Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KnivSom relativt ny på landsvägshoj har jag då och då satt tåspetsen i framdäcket och fått trista märken på skorna. Har testat med varmvatten, såpa, T-röd och fiberduk men det går inte bort. Mer tips?
Vita däck?Svarta skor?
Vita däck?![]()
Tänk på att "mirakelsvamp" funkar genom att slipa bort ett tunt ytskikt. På gummit längst fram gör det nog inget, men det kanske inte är så nyttigt för övriga material på skon.https://www.biltema.se/hem/stadning...tzSGnFPC0JHObQe4yttYKtJhIDlhfMfBoCR20QAvD_BwE
Eller motsvarande borde funka.
Ja bra förtydligande. Just här är ju fläckarna mest på gummit fram ser det ut som så då känns det ganska lämpligt.Tänk på att "mirakelsvamp" funkar genom att slipa bort ett tunt ytskikt. På gummit längst fram gör det nog inget, men det kanske inte är så nyttigt för övriga material på skon.
Längre cykel?Vita däck?![]()
Alternativt låter man livet ha sin gång.Längre cykel?
Edit: Fast det bästa är nog att börja cykla MTB istället så man slipper bry sig om såna där petitesser. Herregud.
Varför störa sig på att andra människor vill ha rena kläder? Skyll inte på MTB, din lortgris.Edit: Fast det bästa är nog att börja cykla MTB istället så man slipper bry sig om såna där petitesser. Herregud.
Makten tvättar nog aldrig varken cykeln eller bilen.Varför störa sig på att andra människor vill ha rena kläder? Skyll inte på MTB, din lortgris.
Detta! Finns även markerpennor i vitt.Brukar gå bort med diskmedel för mig. Men är det riktigt envisa fläckar har jag köpt en ”shoe whitener”-penna som målar skorna vita igen.
Vad får dig att tro att jag "stör mig"? Jag tycker det är oändligt fånigt bara.Varför störa sig på att andra människor vill ha rena kläder? Skyll inte på MTB, din lortgris.
Jodå, både och. Men däckmärken på skorna är inte smuts, utan snarast ekvivalent med en minimal repa. Inget man vill ha men heller inget att orka göra nåt åt.Makten tvättar nog aldrig varken cykeln eller bilen.
Men jag har något vagt minne av att han försökte tvätta sina kläder men misslyckades?
Kortare skor?Längre cykel?
Fast de som ser ljuset flyttar bak sina cleats så långt det går, så blir även korta skor långa (framför pedalerna).Kortare skor?
Att tycka något är oändligt fånigt och känna sig tvungen att påpeka detta är nog det som definierar att störa sig på något. Hade det inte stört dig hade du inte heller skrivit något.Vad får dig att tro att jag "stör mig"? Jag tycker det är oändligt fånigt bara.
Aha, så de som har bromsspår i kallingarna har helt enkelt bara repat den.Att tycka något är oändligt fånigt och känna sig tvungen att påpeka detta är nog det som definierar att störa sig på något. Hade det inte stört dig hade du inte heller skrivit något.
Men för all del, fortsätt ihärda att smutsiga kläder är "repiga" så du slipper tvätta dom.
Enligt internet är dock anledningen till svarta cykelbyxor en annan(varning för gammalt meme):Svarta skor och cykelbyxor är traditionella av en anledning. Långa välmanikurerade naglar och vita cykelskor signalerar liksom till omgivningen att jag behöver minsann inte befatta mig med manuella och smutsiga arbeten. Snacka om I-landsproblem.
Men nu är jag gnällig och behöver logga ut ett tag.
Vi kallar dom fartränder, från engelskans to render (att framställa/återge). Ett bevis på att man är en kvick jäkel.Aha, så de som har bromsspår i kallingarna har helt enkelt bara repat den.![]()
Jag vet redan att du stör dig på mig, vilket du nu med din egen logik bekräftat. Då har vi utrett det.Att tycka något är oändligt fånigt och känna sig tvungen att påpeka detta är nog det som definierar att störa sig på något. Hade det inte stört dig hade du inte heller skrivit något.
Däckmärken är inte smuts och skor är inte kläder. Jag tvättar naturligtvis mina smutsiga kläder.Men för all del, fortsätt ihärda att smutsiga kläder är "repiga" så du slipper tvätta dom.
Jag menade att de flesta som cyklar MTB inte lär bry sig ett skvatt om ett märke här eller där. Det hör till.Så det är också en problem på mtb.
Jag menade att de flesta som cyklar MTB inte lär bry sig ett skvatt om ett märke här eller där. Det hör till.
De flesta? Som du och alla dina MTB-kompisar?Jag menade att de flesta som cyklar MTB inte lär bry sig ett skvatt om ett märke här eller där. Det hör till.
Att du inte ens förstår att det du skriver mest applicerar på dig själv är mycket komiskt. Snacka om att "känna sig tvungen att som vanligt raljera och bråka".De flesta? Som du och alla dina MTB-kompisar?
Man ska vara försiktig med generaliseringar, men detta är ju lite din drivkraft så...
Men nej, du är knappast någon norm. Inte för att det spelar någon som helst roll, TS undrar hur man gör ren ett par skor och du känner dig tvungen att som vanligt raljera och bråka.
Kul att även du börjat med personangrepp. Trist att behöva sätta dig på ignore.Jag trodde du hade lugnat ner dig Makten. Men nu är ditt vanliga jag tillbaka...
DITT omedvetna raljerande förpestar ett annars ganska trevligt forum.