Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Vernersson sa:
Fläskkorven sa:
Jo det känns som man vunnit stor lotteriet :) Att man kan få ett sådant galet rus av goda nyheter.
Johanna ligger o sover nu, men ja sittet uppe och firar med fina whiskyn jag aldrig trodde jah skulle få öppna.
Förbannat gott.
Så kvällens aktivitet blir att leta delar till min trasig GT. Suget efter stigarna kom tillbaka hårt.

Se till att leva på det där ruset ordentligt nu =)

Jo det ska vi göra. Blir bästa sommarn på många år :)

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet blev lite mer än 2h cykling på den stationära guldcykeln på 160watt. Tänkte återhämta lite från igår och inte direkt ansträngade om man säger så. Sen lite hederlig pendlig dit och tillbaks.

Dagens aktivitet
Lugn luuugn cykling från och till gymmet där jag utförde överkroppsträning enbart för att förhindra muskelförlust.

Kör man helkropp så hinner man trycka in två gånger i veckan. Innan delade jag upp det på 3 och då krävs det 6 dagar vilket jag inte har nu iom satsningen på 8h vätterägning.

Laddad inför morgondagen då jag hade tänkt köra hårt på gymmet blev motiverad av en äckligt hög förseningsavgift från statlig myndighet idag. Sånt motiverar en att pressa så watten sprutar. Hatet motiverar också jävligt fint. Är inte mycket för motvation by lovebombing.
Alternativt tar jag racern men idag blåste det så sjukt mycket så blir inget kul

Funderar på att göra ett sista inköp på en medtagbar usb fläkt på netonet 50kr. Det är verkligen onödigt varmt att cykla inomhus både för varmt från början och sedan ingen fläkt på det. Känns som att många watt går förlorad där så att säga.

Viktmässigt tycker jag det går lite segt. För nog räkna mer sparsamt på mina aktiviteter så kroppen får sig en kick och vågen en chock. 75kg. Började på 85 och målet är 65.
Sedan ligger 5watt/kg på 325watt och det är väldigt överkomligt.

Easy peasy

Edit. Just det ja morgondagens låt kommer redan idag

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Vaknade peppad som bara den på att få cykla ikväll. Känner efter några minuter i vaket tillstånd lite riv i halsen. Tänker det går nog bort om jag dricker lite. Några minuter senare kommer huvudvärken och näsan är mer igen täppt än i vanliga fall. Inser nu att jag blivit sjuk. Dagens aktivitet for ut genom fönstret och ersattes av att vara sjuk blev dagens aktivitet. Fy fan för folk som går till jobbet sjuka och föräldrar som skickar sina barn sjuka till min arbetsplats.

Dagens aktivitet
Rydell sa:
Vaknade peppad som bara den på att få cykla ikväll. Känner efter några minuter i vaket tillstånd lite riv i halsen. Tänker det går nog bort om jag dricker lite. Några minuter senare kommer huvudvärken och näsan är mer igen täppt än i vanliga fall. Inser nu att jag blivit sjuk. Dagens aktivitet for ut genom fönstret och ersattes av att vara sjuk blev dagens aktivitet. Fy fan för folk som går till jobbet sjuka och föräldrar som skickar sina barn sjuka till min arbetsplats.

Det där är känslan jag fruktar varje dag och letar efter.

Den berömda sjukan. Fy fan den är tuff alltså. Life :(

Idag var det sol här men sitter här med ett par nytvättade cykelskor med konverters och orkar då inte skruva dit landsväg, nej det får bli gymmet. Jag gillar gymcykling mer än vad jag borde göra. Det är lugnande på ett sätt att slippa behöva bry sig om trafik och annat skit

Dagens aktivitet
Fläskkorven sa:
Vart ute och gått en promenad och ätit en glass i solen med sambon. Hon har kämpat mot bröstcancer i nästan tre år nu och i morse ringde hennes läkare med nyheter fast det är helg. 100 % fri från djävulskapet !! Suttit i tårar hela förmiddagen av lättnad och glädje.
Fortfarande lång väg innan hon är helt återställd men fy fan grabbar, nu fick livet lite färg igen.
Då kanske man kan börja få tillbaka lusten att cykla igen, gud vet att min kondition behöver det.

Grattis till er!
Drömmer om ett sånt samtal för min fru också...

Dagens aktivitet
^ grattis fläskkorven!

Jag prokrastinerar tentaplugg med att drömma ihop en lastcykel. Och såklart happy-surfande.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    194.9 KB · Besök: 187
Dagens aktivitet
Vardagspendling och sedan cykling på gymmet.

