Lol Tolhurst
Aktiv medlem
Cyklist racear med bil, bil vinner.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
staine sa:gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
Självklart inte. Vårdslöshet i trafik kan ge många hundra i böter. Kanske en hel tusenlapp, det svider.
Bengt-re sa:staine sa:gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
Självklart inte. Vårdslöshet i trafik kan ge många hundra i böter. Kanske en hel tusenlapp, det svider.
Det är väl tur att inte fler cyklister dopar sig med preparat som sänker impulskontrollen. Nypåkörd adrennalinfull kille med blodet fullt av steroider och vetskap att bilisten inte kommer att straffas skulle kunna leda till dråp...
Det vore klokt av de som upprätthåller lagen att ge rimliga straff för medvetna mordförsök på folk man tycker är i vägen...
krull sa:Bengt-re sa:staine sa:gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
Det är väl tur att inte fler cyklister dopar sig med preparat som sänker impulskontrollen. Nypåkörd adrennalinfull kille med blodet fullt av steroider och vetskap att bilisten inte kommer att straffas skulle kunna leda till dråp...
Det vore klokt av de som upprätthåller lagen att ge rimliga straff för medvetna mordförsök på folk man tycker är i vägen...
Polisen är helt ointresserad av att lagföra bilister för denna typ av brott, det är politiker som måste få upp ögonen.
Vad är skillnaden mellan detta och att skjuta in i en folkmassa?
Folk måste kunna ställas till svars för sina handlingar utan att uppsåtet skall bevisas.
Cyklister som grupp måste ta större plats politiskt.
Akoa sa:krull sa:Bengt-re sa:staine sa:gerrardsdobbar sa:Inte fan kan idioten slingra sig ur det här i rätten?
Polisen är helt ointresserad av att lagföra bilister för denna typ av brott, det är politiker som måste få upp ögonen.
Vad är skillnaden mellan detta och att skjuta in i en folkmassa?
Folk måste kunna ställas till svars för sina handlingar utan att uppsåtet skall bevisas.
Cyklister som grupp måste ta större plats politiskt.
Håller med. I England görs ju olycksutredningar lika grundligt som potentiella mord just för att du kan dömas till vållande till annans död osv.
johan44 sa:Vi minns väl alla Andreas och lagen som skulle ändras men sen blev det väl inte så? https://www.sydsvenskan.se/2015-03-05/pakord-cyklist-domdes---nu-andras-lagen
DT sa:johan44 sa:Vi minns väl alla Andreas och lagen som skulle ändras men sen blev det väl inte så? https://www.sydsvenskan.se/2015-03-05/pakord-cyklist-domdes---nu-andras-lagen
Jag tror den lagändringen håller på att beredas.
Men enligt förslaget jag har sett ska det bara vara tillåtet att cykla på vägen (om cykelbana finns bredvid) om den skyltade hastigheten är max 50.
kais01 sa:har sagt det förr, att vingla lite demonstrativt får bilister att köra ut. verkligen. i riktning mot vägkanten är att föredra.
lezyne spy väger 25g, är ett bra hjälpmedel. största vinsten är att se om man håller rätt fart när man drar och har långsammare cyklister med sig i klungan. jag har min på överröret, tittar mellan benen.
DT sa:johan44 sa:Vi minns väl alla Andreas och lagen som skulle ändras men sen blev det väl inte så? https://www.sydsvenskan.se/2015-03-05/pakord-cyklist-domdes---nu-andras-lagen
Jag tror den lagändringen håller på att beredas.
Men enligt förslaget jag har sett ska det bara vara tillåtet att cykla på vägen (om cykelbana finns bredvid) om den skyltade hastigheten är max 50.
Det är kanske det som föder cyklisthatet, själva vinglandet? En del hävdar ju att man måste ha 1,5 meters vingelmån.kais01 sa:det är då man vinglar, inte när den är helt nära.
Fältprästen sa:Sådana bilförare som i trådstarten borde det vara skottpengar på. Finns ingen anledning att blanda in rättssystemet.
