Däckmärken på cykelskor

PelleV

Medlem
Däckmärken på cykelskor
Som relativt ny på landsvägshoj har jag då och då satt tåspetsen i framdäcket och fått trista märken på skorna. Har testat med varmvatten, såpa, T-röd och fiberduk men det går inte bort. Mer tips?

Bilagor

• IMG_6696.webp
    IMG_6696.webp
    422.2 KB · Besök: 55
Däckmärken på cykelskor
1, Diskmedel och vatten, tandborste helst bara mot gummi/plastkanten. 2, Ipa på trasa. 3, Melamin svamp/magic eraser. - var rädd om 'skinnet' bara.

Ser ju ut att vara på plastkanten, så det borde gå bort utan att det blir skador.

Däckmärken på cykelskor
Jag hade en gång en vit racer som fick blåa märken av mina blåa skor (på kedjestagen), dom blev jag aldrig av med.

När man har helt nya grejer så är det ju tråkigt när dom får sin första ding / fläck, men jag tror inte nån annan hade lagt märke till dom här märkena.

Däckmärken på cykelskor
Vad får dig att tro att jag "stör mig"? Jag tycker det är oändligt fånigt bara.
Att tycka något är oändligt fånigt och känna sig tvungen att påpeka detta är nog det som definierar att störa sig på något. Hade det inte stört dig hade du inte heller skrivit något.

Men för all del, fortsätt ihärda att smutsiga kläder är "repiga" så du slipper tvätta dom.

Däckmärken på cykelskor
Att tycka något är oändligt fånigt och känna sig tvungen att påpeka detta är nog det som definierar att störa sig på något. Hade det inte stört dig hade du inte heller skrivit något.

Men för all del, fortsätt ihärda att smutsiga kläder är "repiga" så du slipper tvätta dom.
Aha, så de som har bromsspår i kallingarna har helt enkelt bara repat den. 😝

Däckmärken på cykelskor
Svarta skor och cykelbyxor är traditionella av en anledning. Långa välmanikurerade naglar och vita cykelskor signalerar liksom till omgivningen att jag behöver minsann inte befatta mig med manuella och smutsiga arbeten. Snacka om I-landsproblem.
Men nu är jag gnällig och behöver logga ut ett tag.

Däckmärken på cykelskor
Minns ni att min son i eftergår upptäckte svarta märken på sidan av sulorna av sina Five Tens. Det av kontakt mee kedjestagen. Så det är också en problem på mtb. Sonens nuvarande skor är svarta men har ljusbruna sulor.

Däckmärken på cykelskor
Svarta skor och cykelbyxor är traditionella av en anledning. Långa välmanikurerade naglar och vita cykelskor signalerar liksom till omgivningen att jag behöver minsann inte befatta mig med manuella och smutsiga arbeten. Snacka om I-landsproblem.
Men nu är jag gnällig och behöver logga ut ett tag.
Enligt internet är dock anledningen till svarta cykelbyxor en annan(varning för gammalt meme):
1784713097120.webp

Däckmärken på cykelskor
Jag vet redan att du stör dig på mig, vilket du nu med din egen logik bekräftat. Då har vi utrett det.
Du behöver inte påpeka vad du tycker om mina åsikter.

Däckmärken är inte smuts och skor är inte kläder. Jag tvättar naturligtvis mina smutsiga kläder.

Vill du och andra ha kritvita cykelkläder och må dåligt över helt irrelevant men normal åverkan, varsågoda. Jag kommer fortsätta häckla er för det. (y)

Däckmärken på cykelskor
Jag menade att de flesta som cyklar MTB inte lär bry sig ett skvatt om ett märke här eller där. Det hör till.
De flesta? Som du och alla dina MTB-kompisar?

Man ska vara försiktig med generaliseringar, men detta är ju lite din drivkraft så...

Men nej, du är knappast någon norm. Inte för att det spelar någon som helst roll, TS undrar hur man gör ren ett par skor och du känner dig tvungen att som vanligt raljera och bråka.

Däckmärken på cykelskor
De flesta? Som du och alla dina MTB-kompisar?

Man ska vara försiktig med generaliseringar, men detta är ju lite din drivkraft så...

Men nej, du är knappast någon norm. Inte för att det spelar någon som helst roll, TS undrar hur man gör ren ett par skor och du känner dig tvungen att som vanligt raljera och bråka.
Att du inte ens förstår att det du skriver mest applicerar på dig själv är mycket komiskt. Snacka om att "känna sig tvungen att som vanligt raljera och bråka". 😂

Däckmärken på cykelskor
Jag trodde du hade lugnat ner dig Makten. Men nu är ditt vanliga jag tillbaka...

DITT omedvetna raljerande förpestar ett annars ganska trevligt forum.
Kul att även du börjat med personangrepp. Trist att behöva sätta dig på ignore.

Du har inte funderat på att forum är till för utbyte av åsikter? Och att åsikter som skiljer sig från dina också får yppas?
Trådskaparen ber om tips. Mitt tips är att strunta i det eftersom det är otroligt löjligt. Alla vita pinaler kommer från märken. Tål man inte det finns det andra färger att välja.

Tillbaka
Topp