Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Idag byggde vi på den nya leden uppe i Källviken. Det kommer bli en stig med skräckblandad förtjusning när den är klar! Spänger, höga drops, 3-4m hopp, stenkistor m.m. Perfekt för XC-FS
Hannosaurus skrev:
-------------------------------------------------------
> Tecknat ny bilförsäkring. Blir dock till att
> ändra körstil en smula för att leva upp till
> kraven i det finstilta :)
>
> Och sätta in kraschbur.
Bilen i fråga är en sportbil, så streetrace ska nog inte bli så svårt. Däremot är den såpasslåg att en genomsnittlig trottoarkant innebär ett rejält hinder, så hoppandet och rampåkandet skulle kunna utgöra ett problem. Får jag å andra sidan upp eländet i hoppläge ger sig nog voltandet per automatik :)
Ersättningstaket i trafikförsäkringen är satt till 300 miljoner SEK. Räcker verkligen det?
Har bytt kassett och kedja.
Från Shimano powerglide nånting till SRAM P850 och en HG70kedja, det blev nästan en ny cykel igen.
Inget knakande gnirkande eller liknande.
Ett varv runt Bräntberget i Umeå, tränat på bunny hops och wheelies samt flygit över styret en gång men den här gången lyckades jag vrida kroppen i luften och landa på fötterna :D. Annars brukar mina normala över styret sluta med munnen full i dynga och en massa blåmärken och skrapsår.
Ca.15km på helt fantastiska stigar runt "mitt" område. Hala rötter som ledde till en del swopp vurpor. Rätt mör i benen efter en jobbig men trevlig tur i åkulla med ett helyllegäng igår.
Bevittnade en bilist som med millimeterprecision manövrerade sin bil för att undvika att hennes backspegel krokade i en parkerad bils backspegel, samtidigt som hon tryckte in förardörren med kofångaren.
Tog en tur med fru och son på sjuhäradsleden i strålande solsken. Lite lagom lerigt på sina ställen. Frun doppad ena benet upp till knät men höll resten torrt, hur nu det gick till?
Ännu så håller den 49:åriga gubben undan från den 15:åriga grabben och den 43:åriga frun. Hehe!
Det går nog snart över.
Blev en tur på div stigar i solskenet. Har med gott samvete parkerat racern för i år så det är mtb som gäller nu. Racern kommer parkeras i trainer för intervallkörning lagom till att snön breder ut sig.
Nu vet jag att man bör ha bildbevis. Men kamera och mobil väger för mycket...
Men under kvällens lilla pass i skogarna, så blev jag lite nödig. 20-25 meter ifrån mig springer först två kalvar ut och efter kommer mamma kossa, men inte nog med det sedan kommer mig en bamsiger tjur ut också. Älgar pratar vi om nu, jag har inte irrat runt mig i en hage.
tobbe83 skrev:
> Nu vet jag att man bör ha bildbevis. Men kamera
> och mobil väger för mycket...
>
> Men under kvällens lilla pass i skogarna, så
> blev jag lite nödig. 20-25 meter ifrån mig
> springer först två kalvar ut och efter kommer
> mamma kossa, men inte nog med det sedan kommer mig
> en bamsiger tjur ut också. Älgar pratar vi om
> nu, jag har inte irrat runt mig i en hage.
Hjulbygge.
Uppgraderade mitt trasiga baknav till ett rykande färskt Hope Pro2 Evo.
Nipplar, fälg och som tur var även ekrar kunde återanvändas.
Tidsåtgång ca. 3-3½ timma... I morrn blir det provkörning...
Det skulle bli ett bröst/ryggpass på lunchen idag. Men jag blev övertalad till en kebabrulle med kollegorna i stället. Det svider i efterhand, men jag har bara två veckor kvar innan jag lämnar dem för annan arbetsgivare och jag tog en omväg med cykeln på vägen hem. Åsså var det yoga ikväll.. Så jag behöver kanske inte känna mig helt usel.
Det blir ju ändå gym imorgon..
Det är plusgrader ute så jag har tvättat och smort vintercykeln och monterat mina nya Zefal No Mud stänkskärmar. Nu återstår bara att sätta på dubbdäcken men jag väntar med dom tills det blir ishalka.
Åkte turistbuss genom huvudstan och såg många cykelpendlare. Borde vara obligatoriskt med happylogga på hjälmen för alla som hänger här. Såg många fina cyklar :)
Ska sluta med sensäsongsvullandet nu och skärpa till mej angående det mesta. Får se hur länge det håller i sig.
Blir en sväng med den tröga cykeln också. Måste bara mecka lite med CBpedalerna först.
Igår blev det tillverkning av Ikea skärmar. Blev riktigt nöjd rent visuellt iaf, återstår att se om funktionen är bra?
Lite taskiga ipad bilder. Skärmarna sitter med 4 buntband per skärm.
Fjärde dagen i rad som jag röjt stig. Blir iofs inga långa stunder åt gången, utan passar på att rasta hundarna när ungarna sover. Nu börjar den bli färdig att provtrampa. Ska bara snitsla upp den ordentligt först. Blir det lyckat kommer det bli flera projekt framåt våren. Syftet med denna var mest för att direkt kunna komma ut i skogen istället för att dra nerför grusvägsbacken. Hundarna bränner slut på sig lite för snabbt då. Nu blir det lite uppför in i skogen och till en början teknisk stig. Sen är de uppvärmde för att bränna på lite.
gordiz skrev:
> Igår blev det tillverkning av Ikea skärmar. Blev
> riktigt nöjd rent visuellt iaf, återstår att se
> om funktionen är bra?
> Lite taskiga ipad bilder. Skärmarna sitter med 4
> buntband per skärm.
Å precis VAD har du tänkt att skydda med de där lapparna? Ser inte ut att skydda så värst mycket från stänk å sånt... ;-)