Wolfmorgentaler
Medlem
Däck från biltema
Jo, funderar på att köpa nya bredare 47-622 till min elcykel. Kör den inte så ofta och funderar på att prova däck från Biltema. Nån som har erfarenhet av dessa? Är dom ok eller kassa?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Okej tack för tipsVad är det för däck? Har du länk? Rent spontant så skulle jag kolla på någon av dom stora tillverkarnas budget-segment istället.
Tack för tips. Gillar ju continental. Är de däcken du länkade till snabbrullade. Vill gärna ha fart och samtidigt stabilitet. En annan fråga , har du nån erfarenhet av både 42 och 47 mm däck. Funderar på vilken av dess storlekar jag ska ha. / MvhJag har de här däcken originalmonterade på min elcykel, https://www.bikester.se/continental...-reflex-M156159.html?vgid=G726257&cgid=267917
Däcken är nu ca 4 år, det börjar nu synas små sprickor i sidorna, men det tar nog några år till innan det är allvarligt.
Däcken är punkteringssäkra. Cykeln har rullat ca 840 mil.
1 punktering, backdäcket är i sämsta fall halvslitet, framdäcket slitet till max 30%.
Så det verkar vara slitstarka och hållbara däck. Jag undviker däck och slang från BT, tror det blir billigare och bättre att som nämnts i inlägg 2, att titta på budget sortiment från de stora tillverkarna.
Tack för tips. Gillar ju continental. Är de däcken du länkade till snabbrullade. Vill gärna ha fart och samtidigt stabilitet. En annan fråga , har du nån erfarenhet av både 42 och 47 mm däck. Funderar på vilken av dess storlekar jag ska ha. / Mvh
Tack för tips. Gillar ju continental. Är de däcken du länkade till snabbrullade. Vill gärna ha fart och samtidigt stabilitet. En annan fråga , har du nån erfarenhet av både 42 och 47 mm däck. Funderar på vilken av dess storlekar jag ska ha. / Mvh