Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Tog ut sommarhojen igår och körde två varv i Vrinnevispåret i Norrköping. Bra grepp med purgatory däcken så länge det inte var blankis. Testade även min nyinköpta KS Lev för första gången i terräng och är grymt nöjd.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    90.9 KB · Besök: 38
Dagens aktivitet
Dubbdäcksrunda med för dagen tunga ben, grus och asfalt på Lovön
IMG_7287.JPG

IMG_7291.jpg

IMG_7299.JPG

Distans: 35.28 km
Tid: 1:20:14
Medelfart: 26.4 km/h
Höjdstigning: 215 m
Kalorier: 1,412 C
Medelpuls: 82 % av maximal
Maxpuls: 91 % av maximal

Dagens aktivitet
Vilodag, slöskate ett par varv på Ågesta efter lunch - sista längdpasset för säsongen. Sen till dotterns simträning, en bana öppen för allmänheten. Paddlar och fenor på sen 1500m intervallpass, sweeeet...
Sneglar på hemgymmet, kanske ett kvällspass blir av.

Dagens aktivitet
Vart ute & rullat med polaren som invigde sin rockhopper.
Bilden är från snabbtvätt på macken efter en gula stigen runda.
Rätt lerigt för tillfället. :)

Bilagor

• IMG_20130414_171816.jpg
    IMG_20130414_171816.jpg
    100.8 KB · Besök: 47
Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Lördagspyssel med titancrossen inför vårpremiären imorgon (innan "gamla damen").

Lite kokosplast för gubbkroppen :-) + ANNAT
Ny stolpe (Syntace P6 Hiflex)
Nytt styre (3T Ergonova Team 44 cm)
Ny styrstam (Ritchey C260 WCS 120 mm)
Nya vita höljen och vajrar (Gore Ride On sealed)
Nya flaskställ i titan (nu är de två tack vare Kid1000!)
Ny styrlinda (Specialized Roubaix wide)
Tänkte ha en snyggare linda utanpå Roubaixlindan, men det får bli senare.

P1010460.JPG

P1010461.JPG

P1010462.JPG

P1010463.JPG

P1010465.JPG

/K

Dagens aktivitet
Cyklat vilse. Skulle komma igång igen efter 1,5 års fetmabyggande dekadens. Tänkte ett litet varv runt Flatensjön. 50 minuter eller så och lite sightseeing.

Ösregn, kolmörker och tre timmar senare kom jag hem. Jag kommer vara skitsmal imorgon!

Dagens aktivitet
bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Kvällspass i Hagaparken, blodsmak i munnen,
> glömde pulsbandet, katastrof ;)
> Begravningsplatstvätt efteråt, tack
> kyrkogårdsförvaltningen.
>

Jo morgon passet var vel inte någon stor utmaning för dig i går gissar jag, själv är man fortfarande slut i dag :|

Dagens aktivitet
Crossvarvet i Hagaparken, personbästa (!) trots en vilsefadäs och en kedjetappfadäs (grenjävel)

Distans: 12.57 km
Tid: 36:16
Medelfart: 20.8 km/h
Höjdstigning: 119 m
Kalorier: 752 C
Medelpuls: 89 % av maximal
Maxpuls: 96 % av maximal

IMG_7994.jpg

Avslutade med lättrull 1h i Ulriksdal, Ursvik
IMG_8019.JPG

Krysset på strålande humör
IMG_8027.JPG

Dagens aktivitet
CX längs med skogs-/grusväg till Fjällnora för en fika, lite sega ben mot slutet - gårdagens 12-mils runda på landsväg började kännas.

Distance: 77,89 km
Elevation Gain: 449 m
Calories: 1.832 C
Avg Temperature: 19,2 °C
Moving Time: 3:19:57
Avg Moving Speed: 23,4 km/h
Max Speed: 44,8 km/h

Dagens aktivitet
Monterat takräcke, fel och sen rätt efter happykommentarer :)... Skogspromenad till vår geocache vid Lida för att kolla att den är i ok skick.

Nu, grillen i gång, ett glas Alexandre Bonnet i handen, dagens inspelning av girot på tv:n. Känns som att man står ut ;)

Dagens aktivitet
gordiz skrev:
> Idag blev det spångbygge. Den blev redigt tung
> att dra/bära ca 1km upp i skogen.

Härligt!
Länge leve ideellt spångbygge :)

Dagens aktivitet
Fyra timmar på tempocykeln, främst för att träna på att vara i tempoställning och vänja muskler och rygg, sekundärt som en vanlig distansrunda. Dessutom planerade jag att tajma det hela så att jag skulle komma till fiket i Tostared samtidigt som alla andra som cyklade HCK-rundan för dagen.

Jag tog en lite genare väg men blev mer och mer förbryllad ju närmare fiket jag kom, eftersom jag inte hade passerat nån annan grupp cyklister från klubben. Så i sista lilla backen innan fiket (Grindmossens i Tostared) fick jag ett kedjehopp, stannade och precis då kom snabbaste fartgruppen och mötte mig. De hade alltså kört andra hållet...

Men mellangruppen var kvar på fiket så jag fick det planerade sällskapet, och efter en stund kom även långsammaste gruppen. 40 minuter fika, plus lite pumphjälp på slutet efter en punka som nån hade fått.

Jag var uppskattningsvis halva tiden i tempoställning, så ungefär två timmar. Det var riktigt nyttigt! På väg hem igen, från Fjärås, hade jag medvind i stort sett hela tiden. Rätt gött att pumpa på i 40-50 långa sträckor! :D

Enda smolket i bägaren var på vägen förbi Bergakungen-bion längs Skånegatan. Mitt på gång/cykelbanan hade en turistbuss parkerat och på båda sidor om den stod barn och vuxna med resväskor och blockerade totalt hela bredden. Jag sa till bussföraren att det var riktigt dålig stil att ställa sig så och påpekade att det råder stoppförbud på GC-banor. Han bara viftade bort det hela, och en av föräldrarna började opponera sig också. Hade jag inte haft ganska bråttom så hade jag lugnt gått runt bussen och fotograferat med mobilkameran, och sett till att få med föraren på bild och sen hört av mig till bussföretaget. Hade jag inte haft HCK-kläderna på mig hade jag inte varit lika mild i tonen som jag var...

Lite diagram:
picture222e.png

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Drack kaffe och smorde kedjan
IMG_8197.jpg

Töjde lungorna ordentligt i Hagaparken i 41 min
IMG_8206.jpg

Sträckte ut benen i Kungshamra-Ursvik-Rinkebyfältet
IMG_8220.JPG

Tutti:
Distans: 45.81 km
Tid: 2:00:16
Medelfart: 22.9 km/h
Höjdstigning: 338 m
Kalorier: 2,492 C

Medelpuls: 83 % av maximal
Maxpuls: 97 % av maximal

Dagens aktivitet
Roslagsvåren, snitt 34,7 enligt min garmin, himla bra för en sopa som jag :)
Bra väder, hamnade i en bra grupp av cyklister jag aldrig träffat förr, kul med sånt!
Vi tog rygg på hovet sub 9 grupp efter ett tag.....Några i gruppen var sura på oss för att vi åkte med men vi fick inte hjälpa till med kedjan. Sen på slutet när dom blev krokiga blev vi dock erbjudna att dra :)

Dagens aktivitet
AxelSthlm skrev:
> Roslagsvåren, snitt 34,7 enligt min garmin, himla
> bra för en sopa som jag :)
> Bra väder, hamnade i en bra grupp av cyklister
> jag aldrig träffat förr, kul med sånt!
> Vi tog rygg på hovet sub 9 grupp efter ett
> tag.....Några i gruppen var sura på oss för att
> vi åkte med men vi fick inte hjälpa till med
> kedjan. Sen på slutet när dom blev krokiga blev
> vi dock erbjudna att dra :)

Låter som vi var i (bakom) samma grupp, när min kedja hoppade vid 10 mil någonstans hade jag ett rullsnitt på 34,6. En dryg mil i ensamhet drog ner det en aning, men sen kom en annan grupp och hjälpte mig i mål.

Dagens aktivitet
Jag och min kompis gled också runt kring något sånt. Kul när man som 50+ känner sig pigg hela racet och de yngre släpper efter ett tag. Vid cirka 6 mil kvar kom vi in i en Fredrikshof Sub 8.30 och det var ganska lagom om än ibland lite ojämnt tempo. Irriterande med de som inte riktigt förstått att bakom två led skall man åka just i två led. En "nybörjare" envisades med att ligga i mitten och tränga folk än till höger och än till vänster. Fast man är ju snäll och säger inget.. Även han släppte mot slutet... Nu känns det bra inför Vätterns Sub 8 satsning med Bure Cykelklubb :-).

Dagens aktivitet
ipv6 skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----

>
> Låter som vi var i (bakom) samma grupp, när min
> kedja hoppade vid 10 mil någonstans hade jag ett
> rullsnitt på 34,6. En dryg mil i ensamhet drog
> ner det en aning, men sen kom en annan grupp och
> hjälpte mig i mål.

Jo dig minns jag, jag låg bakom dig när din kedja hoppade i nån backe runt/innan V-tuna??
Därefter höjde hovetgruppen tempot, bjöd in oss att dra men ganska kort efter sprack gruppen i flera delar, försök till återsamling gjordes men misslyckades tippar att vi alla kom in i 3-5 mindre delar inom några minuter.

Dagens aktivitet
Roslagsvåren med ena av Hofvets 8,5-grupper. Putsade höstvändans tid med 10 minuter och rullade in med ett snitt på strax över 35. Känns som VR-målet är inom räckhåll :-)

Dagens aktivitet
AxelSthlm skrev:
>
> Jo dig minns jag, jag låg bakom dig när din
> kedja hoppade i nån backe runt/innan V-tuna??

Japp, det var jag. Precis i början av en lååång backe.

Vem var du, killen i rött med pump i mittfickan, killen med tatuerade armar, killen med trasig styrlinda och stänkskärmar eller någon annan? :)

Tillbaka
Topp