D
Deleted member 54554
Guest
Däckbyte to hell and back
Skulle byta däck till Maxxis Maxxgrip DHF och DHR II som jag tänkte testa i vinter. Efter att ha bråkat med av och påtagning av däcken (Vet inte varför men ser alltid en bild av Rauschenbergs get som finns på moderna framför mig när jag byter däck) i 15 min lyckas jag punktera slangen. Nu tänker säkert du: ”kör slanglöst idiot”, men jag har kört med slang sen hedenhös dagar och tänker inte bättra mig. Plockar fram en reservslang, hål på den med. Den jag brukar ha med mig som reserv så kanske bra att jag upptäckte det nu. Vad göra? Köpa ny slang i morgon. Upptäcker att XXL har slang och öppet till 20.00 så bränner dit. Får hjälp att leta fram slang, berättar om mitt misslyckade däcksbyte och plockar på mig tre paket. Säljaren följer mig till kassan och ropar till kollegan: ”Han ska betala 65 kr st för de här”, pris på hyllan 99 kr. Glad i hågen åker jag hem och byter klart fram. Bakdäcket går givetvis på 5 min utan problem. Nu ser jag fram emot att få provköra. Fick plötsligt lust att ha två uppsättningar hjul...