[Däck] Ultimata "långloppsdäcket" ?

• Trådstartare Trådstartare Rog
  • Start datum Start datum
Kommer att köra mitt första Vasalopp nästa år och med min cykel så följde det Schwalbe Smart Sam 2,25" som jag ev. tänkte köra vasan på, vad trors och tycks om det???

Jaha, då var det dags igen! Har inte alls hängt med på däckfronten under hösten, är det något nytt spännande på gång? Kör stansat och vill ha ett allround-däck. Blir allt mellan CV och ML12h i sommar...

Jag tänker RoRo 2,4 Pacestar, om jag kan klämma in dem. Har positiva erfarenheter av gamla RoRo Evo 2,25. Körde X-King 2,4 Racesport med BlackChili förra året, de va la ok... Men blev inte helt frälst. Provar nog hellre fetare och lättare RoRo i år.

Någon som har synpunkter eller tänker annorlunda?

Nähä! Ingen som ska ha några däck i år eller? Behövs väl även på de där nya tjugoniorna tror jag?

RacingRalph är nydesignat för i år. Annars inga nyheter hos de två stora vad gäller XC/Marathon. Undrar om man ska våga prova RK eller RaRa för en hel säsong? Ska klura lite på det...

Kommer köra så snabba däck som möjligt på gruset, tempot i skogen avgörs ändå alltid av den långsammaste jäveln med minst skogsanpassade däck...

MatteXC skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer köra så snabba däck som möjligt på
> gruset, tempot i skogen avgörs ändå alltid av
> den långsammaste jäveln med minst skogsanpassade
> däck...

Ha, ha! Rätt tänkt! rekrej´s Renegade kunde passa? ;-)

Men ett par Fast Trak kunde va nåt. Synd de inte finns lite bredare... Hade Specialized-däck för länge sen som jag verkligen gillade, kanske dags igen.

Vad är det för skillnad på Hutchinson Python Air och Hutchinson Python NG Air?

och hur är dessa i rämförelse med rocket ron eller furios fred?

Jag har positiva minnen från tiden på Python. Dock väger de bly så de går fetbort. Däremot Max is Ikon ser trevligt ut.

Var och köpte Conti X-Kink 2,2 2st med slang för 599 på XXL.
Kanske inte det optimalaste men när det börjar bli geggit typ på LidaLoop så tror jag på dessa.
De har dessutom BlackChilli gummit och väger 460g.

Kanske ett bra stigdäck??!

A

Tillbaka
Topp