[Cykling] - Göteborg, torsdag 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Michael.P skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer!Och om du kommer Gerry rekommenderas
> "vadarbyxor"!!De e sjöblött nu!!!
> /Michael

Tack för varningen, jag kommer inte är upptagen.
Hoppas på helgen.

//Gerry

Jag siktar på att komma!
Leo: Behövs pannlampan fortfarande?
/Peter

Senast redigerad av en moderator:
Hogge: Ja, racerpremiär ska det bli till helgen, bara vädret klarnar upp... :-)

Pannlampan behövs inte längre, vi kommer troligtvis inte köra längre än 1.5 timmar och det är ljust fram till 19.45. Lovar att alla kommer att vara lagom trötta efter 1.5 timmar, det är tungkört i skogen nu...

/Leo

Sen när det blir lite mer vårväder kan vi väl ha lite långsammare turer för oss tråkiga typer som legat i dvala i vinter. Befarar att min kondition är pinsamt dålig. Ända träningen jag ägnat mig åt är cykling till jobbet i vinter.

/Jan

Hur ser det ut i skogen nu?? Är det fortfarande dubbdäck som gäller eller har stigarna tinat upp (har bara befunnit mig inne i stan senaste dagarna ;-) )

/Magnus

Det är slaskigt, blött och delvis isigt i skogen just nu. Se tisdagens tråd för mer exakt beskrivning. Dubbdäck var bra att ha i tisdags och jag kör med dubb idag också.

Just nu +5C och fint väder, men strax ska det börja regna också igen. Ses om en dryg timma! :-)

/Leo

Hemma igen efter en blöt slasktur. :-)

Det blev bara jag och Michael som körde ikväll, inga andra dök upp trots relativt fint väder med bara lite duggregn och runt +5C. Vi gjorde ett försök att köra upp i skogen efter soldatängen men det gick inte att ta sig fram, för mjukt och slaskigt underlag. Det är för tillfället helt kört att cykla i skogen, kortfattat. :-P Istället körde vi på cykelvägarna till Partille och upp till Kåsjön, sen runt sjön och förbi JC huset vidare mot Delsjön och hemåt, blev ändå nästan 1.5 timma totalt.

Det smälter på rätt bra, men det kommer att ta närmare en vecka innan det värsta har smält bort så jag siktar på att bara köra racer till helgen som kommer. Kan skriva en eller två trådar om det senare, får se om det går att köra både lördag och söndag.

På tisdag blir det ett nytt försök att köra i skogen, ses då!

/Leo

Tillbaka
Topp