Och du ska vara präst? :-OFältprästen sa:Det är kanske det som föder cyklisthatet, själva vinglandet? En del hävdar ju att man måste ha 1,5 meters vingelmån.kais01 sa:det är då man vinglar, inte när den är helt nära.
Generellt bör man inte vingla i trafiken, vare sig med bil, cykel eller annat. Sådant sysslar mobilknappande eller drogpåverkade förare med.
Där jag bor, sydöstra delarna av Sverige, har jag vad jag minns aldrig blivit utsatt för något cyklisthat.
Det enda som stör mig emellanåt är när en bil passerar nära, helt i onödan, trots att det är helt fritt i mötande trafik, precis som om det inte fanns någon cyklist på vägen. Utan att vara fördomsfull så tror jag att det är lite äldre människor som har svårt med att gå ut lite till vänster, bilarna brukar i alla fall köra lite långsammare. De absolut flesta går exemplariskt ut till vänster, antingen över mittlinjen eller nära den vid möte. Och mötande bilar brukar då också också visa hänsyn.
Sådana bilförare som i trådstarten borde det vara skottpengar på. Finns ingen anledning att blanda in rättssystemet.
"Somliga straffar gud direkt" brukar man ju säga. :)JTF sa:Och du ska vara präst? :-OFältprästen sa:Det är kanske det som föder cyklisthatet, själva vinglandet? En del hävdar ju att man måste ha 1,5 meters vingelmån.kais01 sa:det är då man vinglar, inte när den är helt nära.
Generellt bör man inte vingla i trafiken, vare sig med bil, cykel eller annat. Sådant sysslar mobilknappande eller drogpåverkade förare med.
Där jag bor, sydöstra delarna av Sverige, har jag vad jag minns aldrig blivit utsatt för något cyklisthat.
Det enda som stör mig emellanåt är när en bil passerar nära, helt i onödan, trots att det är helt fritt i mötande trafik, precis som om det inte fanns någon cyklist på vägen. Utan att vara fördomsfull så tror jag att det är lite äldre människor som har svårt med att gå ut lite till vänster, bilarna brukar i alla fall köra lite långsammare. De absolut flesta går exemplariskt ut till vänster, antingen över mittlinjen eller nära den vid möte. Och mötande bilar brukar då också också visa hänsyn.
Sådana bilförare som i trådstarten borde det vara skottpengar på. Finns ingen anledning att blanda in rättssystemet.
Jag resonerar normalt inte så här är kanske bäst att tillägga, men som PKJoacim är inne på är detta inte bara en vanlig trafikolycka.Akoa sa:Fältprästen sa:Sådana bilförare som i trådstarten borde det vara skottpengar på. Finns ingen anledning att blanda in rättssystemet.
Du använder ju samma idiotiska resonemang som bilföraren nu.
Fältprästen sa:Jag resonerar normalt inte så här är kanske bäst att tillägga, men som PKJoacim är inne på är detta inte bara en vanlig trafikolycka.Akoa sa:Fältprästen sa:Sådana bilförare som i trådstarten borde det vara skottpengar på. Finns ingen anledning att blanda in rättssystemet.
Du använder ju samma idiotiska resonemang som bilföraren nu.
Om vi har tur så rycker körkortet i några månader för honom (eller motsvarande), sedan är han tillbaka på ruta ett.
Men du tycker det är bättre att fria då?
PKJoacim sa:När en person avsiktligt kör in i en grupp för hen okända människor som hen anser representerar en åsikt/livsföring/politik som hen inte tycker om så brukar det väl kallas terrorbrott? Eller gäller det bara om föraren verkar ha påbrå från mellanöstern?
Det var inget påstående, utan en fråga. Därav frågetecknet på slutet.me.I.am sa:Hur får du Akoas reaktion till att hen tycker det är bättre att fria?
Fältprästen sa:Det var inget påstående, utan en fråga. Därav frågetecknet på slutet.me.I.am sa:Hur får du Akoas reaktion till att hen tycker det är bättre att fria?
sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Ådt =dyngstrafiken.gerrardsdobbar sa:sdx sa:Ådt 867 dyngnet skymda kurvor .Påbjuden hastighet 70km 6m vägbredd.
Jag förstår inte vad du menar.