Köpte mig liten men gedigen fläkt i stålbur på netonet 49kr. Billigt. Trodde att USB kontakten bak på cykeln skulle kunnat ge kraft åt denna lilla rakare men nope... Alltså måste jag ha en sådan laddare som man har till mobiler, det hade de också en bra men 200kr.. Jag som ska vara ekonomisk.

280watt i 20 min sedan 210 i 40 till. Ganska nöjd ändå.

En sak jag inte är nöjd med är att jag har kännt mig märklig idag nästan lite huvudvärk lite torr ni vet, misstänker starkt att jag är björkpollenallergisk då detta kommer varje jävla vår. Fan vad jag hatar björk.

Det roliga i kråksången är att jag har en professionell hepaluftrenare hemma så en monark här hemma vore kanon... ÄR extremt sugen att köpa en monark strip som man kan ha hemma. Har egentligen inte pengarna men suget är stort.

Har bara en fråga. Som kanske är trådstartmaterial. En monark har inte samma känsla som en spinningcykel? Det snurrar inte runt när man slutar trampa? Och känns de kanske tom som en wattbike?

Dagens aktivitet
Idag kommer bli den hårdaste dagen på bra länge. Ska ha en helt passiv vilodag.
Ska skära bort alla kolhydrater idag för att se hur vågen beter sig. Börjar bli lite frustrerad. Känns som jag behöver ett hopp på vågen nu för att känna mig tillfreds

Dagens aktivitet
Punka i Petra, nytt däck på Rapha sen after-byta-däck-öl på torget. Trist på det gamla däcket som bara gått 30 mil. Ännu tristare att det nya blev 23 mm och tristast av allt är att däcket har en Hurzeler-logga :(

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    334 KB · Besök: 180
  • image.jpeg
    image.jpeg
    372.2 KB · Besök: 183
Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
Ska skära bort alla kolhydrater idag för att se hur vågen beter sig. Börjar bli lite frustrerad. Känns som jag behöver ett hopp på vågen nu för att känna mig tillfreds

EN dag utan kolisar lär inte imponera på vågen i nån större utsträckning... Hoppa på vågen istället och läs av den när du är i luften. Posta gärna resultatet. På familjeliv ; )

Dagens aktivitet
Masjevel sa:
Fläskkorven sa:
Vart ute och gått en promenad och ätit en glass i solen med sambon. Hon har kämpat mot bröstcancer i nästan tre år nu och i morse ringde hennes läkare med nyheter fast det är helg. 100 % fri från djävulskapet !! Suttit i tårar hela förmiddagen av lättnad och glädje.
Fortfarande lång väg innan hon är helt återställd men fy fan grabbar, nu fick livet lite färg igen.
Då kanske man kan börja få tillbaka lusten att cykla igen, gud vet att min kondition behöver det.

Grattis till er!
Drömmer om ett sånt samtal för min fru också...

Fy tusan jag vet hur hemskt det är. Jag håller tummarna och hoppas att det går bra för er.

Dagens aktivitet
trailbiker sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

EN dag utan kolisar lär inte imponera på vågen i nån större utsträckning... Hoppa på vågen istället och läs av den när du är i luften. Posta gärna resultatet. På familjeliv ; )

Mer att sända lite olika signaler.

Får helt enkelt bli mer sparsam när jag skriver in dagens aktiviteter.

Dagens aktivitet
Nu har vi monterat färdigt minneslunden som vi byggt på jobbet :) metalldelen innanför stenarna.
Ska i vatten å mera blommor blir nog riktigt bra.

P4210004.JPG

P4210005.JPG

Dagens aktivitet
Idag får det bli racing ute, bara skruva dit landsväg återigen..
Om det inte pissregnar då får jag ta gymmet.

Ska upp tidiigt och kommer inte hinna skriva här imorgon.

Vill man ha det får man ta det

Bilagor

• ggdg.jpg
    ggdg.jpg
    147.3 KB · Besök: 174
Dagens aktivitet
Idag blir det vilovilodag. Tror jag overreachar. Som igår då frös jag och fick inte alls endorfinkicken fast jag pendlade och tränade styrka.

Räcker jag läser om overtraining för att bli avskräckt och har faktiskt ingen fysisk vilja att ge mig ut. En psykisk finns dock.

Så idag ska jag baka massa bröd som jag kan frysa in och städa. Så jag trots allt bränner lite kalorier så det inte blir en av de där hungrig hela dagen dagarna.

