Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Sju mils motvindscykling till landet följt av ett par belgiska jästa drycker. Följt av diskning, tydligen.

Hade gärna sluppit en av aktiviteterna...

Dagens aktivitet
Kvalitetstid med dottern

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    61.7 KB · Besök: 39
Dagens aktivitet
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Kvalitetstid med lvgcykeln. Tvättning, ny kedja,
> smörjning och på med nya tuber på finhjulen.

Det var det jag egentligen borde ha gjort. Fiffat hojen alltså
Tävling imorn. Och mtben står otvättad sen senaste turen. Tur loppet är nästgårds så jag har tid i morgon bitti

Dagens aktivitet
ipv6 skrev:
> Sju mils motvindscykling till landet följt av ett
> par belgiska jästa drycker. Följt av diskning,
> tydligen.
>
> Hade gärna sluppit en av aktiviteterna...

Blev du diskad? I vilken gren, cykling eller ölhävning? Tur du inte blev vaskad :-) Själv lever jag ständigt under hotet att bli vaskad av min familj...

Dagens aktivitet
Peda skrev:
> ipv6 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sju mils motvindscykling till landet följt av
> ett
> > par belgiska jästa drycker. Följt av
> diskning,
> > tydligen.
> >
> > Hade gärna sluppit en av aktiviteterna...
>
> Blev du diskad? I vilken gren, cykling eller
> ölhävning? Tur du inte blev vaskad :-) Själv
> lever jag ständigt under hotet att bli vaskad av
> min familj...

Var inte orolig. Det måste finnas två av dig för att en skall kunna vaskas. Du är väl inte enäggstvilling?

Dagens aktivitet
Peda skrev:
> Blev du diskad? I vilken gren, cykling eller
> ölhävning? Tur du inte blev vaskad :-) Själv
> lever jag ständigt under hotet att bli vaskad av
> min familj...

:)

Det var nog cyklingen i så fall, började bra med 34 i snitt till färjan, sen sjönk det till blygsamma 31.

Dagens aktivitet
Cyklade in till addnature och köpte lite grejer. Sen lunch på Pizza hut med efterätt.

Bilagor

• IMG_1857.JPG
    IMG_1857.JPG
    69.9 KB · Besök: 48
  • IMG_1862.JPG
    IMG_1862.JPG
    61.8 KB · Besök: 39
Dagens aktivitet
Cyklade till Strömma och syndade med en GB Sandwich. Träffade två trevliga herrar som väntade på samma broöppning som jag. Tack för sällskapet
935812_10153010599155599_1306311892_n.jpg

Dagens aktivitet
Varit på återvinningen i Skå med blå skåpbil. Släppte över en racercyklist på Crescent vid rondellen intill Tappströmsbron. Han såg förvånat glad ut. Skönt att bli av med allt skräp sorterat och klart.
Gett bort en trädgårdstraktor till en kompis pappa. Paddlat 10 km på 1,5 timme, det var ren övning för att lära mig vågor, båtvågor osv. Provade en roll, det gick helt åt skogen men det var skönt med ett dopp.

Dagens aktivitet
Hasse#7 skrev:
> Provade en roll, det gick helt åt skogen men det
> var skönt med ett dopp.

+1

Körde ett gäng hårda intervaller, kroknade sen i soffan framför tdf med en kall öl. Fan va gott :)

Dagens aktivitet
grump skrev:
> Hasse#7 skrev:
> -----
> > Provade en roll, det gick helt åt skogen men
> det
> > var skönt med ett dopp.
>
>
> +1
>
> Körde ett gäng hårda intervaller, kroknade sen
> i soffan framför tdf med en kall öl. Fan va gott
> :)

Härligt med utmattning och öl! Jag frågade om jag behövde köra något mer idag och roar mig med att beta av några happy-PM mm. Imorgon är det cykelpendling till jobbet, för den valda semestern är förbrukad. Resten skall jag spara till kvalitetsevenemang.

Edit: Glömde skriva "dricker nu en starkcider". Hur kunde jag glömma det?

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Hehe låter som min dag, Grump. Hårt lvg pass. Öl, soffa, tdf. Enda skillnaden var att jag somnade så nu får jag se reprisen

Edit: snavfel
grump skrev:
> Hasse#7 skrev:
> -----
> > Provade en roll, det gick helt åt skogen men
> det
> > var skönt med ett dopp.
>
>
> +1
>
> Körde ett gäng hårda intervaller, kroknade sen
> i soffan framför tdf med en kall öl. Fan va gott
> :)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Blev en liten tur vid Järvafältet med flickvännen som cyklar på en CX och jag på min nya Canyon Nerve AL 29 (7.9)

kan inte embedda så här kommer en länk med några korta sekvenser. Inget extremt eller så...Välj 720p för bättre kvalité

Dagens aktivitet
Igår: Tur i Västervik ihop med farsan på delar av Tjusttrampet-banan(megalåg intensitet)
Idag: Fjordrundan, segt i början men fick till det rätt bra på andra halvan.

