däcktryck på cykelvasan?

däcktryck på cykelvasan?
La upp denna bild i visa din canyon-tråden men den platsar ju här också (nästan i varje fall då den står framför ett träd)

IMG_9017.JPG

däcktryck på cykelvasan?
En cykel-mot-träd-bild från premiärturen med min nya cykel. Det hade börjat skymma, så bilden blev lite suddig tyvärr..

Bilagor

• 20140517_215412.jpg
    20140517_215412.jpg
    76.8 KB · Besök: 105
däcktryck på cykelvasan?
Mot träd i plankform.. 10kg kärlek. (bild inför blocketannonsen) men att de ska va så jvla svårt att få sålt den :(

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    119 KB · Besök: 111
däcktryck på cykelvasan?
Pfaff skrev:
-------------------------------------------------------
> Crossmax skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
>
>
> Kan det möjligen vara en Canyon? ::)

Det är ju en CANYON.COM ser du väl? :)

däcktryck på cykelvasan?
Tidlös klassiker från i höstas...

Nostalgisurfade och insåg att denna skulle passa i den här tråden. Det var inte många löv kvar i kronan efter den trädkramen.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    56.5 KB · Besök: 88
däcktryck på cykelvasan?
Scott_Blackstone skrev:
-------------------------------------------------------
> 24 juli 2014, nästan 30 grader +

Intressant "spång".
Den skulle jag gärna vilja veta lite mer om.
Vem har byggt den och varför?
Det lär väl knappast vara för att rullstolsburna skall kunna plocka hjortron... men det ser onekligen ut som att dom vill ha ut folk av alla slag ut på den myren.

däcktryck på cykelvasan?
Lars, det är en rullstols spång, men den kan likabra kallas cykelspång.
Går utmärkt att cykla på. Önskar dom kunde omvandla fler vanliga "2 bräder spångar" till sådana. Men pengar saknas nog.

däcktryck på cykelvasan?
Var finns den?
Går den över hela myren eller slutar den där den inte syns längre på fotot?
Varför har dom valt att bygga där?
Här i höga kusten finns några liknande byggen i nationalparken och i ett par naturreservat. Dom är byggda med hjälp av EU-bidrag för att även gamla och handikappade ska kunna ta sig till utsiktsplatser. Vad är det som gör myren på bilden tillräckligt speciell för att det ska vara värt att göra ett sådant rejält bygge där?

"2 bräder spångar" fungerar finfint som cykelspång om man kör fatbike, men annars är dom lite läskiga.

däcktryck på cykelvasan?
Jaha, då var det dax att posta i denna tråd igen, detta för att åtminstonne få ut något gott av dagens närkontakt med moder jord.

PhotoGrid_1407513591301.jpg

Ska inte verka blödig men cykelns position kom sig av ett misslyckat dropp som slutade med en totalbottnad framgaffel som i sin tur förpassade mig in i bergknallen till höger och cykeln upp PÅ trädet.
Klarade mig från misärtråden med lite köttsår o lår/knäkaka.

Cheers // Larsa

Tillbaka
Topp