Däck läcker som ett såll

Däck läcker som ett såll
Lägg i en slang, slit ut däcket/däcken, köp nya och kör slanglöst därifrån!
Så här fick det bli. Bort med däcket, häll ut vätskan och i med slang och pumpa upp.
När däcken är utslitna testar jag igen. Däcket är ett år gamla, rullat 250 mil men är tyvärr väldigt fräscha fortfarande. Ser knappt något slitage i mönstret. Så kanske snarare byter ut däcken när lusten faller sig på än när de de facto är utslitna.

Tack för all hjälp och guidning! Även om det inte lyckades denna gång är ni väldigt kompetenta här.

Däck läcker som ett såll
Ja, men det smög in lite trams och till sist väljer han TL eftersom det rullar bättre.....
Nu såg jag den bara med ena ögat men jag tyckte slutsatsen var "det beror på".
Jagar man alla effektförbättringar man kan få så är TL bättre. Spara 1-2 minuter på ett lopp tack vare mindre rullmotstånd men förlora 15 sekunder p.g.a. vikt. Givet val.
Vill man bara ut och cykla och inte har problem med punkteringar överlag, välj slang.

Däck läcker som ett såll
Köpte ny MTB till dottern i helgen som har möjlighet till tubeless. Jag tänkte att jag inte har bandbredd för att lära mig nåt nytt, men när hon tindrar med ögonen och säger "snälla pappa, kan vi inte prova med tubeless?" är det svårt att hålla emot.
Kanske kommer fylla på i den här tråden i sommar 😉

Däck läcker som ett såll
Köpte ny MTB till dottern i helgen som har möjlighet till tubeless. Jag tänkte att jag inte har bandbredd för att lära mig nåt nytt, men när hon tindrar med ögonen och säger "snälla pappa, kan vi inte prova med tubeless?" är det svårt att hålla emot.
Varför att ha barn utan att kunna utföra experiment på dem och deras utrustning?

Däck läcker som ett såll

Kan bli ett bra far och dotter semesterprojekt; pappa dricker öl och tittar på, dottern tejpar tubeless😂

Tillbaka
Topp