Cykling i kvibergs DH spår?

Schysst film, kul att se så pass mycket hopp och dropp! Speciellt kul att se stendroppet köras några gånger, inspirerade!

Själv så har jag kört lite halvsvetto pass i skogen sista tiden. Får bli lite mera Kviberg framöver.

//Anders

Miche skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan ev. dyka upp senare men i första hand lär
> det bli min lokala backe Getryggen för min del.

När och vart sticker du ut och cyklar?
//Anders

AndersS: Om ett par timmar, skall montera dit växlar och kedja. Han aldrig det igår då vi drog till Smögen och njöt av livet. Skall du med?

samhain: Haka på och prova Getryggen någon gång. Mycket, väldigt mycket lättare än Kviberg med man kan dra på rätt ordentligt där ner. Sen finns ju också förra Voltaren banan som är riktigt fin också, ingen svår bana iaf. bara go'.

samhain skrev:
> Men vart precis ligger den då? Är det runt där
> ni bor? Utby eller så?

I delsjöområdet. :P

samhain skrev:
> Hmm jag o läsa gps utskrifter :) Men tror jag
> fattar. Är det inte mest xc liknande där?
>
Uppe på getryggen är det som traditionell AM men nerför skulle jag nog klassa det som en DH löpa. Det finns fyra nerfarter, 1) rakt västerut vid vindskyddet (se min ref. tråd och AndersS ref. tråd ovan), 2) rakt österut som viker norrut, 3) en i nordost riktning samt 4) i nordväst riktning.

1) består av ett brant parti med massa små dropps och 2 st branta stenmattor mm. 2) består igentligen bara av massa stora platta stenar. 3) är bara brant. 4) går nog inte att köra på utför, har funderat lite på att 'städa' där för att se vad man kan åstakomma.

Haka på och prova! Jag drar upp på getryggen vid kl 16:00 imorgon för att labba med dämparna.

Är det någon som är sugen på att köra ner för Getryggen imorgon vid kl 16:00-tiden för att sedan dra bort till sista Voltaren banan?

Ngn aktivitet i Kviberg-spåret ikväll? Är lite sugen på några repor o kanske börja bygga på ngt nytt oxå.

Eller så blir det kasnke den dära Voltaren-banan...

/ Andreas

Senast redigerad av en moderator:
Hej Hej, Någon som skall ut i kviberg i kväll? Har inte hojjat på flera veckor nu...handen börjar bli bra ochså...

om någon är på så är väl 18:00 en bra tid?

Det tyvärr Getryggen för min del. Måste kalibrera mina dämpare och lära känna min hojj bättre men på till helgen blir det Kviberg för min del.

PontusJ skrev:
> Hej Hej, Någon som skall ut i kviberg i kväll?
> Har inte hojjat på flera veckor nu...handen
> börjar bli bra ochså...
>
> om någon är på så är väl 18:00 en bra tid?

App app app! Vad sade vi om att vila? ;D

Nej men fan va kul att du börjar känna dig redo för lite lek!

Vore kul med en sväng lördag eftermiddag eller söndag.

Jag börjar bli lite osäker på om jag prioriterar Lackarebäck före, måste lära känna min hojj mer. Men haka på där, det finns massa löpor, e-bike park samt bombhållet.

Miche skrev:
> Jag börjar bli lite osäker på om jag
> prioriterar Lackarebäck före, måste lära
> känna min hojj mer. Men haka på där, det finns
> massa löpor, e-bike park samt bombhållet.

Inte omöjligt alls, inte varit där sedan racet på HHHR. Men så vitt jag vet är väl bombhålet förstört av dirt-kids? Kicken helt bortgrävd osv. :(

Vore dock riktigt kul att hucka ond bråd död med Demon. :D

Ösregnar det inte så är jag på vart som (måste få växlarna att fungera bättre). Lackarebäck lockar dock med e-bike park mm, men jag är på oavsett vart det blir.

Senast redigerad av en moderator:
Sådär ja! Blött men roligt!

Jag och Pontus inledde turen som en vilsen duo vid toppen av Morfumbacken, planen var att vi skulle reka efter en nedfart åt andra hållet gentemot morfumbacken men det gick sådär. :P

När vi var uppe igen så var det lagom att åka ner och möta tredje man som var på väg mot Lidl, nu började dock regnet komma igen och det slutade med att vi handlade och satt och fikade, tjatade och utförde ett test på en nyinhandlad lidl-pump.

Regnet lugnade sig och vi kännde oss redo för hopp på sluthoppet i morfumbacken, hopp, bus, test, lite påbyggnad på hoppet och någon vurpa senare var vi nöjda. Massa kul.
Vi hittade också ett dropp till PlaT att sukta efter men vi vågade oss inte ner.

Efter att vi hängt där ett tag och kört halva backen ett par gånger och hoppet ett helt gäng gånger så rullade vi bort till Mudwall för att kika lite, igenväxt som fan själv var det men vi drog upp det gamla hederliga trähoppet till sin ursprungliga plats och avslutade den blöta pushbikedagen med lite hopp på det med tunga fina landningar och långa långa bromssträckor.

Tack för idag grabbar!

Word! Det är grymmt skönt med lite omväxling från kvibban. Lite mer flow känns det som i morfumbacken.
Inte lika tekniskt svår bana, lite mer bara trampa på. Och gaphoppet är skönare än kvibergs sluthopp tycker jag.

Tillbaka
Topp