Cyklister i Falun

Cilla85

Ny medlem
Cyklister i Falun
Hejsan hoppsan! Finns det några cyklister här från Falun.??
Jag är nämligen relativt nyinflyttad här och skulle gärna träffa lite liksinnade att
hänga med både med och utan cykel=).

Ha det gott allihopa. /Cilla

Cyklister i Falun
Har du provat att köra vid Lugnet? Där hänger alla grönvita :) Snabba som långsamma, snygga som orakade. Vem vet du kanske hittar den coola cykellärarkillen som du hopplöst inte kan komma ihåg namnet på.

Cyklister i Falun
Hej och välkommen till Falun.Om du vill cykla mer seriöst så tror jag du ska satsa på ngn klubb typ Falu ck annars så cyklar Friluftsfrämjandet varje torsdag och vissa helgturer på sommaren,mkt trevliga och lite mer laid back med pauser och lite snack,kan varmt rekomenderas.

Cyklister i Falun
Lugnet ja det värkar ju vara nr 1 när det gäller skogscykling. Har åkt mycket skidor där i vinter .Men ej cykel( flyttade hit i december). Och nu har jag varit i frankrike innan två veckor nästan och nu är jag förkyld:( Så inte nån cykling här än.

Cykellärarkillen... Det var snowboardlärarkillen jag inte kom ihåg namnet på...:)
Det är ju bra att ni läser min blogg=).

Ja det låter ju som att man får söka sig till Falu ck och friluftsfrämjandet=)
Sedan går det väl någon tur från cykel och fjäll också..
Har för övrigt precis börjat jobba extra på cykel och fjäll, så kommer ni förbi nåt där så får ni se till att hälsa=)

Cyklister i Falun
Hej hej
Det finns bra mtbcykling i alla väder streck kring Falun. Att utgå från Stångtjärnstugan är ett bra alternativ, där finns massor av fina stigar med olika karaktär i ändlösa skogar. Friluftsfrämjandet brukar dra sig ditåt (turer jag för övrigt varmt kan rekommendera).

Lugnet är alltid trevligt och det finns många fina stigar om man letar sig från de stora motorvägarna som är skidspår på vintern. I fjol påbörjades dessutom ett projekt för att skapa ett antal högkvalitativa mtb-leder i området (alltså inte bara märka upp lite befintliga stigar för mtb, utan bygga och restaurera stigar speciellt anpassade för mtb). I år finns pengar avsatt i budgeten för detta, så förhoppningsvis kan det börja byggas redan i sommar bara några markägarfrågor löser sig. Se länken nedan om du vill veta mer!

Gruvriset/Pilbo är ett annat fint område att cykla i. Eller Hälsingberg. Eller Staberg... Ja, du fattar.

Cyklister i Falun
Friluftsfrämjandet drar igång på torsdag 23april.

Ring Lena Mattsson om du vill vara med (kontaktuppgifter finns på länkarna tidigare i tråden). Då blir du med i mail-listan och får ett mail varje vecka om tid och samlingsplats.

Mvh.
/Anders

Cyklister i Falun
Låter bra. Man har hört mycket gott om deras turer. Så ni kommer säkert få se mej
någon torsdag framöver.

Var för övrigt och körde första mtb passet igår här i Falun.
Var uppe vid lugnet men blev besviken..Var ju inte alls så bra som jag hade hoppats..
Tyckte jag körde mest runt på domdär "hästvägarna". Fast jag som inte hittar de rätta ställerna antar jag. Finns det ingen karta över mtb lederna?

http://cillaeriksson.blogspot.com

Senast redigerad av en moderator:
Cyklister i Falun
Det finns inget som kan kallas mtb-leder vid Lugnet i dagsläget. Motorvägarna (skidspåren) som du pratar om är bara en pina att cykla. Det finns många guldkorn, men de kan vara lite snåriga att hitta. Det lättaste att hitta är Bergsstigen som är en vandringsled, men som bitvis bjuder på fin cykling. Den går runt hela reservatet.

Tillbaka
Topp