ha både mickar och musik och när jag inte har behov av att höra omgivningsljuden, bara stänger av mickarna.

Ingen ont som inte har något gott med sig mao...

/putte

Cyklar du med musik?
Jag lyssnar på synth/ebm/house/electro m.m. när jag är ute ensam i skogen, men i sällskap så kör jag givetvis utan. Tycker det ger mig mer energi.

Cyklar du med musik?
Ingen musik här inte. Att även höra vad för underlag man cyklar på utöver att känna det i händer och fötter är nog viktigare för mig. Jag känner mig helt enkelt inte bekvämt med lurar i, vet inte om det är bra eller dåligt?

Plus att utan lurar så hör jag om jag är på väg att bli omcyklad så jag kan stanna och låtsas meka :D

Senast redigerad av en moderator:
Cyklar du med musik?
Kör alltid med musik [om jag kör själv då] Aggresiv Metal såsom The Haunted, Slayer, Rage against the machine mfl om jag kör intervaller etc.

Vid lugnare pass blir det ofta någon schysst live-trancemix ex. från Sensation White.
Bra flyt i åkningen blir det då !

Tycker inte det är något problem med vindbrus,använder In-Ear pluggar som stänger ute det mesta.

Koss the plug har bra ljud men håller max 2 veckor =(
Just nu har jag någon modell från Philips. Har hållt 3 veckor nu faktiskt..

Senast redigerad av en moderator:
Cyklar du med musik?
Malcolm Mclaren, Sex Pistols manager, fick för några år sedan frågan vilken musik han lyssnade på.
Svaret blev något i stil med " numera lyssnar jag mest på tystnaden, för den är mer subversiv..."

Cyklar du med musik?
Aldrig musik i öronen överhuvudtaget. Tycker det är skönt då det är lite tyst så man kan tänka klart. En bra cykeltur för mej kan omöjligtvis innehålla skränig musik, näe tystnad och kaffetår är självskrivna på en lyckad "happyride".

//Håkan

Cyklar du med musik?
jennifer skrev:
-------------------------------------------------------
> typiskt killar att inte kunna göra två saker
> samtidigt. hihi

Tror det mer är en åldersfråga, märker hur man blir mer och mer lik sin far. Med tre ungar i olika åldrar och deras kompisar ständigt omkring sej känns det riktigt okej att det är tyst i skogen..

//Håkan

Tillbaka
Topp