Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Haha :)Men vafan, du har ju gjort inlägg om både mtb, gravel och lvg. Hur ska vi veta vad du vill cykla? ?
Landsväg finns i alla fall många fina slingriga vägar i området mellan Vallentuna, Upplands Väsby och Märsta. Stora vägen mellan Väsby och Vallentuna har dåligt rykte men är en fullt cyklingsbar transportsträcka tycker jag. Markimvägen och Mellösavägen är personliga favoriter. Skålhamravägen är också en klassiker.
/f.d. Väsbybo
Folk säger det, men jag tycker det brukar vara rätt lugnt. Men det är som sagt en transportsträcka för att komma till de roliga småvägarna norr om Vallentunavägen. Annars kan man köra tur och retur via den lugnare Lindholmsvägen antar jag (givet att man utgår från centralorten Vallentuna).Haha :)
Jag cyklar en hel del landsväg just nu men dras alltid åt skog och grötigheter - är väl roligast när saker gör ont antar jag? Är väl lite inne på att utvidga stallet med en till cykel, men osäker på om det ska vara en mer trailig hoj eller mer XC (eller tillomed gravel?).. Beror lite på vad det är för miljö runt krokarna då det ofta blir svårt att komma ut på långa turer nu för tiden!
Skålhamra har jag kört några gånger, men aldrig kört vägen bort till väsby - är inte bilisterna lite galna där?
Vi flyttar till Bällsta-krokarna, så relativt "centralt" tror jag nog man kan kalla det..Vallentuna är stort som attan och det finns en hel del för alla smaker (utom DH). Var i kommunen tänker du bosätta dig?
På andra sidan om Arningeleden (väg 264) finns hur mycket skog som helst och en hel del roliga stigar. Trailforks är din vänVi flyttar till Bällsta-krokarna, så relativt "centralt" tror jag nog man kan kalla det..
Skålhamra har jag kört några gånger, men aldrig kört vägen bort till väsby - är inte bilisterna lite galna där?