Cyklist prejad bröt ryggen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hoven sa:
gerrardsdobbar sa:Livets hårda skola ute och kör bil igen. Fy fan.
? Det är väl inte alltför ovanligt att cykelbanor inte sopad.RockyM sa:"Enligt cyklisterna var cykelbanan vid tillfället för grusig för att användas."
RockyM sa:"Enligt cyklisterna var cykelbanan vid tillfället för grusig för att användas."
Cannondale jekyl 1000 sa:I Norge sätter man upp stora skyltar längs vägen med lite olika budskap bl.a. en bild på en bil som kör om en cyklist med rejält avstånd till cyklisten och texten ”del veien”.
Någon intresseförening borde lobba för att driva liknande kampanjer i Sverige.
Varför inte bägge? Böter och indraget körkort om bilist kör om cyklist närmare än 90 centimeter.landen sa:Cannondale jekyl 1000 sa:I Norge sätter man upp stora skyltar längs vägen med lite olika budskap bl.a. en bild på en bil som kör om en cyklist med rejält avstånd till cyklisten och texten ”del veien”.
Någon intresseförening borde lobba för att driva liknande kampanjer i Sverige.
Samma i USA, tror mycket mer på den typen av budskap än förbud och regelverk.
+1Cannondale jekyl 1000 sa:? Det är väl inte alltför ovanligt att cykelbanor inte sopad.RockyM sa:"Enligt cyklisterna var cykelbanan vid tillfället för grusig för att användas."
ooms sa:+1Cannondale jekyl 1000 sa:? Det är väl inte alltför ovanligt att cykelbanor inte sopad.RockyM sa:"Enligt cyklisterna var cykelbanan vid tillfället för grusig för att användas."
Om samhället vill få cyklister att använda cykelbanan får de för f-n se till att sopa dem, även längs landsväg. Längs en av mina standardrundor är det en cykelbana som inte sopats på hela våren/sommaren... Fick punka där i somras, bra sätt att få cyklister att välja vägbanan istället.
etnica sa:Mjae fullt med sopade 3-4meter breda cykelbanor hemma hos mig. Racer/tempo cyklisterna skall ändå köra på vägen bredvid som är 2 smala körfält, 60-70 skyltat och ingen väggren.
RockyM sa:Eftersom bilföraren säger att de körde i klunga & cyklisten säger på led så vore det intressant vad polisen anser om körbarheten på cykelbanan?
Om man är flera stycken som cyklar i led så är man väl en klunga. Borde inte bli någon annan bedömning om man är själv eller har någon före/efter sej.RockyM sa:Eftersom bilföraren säger att de körde i klunga & cyklisten säger på led så vore det intressant vad polisen anser om körbarheten på cykelbanan?
landen sa:Samma i USA, tror mycket mer på den typen av budskap än förbud och regelverk.
NickPick sa:gerrardsdobbar sa:Livets hårda skola ute och kör bil igen. Fy fan.
Var senioren lågutbildad?
Tomcaten sa:Igår bevittnade jag vannsinnesfärd i Stockholm. En äldre Mercedes med förare i 70-års åldern(vad annars) passerar obevakat övergångsställe i City, två personer var på vita övergångssträcken och var halv meter från stål-mercan, en person blir riktigt skärrad och vevar mycket efter honom.
Följer efter med polisen i luren ,vi kommer till annan gata och köer skapas framför. Mercan vill inte vänta, gör förbjuden vänstersväng och rätt över bussfil och på tredje tvärgatan svänger han höger och håller på klippa ytterligare en fotgängare, får mig lite panikartat tänk att nu måste polizei komma innan någon förolyckas framför mig.
Mercedeses stannar kort därefter, polisen ber mig hålla kvar föraren, den här gubben lyssnade 0% på mig tror jag(inte så oväntat) han ska precis smita innan i porten då kommer konstapeln bakifrån och hugger han.
Gubben ser inte så road ut och ska ha deras chefers namn o etc(det där köret) jag får redogöra allt i polisbussen då hör jag utanför att de omhändertar hans körkort(Yes!) jag ska in på längre förhör och even. rättegång. Jag tycker att det hela utlöpte väl, han sade ingenting till mig och att polisen omhändertar körtkort 100% efter mitt vittnesmål känns förtroendefullt av de men troligen hade gubben inga bra förklaringar på det ena eller andra och det var nog uppenbart hur allt stod till.
Men great sucess ska jag säga för det var läskigt att se den här gubben vara ute i trafiken. Tänk om barnvagn hade rullat fram där, fy faren...
Han körde lugnt o beskedligt i trafiken, blinkade tom. men av alla obev. övergångsställen som jag såg och det kom gående då vidrörde han inte ens bromspedalen. Det fanns inga gående i hans värld såg man på hans körsätt.
Fridens
gerrardsdobbar sa:Tomcaten sa:Igår bevittnade jag vannsinnesfärd i Stockholm. En äldre Mercedes med förare i 70-års åldern(vad annars) passerar obevakat övergångsställe i City, två personer var på vita övergångssträcken och var halv meter från stål-mercan, en person blir riktigt skärrad och vevar mycket efter honom.
Följer efter med polisen i luren ,vi kommer till annan gata och köer skapas framför. Mercan vill inte vänta, gör förbjuden vänstersväng och rätt över bussfil och på tredje tvärgatan svänger han höger och håller på klippa ytterligare en fotgängare, får mig lite panikartat tänk att nu måste polizei komma innan någon förolyckas framför mig.
Mercedeses stannar kort därefter, polisen ber mig hålla kvar föraren, den här gubben lyssnade 0% på mig tror jag(inte så oväntat) han ska precis smita innan i porten då kommer konstapeln bakifrån och hugger han.
Gubben ser inte så road ut och ska ha deras chefers namn o etc(det där köret) jag får redogöra allt i polisbussen då hör jag utanför att de omhändertar hans körkort(Yes!) jag ska in på längre förhör och even. rättegång. Jag tycker att det hela utlöpte väl, han sade ingenting till mig och att polisen omhändertar körtkort 100% efter mitt vittnesmål känns förtroendefullt av de men troligen hade gubben inga bra förklaringar på det ena eller andra och det var nog uppenbart hur allt stod till.
Men great sucess ska jag säga för det var läskigt att se den här gubben vara ute i trafiken. Tänk om barnvagn hade rullat fram där, fy faren...
Han körde lugnt o beskedligt i trafiken, blinkade tom. men av alla obev. övergångsställen som jag såg och det kom gående då vidrörde han inte ens bromspedalen. Det fanns inga gående i hans värld såg man på hans körsätt.
Fridens
Mycket bra agerat.
geologen sa:Mina fördomar säger att progressionen för vårdslösa förare är:
<18 år : trimmad moppe, helst crossmodell
18-28 : sportig BMW
28-60 : sportig Audi
60+ : vräkig Mercedes
Men körbeteendet är konstant hela livet.
geologen sa:Mina fördomar säger att progressionen för vårdslösa förare är:
(klipp)
60+ : vräkig Mercedes
Blev påkörd av en mötande cyklist en gång.Pepperazzi sa:..."Jag kom ju på innern" imponerade inte riktigt på mig.
Hoven sa: