Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Burit cx.. I backen ned till Hellasgården kändes bakhjulet lite sladdrigt. Så hjärnan tänkte punka o samma ögonblick slang o pump i den andra ryggan. Men innan dess hade jag kört runt bagis golfbana. Vilken is/snömos sörja det var. Kul! Nä nu blir det att laga däcket o byta slang. Och packa ned pump o slang i lilla ryggan. Nya tag imorgon.

Dagens aktivitet
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, det fattar jag, men jag blev besviken på att
> jag inte orkade fler. Hade tänkt hålla på i 20
> minuter, men det gick ju inte... Jag hade en hink
> i beredskap bredvid cykeln, men den behövde inte
> användas.

Brukar hjälpa bra att sitta upp och öppna upp bröstkorgen för andningens skull och en klunk kallt vatten direkt setet är över :-) T

Dagens aktivitet
Kom precis tillbaka från en kvällstur på 55km. Mysigt att åka på vägarna i dimman med mina två DX-lampor.

Nu lite chips & lakrits. I morgon blir det en liknande tur innan jobbet.

*bjuder på chips*

Dagens aktivitet
Dagens intervallpass...

4x406feb2010.png

Dagens aktivitet
Jo, det blev nästan som ett litet konstverk... :D
(Startade fläkten vid 10 min.)

Ser att bilden blev en aning för bred, så högra skalan syns inte.

Senast redigerad av en moderator:
Dagens aktivitet
En god runda i backen och givetvis push-bike som lite omväxling till kickbox ;-)

Min sambo:
015_resized.jpg ht=577

Och lilla feta jag:
012_resized.jpg ht=589

Kul var det iaf. och det var inte igår :-(

Dagens aktivitet
Efter inte cyklat på 2-3 veckor efter en kraftig förkylning så var det nog dags att ta cx´n rundan via Brotorp-äventyrsbanan-Erstavik. Fick gå med cx´n i skogen vid en backe pga is!
Men snart måste den vara borta. Nästa vecka blir det pendling med kvällsrundor på grus o stig. Fler kilon ska bort.

Dagens aktivitet
Road_Runner skrev:
> 7,5mil LVG hur gött som helst NU ÄR SOMMAREN
> nästan här

95km LVG här :) Lite i blåsigaste laget bara men det fostrar :)

Dagens aktivitet
91km här. Kom hem lite frusen och skulle ta den där sköna duschen. Oj vad jag blev irriterad när bara kallvaytnet av någon anledning bara fanns att tillgå. Vattenkokaren fick flyttas in till badrummet. Sedan var det yasuragi style på mitt duschande.

Dagens aktivitet
C:a 15km mtb i Visättraskogarna med Jonas och Lina.

Jonas premiärcyklade sin nya Trek, fick testa lite jag oxå... den var trevlig :-)

I stort sett all snö var borta och det var hyfsat torrt dessutom. Det var riktigt kul att kunna dra på som vanligt utan en massa snö och is...

95% var fin cykling... de resterande 5% var raka motsatsen, djup snö, kärr och träd som låg som plockepinn över stigen, en del smågranar hade inte pallat all snö i vinter och knäckts. Som tur är så är det lätt att nästa gång undvika just dessa 5% genom att välja en annan väg...

Thomas

Dagens aktivitet
130 km och 2300 höjdmeter. Col de Castellion, Col de Braus och slutligen ett i snöfall inbäddat Col de Turini. Den kallaste dagen i en cykelsadel och flest besegrade toppar på samma runda. 496 km de senaste 4 dagarna och totalt 5350 höjdmeter.

Löjligt nöjd med mig själv, jag är förträfflig!

Bilagor

• Tur4 13.04.2010, Elevation - Distance.jpg
    Tur4 13.04.2010, Elevation - Distance.jpg
    45 KB · Besök: 95
  • Tur4 kart13.04.2010.jpg
    Tur4 kart13.04.2010.jpg
    65.6 KB · Besök: 135
Dagens aktivitet
Intensivpass med HCK. Grymt kul och effektivt för att ha ihjäl benen! :D
I snitt ca 82-83 procent av maxpuls i 80 minuter (tiden är exklusive ditcykling och hemcykling), och då är det lugna perioder inbakat i den tiden. NP på 257 W, men snitteffekt (inkl 0 W) var 207 W.

Dagens aktivitet
har planerat en snabb racertur i em. Men snö drar in över småländska höglandet. så ev blir det istället mkt kaffe och cykel på TV. Hoppas att det bara blir regn så att jag kan cykla!

Dagens aktivitet
JAAAAAA!!! Hittade cykeldatorn efter en månads letande! Jag var så jävla nära att köpa en ny. Troligen hade dottern fått tag i den och lagt den i nån sko. From. nu lämnar den aldrig styrstammen igen (datorn alltså, inte skon eller dottern).

Hittade ingen bättre tråd att skri(k/v)a av mig i.