Not so easy peasy

Vågen har fått ge med sig och visar nu iaf 75kg. Midjemåttet är på 81cm och kalipern visar fina siffror. Känns som att vågen kommer göra en dipp här i dagarna. Kalipermått är det viktigaste, sen midjemått och sist vad vågen visar.

Kan tillägga att jag väl låg runt oroande 95cm i midjemått där i höstas.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
GoranS sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
Vill man ha det får man ta det

= Vill man ha segrar får man ta dopningspreparat?

När det gäller mig och dopning så är jag inte den bästa att diskutera med då jag väl mer eller mindre inser att alla vinnare är tokdopade. Det är mest en fråga om att det då och då råkar vara en som slarvar med att dölja sitt bruk.

Dagens aktivitet
Testade lite missärcykling. Sol, mulet, regn, hagel och blötsnö på samma runda. Fy fan vad otrevligt när det snöar så det blir ett lager på glasögonen... och hade glömt att hagel fan inte är skönt i ansiktet. Nä - trevligare väder har jag mött...

Sa jag att solen lyser och att det är vindstilla nu....

Dagens aktivitet
Min dator är verkligen sämst. Tror inte många skulle accepterat anvä da den i nuvarande blå skärm varannan kvart läge.
Tänker dock inte satsa några stålar där inte.

Låg mätte min puls innan jag skulle sova igår, då jag har som lägst. Fick värden kring 42. Det är najs najs om man inte ska ta hänsyn till senaste rönen som säger att låg puls kan leda till pacemaker senare i livet :(((

Hursomhelst så tänkte jag köra lite intervaller idag men har ju monterat landsväg på skorna. Skulle verkligen behövt två par skor. Cykelcity verkar ha gett upp, de har obskyra shimano o liknande inne. Har en förkärlek till sidi. Men att beställa från wiggle bikester när det gäller skor känns sådär ?!?!

Vad jag ska köpa är ett batteri för 29kr till mitt pulsband som ligger o skräpar.

Tycker mig ha lite kliande i halsen så håll tummarna för mig!

Skrivet på mobil så hata bäst ni vill :((

Dagens aktivitet
Satt här läste lite om team berg eller vad de kallar sig. Detta tillsammans med väderprognosen för veckan som lovar regn gör att det blir lite skruvande sen iväg till min vänsterprasslande kära indoorcykel med medföljande wattmätare.

Dagens aktivitet
Ska cykla ner till ett gammalt övergivet kalkbrott där jag har lyckats plocka fram ett riktigt utmanande varv på en dryg halvmil med en del riktigt avancerade stigar.. Riktigt roligt ska det bli.. Hoppas jag klarar mig från regnet... Nej, hej då nu måste jag iväg....

Dagens aktivitet
Vädret är ju hysteriskt för fan.

Haglat hela veckan. Hagel och snart Maj. Jag har använt halsduk i veckan. Sjukt.. Jag vill reklamera!!

Nu ska det blir 10 grader återigen.. Så blir nog ut cykla imorgon.

Trappat ner lite på koffeinet och börjar känna mig som innan nu men fått tillbaks lite lugn i kroppen. Hade helt glömt att det finns koffeinspänd och inte koffein.

Over and out the best

Dagens aktivitet
85km misärrunda. Regn och 1°C i snitt. Fötterna gjorde ont som fan när jag duschade efteråt. Finns fan inget bättre sätt att spendera en torsdagskväll.

Dagens aktivitet
Tog med barnen fem och åtta år till pumptrack vid Slottskogen / Frölundaborg. Första gången. De körde slut på sig fort men tyckte det var jättekul. På eftermiddagen fick jag en vas med blommor och texten "världens bästa pappa". :)

Dagens aktivitet
6 kg sättpotatis i jorden.
Maris Peer, Allians, Organic Linda och Violetta.

2 svarta vinbärsbuskar planterade.

2 punkterade blåsor.

Nu har man gjort sig förtjänt av tysk vit sparris och ett glas riesling ikväll.

Dagens aktivitet
Har suttit inne hela dan och stirrat på skärmen då jag är lite krasslig. Så jävla ångestframkallande!
Tror det får bli en väldigt försiktig, långsam asfaltstur runt nejderna för att inte bryta ihop totalt.

Dagens aktivitet
87km racertur på Södertörn. Strålande sol så det blev kortbyxe och kortärmspremiär för i år. Firade med några stravaPB, bland annat uppför grindsjöbacken, snabbast i år, och sexa alltime känns ok ?

Tillbaka
Topp