Cyklingstips nära Estepona (Spanien)?

Kaffekask

Aktiv medlem
Jag ska till en ort 10km söder om Estepona andra halvan av maj i år och tänkte hyra antingen racer eller mtb från Malaga (verkar inte finnas närmare). Någon som har tips på cykelrundor eller något man kan rikta in gps:en mot? Just nu känns lvg mer troligt än mtb då jag kommer cykla på egen hand och är halvusel på espanol...

Har bara åkt bil i trakterna, men jag skulle säga att huvudtipset är att ta sig bort från kusten så snabbt man kan. Uppåt bergen finns det dock vägar som bör vara helt OK att cykla.

Ok, tack. jag ska köra runt en del med bil första dagarna så att man får lite koll på omgivningen innan cykel hämtas.

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Har bara åkt bil i trakterna, men jag skulle
> säga att huvudtipset är att ta sig bort från
> kusten så snabbt man kan. Uppåt bergen finns det
> dock vägar som bör vara helt OK att cykla.

Jag har bott lite längre söder ut nära Manilva. Det går nästan inte att misslyckas med landsvägscykling där. Kör upp mot Casares - Gaucin - Algatocin - Cortes de la Frontera eller dylikt. Fixa en karta och välj och vraka. Väldigt lite trafik när man lämnar kusten.

Nästan så jag vill boka in en resa nu när man tänker på det =)

Finns flera i Marbella som hyr ut cyklar, betydligt närmare. Bikemarbella.com verkar seriöst, mycket trevliga och verkar ha bra grejer. De kör även ut, vet inte om de kör söder om Estepona men maila och fråga. Finns även marbellarentabike.com.

En cykelklubb i Estepona har massa rundor (lvg) på sin hemsida, kan kolla adressen när jag kommer hem om du inte hittar. Vueltan har en etapp i år med målgång på Penas Blancas-stigningen som startar i Estepona, kan ju vara kul att köra kanske.

Tillbaka
Topp