Dagens aktivitet
Var tvungen göra drivlinan lite renare. Passade på att kolla över bakbromsen. Opps skivbromsbeläggen var väldigt slitna. Så det blev att sätta nya belägg. Kom ihåg att skruva fast vajern denna gång så jag slipper spännande bromsupplevelser i backar när vajern släpper.
Så nu blir det att glida in till söder för lite lunch. Sen blir det att köra cx på snabba stigar etc i ett par timmar.

Edit: Det blev en 5 mils runda på stig o grus med crossen. Avlutade på lite skogsstigar runt inne på skogskyrkogården. Stötte på en nishiki mtb ett par gånger vid flaten. Någon här?

----------------------------------------------------------
Äntligen är det varmt! Så fan heller :(

Dagens aktivitet
Rudan skrev:
> Jag tänkte sitta inne och snora grönt hela
> dagen. Jag kan ev visa bilder ifall det önskas.

+1

Dagens aktivitet
1t34min racer på förmiddagen, på eftermiddagen moddades ett par CB eggbeaters med titanaxlar... :-) T
Edit: Bytte pedaler på XCn också, XT ersattes av Eggbeaters :-D

Dagens aktivitet
Lugn distansrunda med sambon. Glömde ännu en gång att justera framväxeln, som hoppade galet nån gång i början av april. Vet inte om vajern släppt en bit eller vad det är. Ska undersöka saken i morgon. Om jag kommer ihåg det... :D

Dagens aktivitet
Förutom ett fint lvg pass så har jag menat med min mtb. Har haft problem med att få handtagen att sitta på plats. Vill inte köpa den modellen som kan skruvas fast de de väger för mycket. Nu har jag lindat styrlinda. Snyggt och lätt och det sitter på plats

Dagens aktivitet
Körde ett pass med 30/60-intervaller. Kändes bra, men jag orkade inte mentalt att köra de sista 2-3 som jag vet att jag egentligen hade orkat. Trots det sju fulla intervaller och en testintervall före det för att justera motstånd/växel rätt.

Fick lite ångest över att jag inte tränat lika idogt senaste månaden jämfört med tidigare i våras. Nästa vecka är det nytt testdags på Aktivitus, så jag får ligga i lite extra den här veckan. Måndag och tisdag blir det vila inför testet.

Dagens aktivitet
Bytt framnav. ;)

puwe01.jpg ht=523

puwe02.jpg ht=504

puwe03.jpg ht=503

Tyvärr tog det längre tid än planerat då ekrarna blev något korta med shimanonavet. Men senare, då jäklar blir det äntligen växlar!

Dagens aktivitet
Tog crossen in till sjöhistoriska för kolla på lite kajaker. Körde runt i stan för sen ut hellas för lite fisksoppa i det kalla regnet. Drog hem till en lång varm dusch. Var hvete är vårvärmen? Idag 4.5 grader..

Dagens aktivitet
Körde en Magmaa tur med brorsan i ösregn och 4+

Snyggt var det iaf när vi drog ut på likadana cyklar och nästan identiska kläder.
Hade dock lite strul med bakväxeln, blir till att meka imorgon. Nu är det kaffe och Girot som gäller.

Dagens aktivitet
Körde ett blött och snabbt XC-pass i Hellas idag, nyombyggd cykel som fick mina luftrör svida med pollen efter 1,5t fartpass tillsammans med Principia på forumet :-)
En lerig cykel mot husväggen bild hör till... T

Bilagor

• Full-Dynamix10-05-09.jpg
    Full-Dynamix10-05-09.jpg
    37.9 KB · Besök: 106
Dagens aktivitet
Johan A skrev:
> Lerig???

Japp, men jag lägger mig inte och rullar i geggan med cykeln som vissa andra... Sen lossnar det mesta när man kör hardtail vettu, skiten sitter bara kvar där den är svår att tvätta bort som mellan kedjestagen bakom vepartiet, naven och andra ställen där det är svårare att komma åt :-/ T

Dagens aktivitet
Igår.. Efter pendlingen med ryggan med massa ägg. Så blev det att njuta av finvädret runt i hellas på cx. Vår! Måste få bättre teknik o våga köra med spd i riktigt elaka grus/jord backar. Ja ja man ska bära hojen då ;)
Fisåkte ifrån Skarpnäck till Enskede. Måste byta bakdäcket. Punka igen i morse. Nä nu blir det fiska havsöring istället..

Dagens aktivitet
Körde en kortkort provtur på racern efter att ha löst problem med min wattmätare... Fick uppgradera mjukvara i hemdatorn från Saris/powertap och TrainingPeaks, uppgradera firmware i cykeldatorn från saris/powertap, byta batterier i wattmätarnav, cykeldator och pulsband och dessutom manuellt korrigera samtliga inställningar i cykeldatorn + lära om datorn identiteten på wattnav och pulsband igen :-( T

Tillbaka
Topp