Däckbredd till kolfiberfälgar (fälgbredd inre 29 mm)

varför ska man ha mönstret längst ut då?? har vanligen inte det, har ingen direkt misär över det, annat än att vissa däck sliter sidorna. blir det problem spacklar jag på lite biltema vindrutetätning.

med bredare fälg rullar det lättare, effekten är tydlig. sidogreppet i min värld bättre snarare än sämre.

Vet inte om man ska det. Tänkte att det skyddar sidorna bättre. Men vinsten av en bredare fälg kanske väger över det? Är nöjd med mina 30 mm innermått.

Dr_Rydell sa:
Summasumarum, bättre med ex 25-27 mm innermått för att få mönstret längst ut på dessa 2.35? Men man kanske inte lutar så mkt att det behöver vara så rundat? Kanske vinner nåt annat med den bredare fälgen?
Summa summarum så har du jämfört olika däck på olika fälgar. Det säger ju tyvärr inte särskilt mycket.

Det finns ingen anledning att gå ner i dimension om du inte ska ha den till transport. I övriga fall ska du ha det största som får plats.

29 inner är brett och klarar stora däck. Det är dina kedjestag snarare än din fälg som sätter gränsen.

Som referens har jag kört flera år med Knard 3.0 på gamla Crest. Typ 23 mm inner eller så. Lågt tryck. Bara bra.

Tillbaka
Topp