Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Kompiscross på fm i värsta finvädret. Hem, snabbt som attan för hojbyte och 6 mil racer på södertörn. Blåsigt värre och seeega ben efter gårdagens 2 timmar skogscykling vid paradiset.
Motorcyklisterna var ovanligt snabba och närgångna idag, med det tråkiga resultatet att vi såg sviterna av två allvarligare olyckor, en singelolycka där bågen låg en bit in i skogen... De höll precis på att lasta in föraren i en helikopter när vi kom. Gick nog illa det där :/. Andra motorcykeln hade smällt in i en vänstersvängande bil i höjd med rikstens friluftsstad, såg ut som om det kan ha gått undan.
Körde Roslagshösten med en grupp som bildades spontant i startfållan minuterna före start. Motvinden sista halvan gjorde kaos med benen - precis som det skall vara alltså :-)
Eftersom det blev några mil på landsväg i motvinden under gårdagen och suget efter mer var påtaglig belönade jag mig med 19 km promenad som förberedelse på månadsskiftet då jag gå mer och cykla mindre. Har en runda på 21 km som med framgång nyttjades 3 ggr i veckan från mitten av dec 11 fram till mitten av mars iår.perfekt efter jobbet då man får tid att rensa skallen och njuta naturen runt Halmstad.
bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> zadrau skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 5 mil med CX samt börjat fundera på motmedel
> mot
> > mörkare tider.
> >
>
> Shit, rustad för krig! ;)
>
> Jag har bara en P7:a (på huvudet) och tycker det
> räcker gott ute i busken. På väg tror jag det
> finns bättre alternativ (dessa bländar nog
> ordentligt), om du tänkt använda dem till det
> förstås.
Jo väl medveten om de bländar rejält, användningsområdet blir nog framförallt grusväg i skogen där det inte finns nån trafik.
30 km MTB och en fotbollsmatch. Trodde det skulle regna, men det var sol och tidvis hög luftfuktighet övergående mot regn. Mysigt höstväder och svettiga aktiviteter.
Var ute i tassemarkerna utanför Matfors med sign. Marlun. För en gång skull var jag helt lost, hade ingen koll alls var jag var. Molning i början - dvs ingen sol och inga vädersträck, helt okända marker men det var riktigt skoj.
Hittade en älg, verkade ha klarat jakten fint... :)
Road_Runner skrev:
> Solen lös så fint och levererade lite värme.
> Passade på att ta ett simpass i rönningesjön.
>
"Hade inget att göra, tog en tur i en sjö" - galning ;) Planerar du en Ironman?
Brukade i somras se likasinnade som tog en morgonrunda i Ulvsundasjön, in i Bällstaviken mot Sumpan.
Bruce hoppas på en duathlon där springning inte är någon av grenarna :-)
Solen lös idag också nu endast 11 grader i vattnet men det går att simma fortfarande :-) dock inte längre än någon timma man blir ordentligt nerkyld även med våtdräkt.
demonterat kedja på brukscykel.
Monterat ny kedja med kedjelås
satt kedjelås på gamla kedjan och skall göra ren den
skall växla mellan två kedjor tänkte jag
provcyklat o justerat
Äntligen riggat min träningshörna, som jag planerat i flera månader. Nu är alla komponenter på plats. Ja, förutom undertecknad då... :D
Bordet skjuter jag i sidled för att centrera framför aktuell cykel. Under ligger en sån där plastmatta från IKEA som skydd (parkett och svettdroppar är inte så bra ihop, tror jag). Tre fläktar bör ge ordentligt med kyla. Fönstret ovanför går ju att öppna också, för ytterligare svalka.
Med den här lösningen minimerar jag tiden det tar för att starta upp ett träningspass till kanske 2-3 minuter. Fixa vattenflaska, byta om, och starta det elektriska, sen är det bara att köra. Inget släpande och dragande på cykel, upp/nermontering av fläktar på skrivbordet och annat som krävdes tidigare. Jag resonerar som så att ju lättare det är att genomföra ett pass, desto fler pass blir verkligen av!
geologen skrev:
> Äntligen riggat min träningshörna, som jag
> planerat i flera månader. Nu är alla komponenter
> på plats. Ja, förutom undertecknad då... :D
>
> Bordet skjuter jag i sidled för att centrera
> annat som krävdes tidigare. Jag resonerar som så
> att ju lättare det är att genomföra ett pass,
> desto fler pass blir verkligen av!
>
> Premiärpasset blir i morgon.
>
Tjusigt du kommer nog att behöva mer skydd på golvet om du är rädd om det.
Håller med ju enklare det är ju mindre friktion att köra.
Kör hårt.
Missade den gemensamma klubbträningen, tog en solotur och frös som fan hur hårt jag än körde. Lessnade halvvägs på den planerade rutten och tog genväg hem. Ett uselt pass och inte ens fika blev det.
Försökte byta växelvajer på gubbcykeln, vilket tycks gå åt h-vete (slarvar bort pryttlarna & är allmänt valhänt). Allt går åt h-vete idag tydligen... ska nog lägga mig ner & gråta en stund.
I natt har det snöat och nu på morgonen var det 17 cm snö här på Ollarsliden. Så det var bara att ta på sig vinterstövlarna och gå ut och börja skotta snö.