Däcken går ur fälgen nära ventilen

uam

Medlem
Hej! Jag har bytt slangen men däcken går inte längre att sitta ordentligt i fälgen nära ventilen. När jag cyklar öppnar däcken från fälgen småningom.
Vad har gjort för fel.
med vänliga hälsningar

Vad är det för fälg och vilka dimensioner?
Vad är det för däck och i vilken dimension?
Vad har du för tryck i slangarna?

Lägg upp en bild för jag är inte säker att jag har förstått problemet korrekt.

20220426_150802.jpg

Lätta på lufttrycket i slangen, skruva upp kontermuttern helt och tryck sedan ventilen in i däcket. Inte helt såklart- och dra upp den igen. Pumpa.

"Tryck in" ventilen i fälgen medans du monterar däcket, när däcket väl sitter på plats och är pumpat kan du skruva fast den igen

Det kan också vara fel på slangen. Jag hade en sådan slang som bulade sig vid ventilen. Försökte med alla medel men det funkade inte. Som ett grinigt experiment provade jag samma slang i ett annat däck - med samma resultat. Det var oerhört befriande att klippa den jäveln i småbitar efteråt.

Det kan också vara fel på slangen. Jag hade en sådan slang som bulade sig vid ventilen. Försökte med alla medel men det funkade inte. Som ett grinigt experiment provade jag samma slang i ett annat däck - med samma resultat. Det var oerhört befriande att klippa den jäveln i småbitar efteråt.
De andras lösningen fungerar men tack ändå!

Tillbaka
Topp