Cyklist prejad bröt ryggen.
+1patten sa:Det här med generalisering är en ganska skön företeelse.
Hmm, man kanske skulle köpa en Merca och köra föredömligt...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1patten sa:Det här med generalisering är en ganska skön företeelse.
evo sa:+1patten sa:Det här med generalisering är en ganska skön företeelse.
God jul?Tomcaten sa:Inte som jag har sett men jag varit med om ett antal bussturer där man bara sitter o skruvar på sig själv för man märker att det är stor inkompetens hos föraren.
Jag har pratat med Grönlunds som är den största utbildnings ordnaren och blev tjenis med huvudläraren där. Han uttryckte nästan med sorg över kvaliteten hos folk som de fick ifrån AMS.
Jag har sett ett antal bussar i Stockholm City som fullkomligt nonchalerar cyklister, bilar och inte minst taxi-bilar när de ska fram igenom kungsträdgården.
Det finns ett stort antal böjda trafikskyltar i samhället idag, det är väl mest orsakat av lastbilschaufförerna men det kommer en stor portion av sådana ifrån AMS.
Ett antal taxi-passagerar har uttryckt sig över trafik-vettet idag, folk bakom ratten på stora fordon är antingen av ovannämnd kaliber eller kommer påverkade av från färjan och sätter sig o kör ihjäl folk.
Ingen siffer-statistik men mycket slutledningsförmåga, många timmar bakom ratten, ett flertal körkort själv, x antal samtal med trafikpoliser som varit nöjda med min insats och så vidare God jul.
evo sa:+1patten sa:Det här med generalisering är en ganska skön företeelse.
Tomcaten sa:Igår bevittnade jag vannsinnesfärd i Stockholm. En äldre Mercedes med förare i 70-års åldern(vad annars) passerar obevakat övergångsställe i City, två personer var på vita övergångssträcken och var halv meter från stål-mercan, en person blir riktigt skärrad och vevar mycket efter honom.
Följer efter med polisen i luren ,vi kommer till annan gata och köer skapas framför. Mercan vill inte vänta, gör förbjuden vänstersväng och rätt över bussfil och på tredje tvärgatan svänger han höger och håller på klippa ytterligare en fotgängare, får mig lite panikartat tänk att nu måste polizei komma innan någon förolyckas framför mig.
Mercedeses stannar kort därefter, polisen ber mig hålla kvar föraren, den här gubben lyssnade 0% på mig tror jag(inte så oväntat) han ska precis smita innan i porten då kommer konstapeln bakifrån och hugger han.
Gubben ser inte så road ut och ska ha deras chefers namn o etc(det där köret) jag får redogöra allt i polisbussen då hör jag utanför att de omhändertar hans körkort(Yes!) jag ska in på längre förhör och even. rättegång. Jag tycker att det hela utlöpte väl, han sade ingenting till mig och att polisen omhändertar körtkort 100% efter mitt vittnesmål känns förtroendefullt av de men troligen hade gubben inga bra förklaringar på det ena eller andra och det var nog uppenbart hur allt stod till.
Men great sucess ska jag säga för det var läskigt att se den här gubben vara ute i trafiken. Tänk om barnvagn hade rullat fram där, fy faren...
Han körde lugnt o beskedligt i trafiken, blinkade tom. men av alla obev. övergångsställen som jag såg och det kom gående då vidrörde han inte ens bromspedalen. Det fanns inga gående i hans värld såg man på hans körsätt.
Fridens
me.I.am sa:Verkar vara totalt slumpartat hur polisen agerar. Av det du skriver blir jag väldigt förvånad att polisen agerade direkt. Vad sa du? "någon kör jättekonstigt" typ? När cyklister blir medvetet påkörda så verkar man ju få ligga på för att polisen överhuvudtaget skall reagera.
Missförstå inte, bra agerat av dig, och polisen.