Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Satte ihop en barncykel.

Bilagor

• 20160324_120217.jpg
    20160324_120217.jpg
    617.6 KB · Besök: 78
Dagens aktivitet
Kanske inte dagens men gårdagens var att få reda på att vårt badrum är fuktskadat och behöver risas ut helt. Jäkligt skönt att bo i hyresrätt nu. Jobbigt att vara utan badrum bara.

Dagens aktivitet
Satte dit sommarhjul och nytt bakdäck. Ny drivlina med nytt vevparti, nytt vevlager, ny kassett och ny kedja - gött!

Nu sill, ägg, böcklingtårta, lammstek och kanske en pralin till kaffet. Gött! ?

Solen lyste btw idag - gött det också!

Dagens aktivitet
Har tyvärr ingen gissning på ugglan. Min dag bestod i att äntra mtb:n cykla 50 meter nedför. Parkera mot ett träd. Kratta massor med löv och gå med skottkärra. Som belöning fick jag cykla upp igen när jag var klar. Känner mig lurad!

Dagens aktivitet
Varit på nyöppnade IKEA i Umeå idag och har slutligen kommit överens med min sambo om soffa, soffbord, bokhylla etc, imorgon sätter vi igång och byter ut hela vardagsrummet.

Ingen cykling alls idag men på senaste tiden har jag noterat oroväckande många cyklister i köksfönstret, alltså 5-packar mountainbikes kan plötsligt vissla förbi ??? såg tom en en riktigt äldre herre på mtb i höstas som kom visslande förbi i ungefär promenadfart, jag passade på att prata en stund med honom när han stannade och han var 83, när jag frågade varför han köpt en mtb så sa han att sett så många ungdomar med mtb och han tyckte det såg så kul ut så han köpte en själv :D.

Alltså cykling definitivt blivit modernt igen - roligt.

Dagens aktivitet
Tog en promenad i Umeås vårsol, helt fantastiskt. Gårdagens morgonskidåkning och eftermiddagscykling kändes rejält. Nu är det dags att fixa trerätters påskmiddag.

Dagens aktivitet
Jimel sa:
Ja alla gillar olika ? Klagade absolut inte men tårta och böckling i samma mening är väldigt fel i mina öron/ögon.

Det är kavring, och böckling. Tänk mer kall paj. Gott faktist, ordet tårta är missvisande, men heter ju så.

Nä. Man måste inte gilla det, men jag tycker att det är gott.

Bilagor

• IMG_20160326_155443.jpg
    IMG_20160326_155443.jpg
    633.8 KB · Besök: 80
Dagens aktivitet
Först happyride med familjen i det fina men blåsiga påskvädret.
Sedan rensning av garaget, måste få ordning när 10 cyklar + grejer för 4 personer ska få plats. Känns nästan som en omöjlig ekvation...

Dagens aktivitet
mikipedia_ sa:
Rattnalle sa:
Två stycken krängningshämmarstag bak bytta. Fan vad grejer ska rosta fast, tur jag kom åt med mutterknackaren.

Tur att man inte har det problemet på cyklarna?
Nej det hade varit lite tröttsamt :-)
Fast om man utsatte en cykel för samma skit som undersidan på en bil hade den nog inte varit så mekvänlig den heller iofs.

Dagens aktivitet
Testade min nya ryggsäck idag, väldigt bra storlek för en dagstur eller lätt övernattning. Var inte så kul väder idag så det blev bara en halv dagstur dock :)

Bilagor

• _3280021.jpg
    _3280021.jpg
    250.4 KB · Besök: 77
Dagens aktivitet
Rattnalle sa:
mikipedia_ sa:
Rattnalle sa:
Två stycken krängningshämmarstag bak bytta. Fan vad grejer ska rosta fast, tur jag kom åt med mutterknackaren.

Tur att man inte har det problemet på cyklarna?
Nej det hade varit lite tröttsamt :-)
Fast om man utsatte en cykel för samma skit som undersidan på en bil hade den nog inte varit så mekvänlig den heller iofs.

Förvisså sant, vi får hoppas cyklarna är nöjda som det är med barr å lera:-)

Dagens aktivitet
Muhahaha finns det en sådan här tråd! Nu kan vi döpa om den för här kommer jag skriva!

Idag blev det cykling till och från gym lite mer än 1h. På gymmet märkte jag att den ena cykeln är paj, inte helt paj men tror det har hoppat av en kugge för kedjan hoppar till ibland :(
Så jag gick och tränade bröst tri axlar.
Mina muskler tackar mig för jag känner att jag har tappat styrka det är inget snack om det men jag vill ju bara cykla, styrketräning är inte vad jag vill :(
Jobbigt vara en person som blir besatt :(

Imorgon om det inte blir regn som de lovar hade jag tänkt cykla ute i några timmar.

Förövrigt blev det en tömning av förråden idag. Blev nästan 1k plus igår räknade jag ut :( Så vi kör 1k minus idag.

Tillbaka
Topp