Luktar det förresten inte väldigt mycket smultron längs med vägarna nu? Mumma :) (såg bilden ovan)

Dagens aktivitet
Hemma några dagar mellan semesterresorna och passade på att ta "min" korta södertörnsrunda (53km). Rätt skönt att cykla på kända vägar igen där man kan varenda ojämnhet i asfalten ;)

Mindre trevligt var det att återigen samsas med mc och snabba bilar på slingerbulten. Definitivt betydligt trevligare i Frankrike som jag just är hemkommen ifrån. Nåja, sista mc:n jag mötte hade en civilpolisbil med blåljus och siren på... hack i häl :). Hovet som precis anlände från Pålamalm fick sannolikt något färre mc-huliganer att tampas med :).

Dagens aktivitet
toker skrev:
> Blev en liten tur vid Järvafältet med
> flickvännen som cyklar på en CX och jag på min
> nya Canyon Nerve AL 29 (7.9)
>
> kan inte embedda så här kommer en länk med
> några korta sekvenser. Inget extremt eller
> så...Välj 720p för bättre kvalité
>
> =youtu.be

Var nånstans på Järva var det där? Känner inte igen en millimeter... (Såg ganska trevligt ut på sina ställen)

Dagens aktivitet
2 varv på Växjö runt slingan (2x41km). Väldigt många okopplade hundar idag men bara ett halvt "close call" vid gamla vattenverket (liten hund som smet ut ur nyparkerad bil och pinnade ut på vägen) Gäller att inte tappa koncentrationen i 1 sekund på den slingan.

Dagens aktivitet
En liten fikatur Ängelholm - Mölle - Höganäs - Viken - Rögle - Ängelholm. Lunch i hamnen i Viken. 8 mil i lugnt tempo. Många vägar att välja på. Dock slutar flera cykelbanor med fin asfalt plötsligt i grus. Undvik dem.

Dagens aktivitet
Cyklade en tur söder om gbg runt sjön Lygnern och fick nöjet att avnjuta backen upp från Sätila mot Torrås. Trodde inte det fanns sådana backar söder om fjällkedjan.. Puh! ;)
Sen blev det framhjulspunka som tätade sig själv efter pumpning tack vare att jag varit förutseende inför vätternrundan med lite Stansgukka i tuben.
Fika på Bräutigams i Fjärås kom lägligt när energidepåerna började sina. Sista milen hem gick lätt i sida/medvind längs säröbanan.

Dagens aktivitet
Är på semester i Värmland och fick tips av en lokal happyit om en närliggande badsjö. Vallade hela flocken ner till skivtjärn och det var helt folktomt och så varm och klart och fint i vattnet att det blev spontanbad i underkläderna.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    87.4 KB · Besök: 44
Dagens aktivitet
Jenny W skrev:
> Är på semester i Värmland och fick tips av en
> lokal happyit om en närliggande badsjö. Vallade
> hela flocken ner till skivtjärn och det var helt
> folktomt och så varm och klart och fint i vattnet
> att det blev spontanbad i underkläderna.

Inte ett skit avundsjuk nej då!!!! :-/

Suttit ENSAM på en sommarstängd operationsavdelning och gjort service på anestesimaskiner...
Men jag e inte bitter!!! *SUCK*
Och nu när jag e klar kan jag inte ens ta hojen & dra en repa heller eftersom den står på verkstad för lite "extended TLC"...

Men imorron kväll så!!! :-D

//Miche

Dagens aktivitet
Morgon: 29km tempo
.600m frismimsintervaller

Lunch: 55min Bodypump

Eftermiddag: 15km stresscykling pga av försening (skulle varit ett relaxpass)

Kvällspass: Inställt pga av förberedelser inför klättring imorgon

Dagens aktivitet
Ingen större aktivitet. Lugnt på cykelfronten idag, fint väder men man måste ju vila någon dag från fysisk aktivitet. Bytte däck,justerat växlar, höjde sadeln 1 cm, torkat skit från kedjan och tvättat av handtagen på mtb, kollat momentet på racer-styr-stammen-bultarna, men nej det hade inte sjunkit något. Druckit en starköl, en folköl, solat kroppen och funderar just nu på om man ska dra och fiska i kväll kanske?

Dagens aktivitet
Idag, cykelvård och växelpillande...

Igår 42km mtb'ande... Tog denna på en grustransport drygt 15km in på TS-spåret :-D

Bilagor

• DSC_0264_crop.jpg
    DSC_0264_crop.jpg
    65.4 KB · Besök: 46
Dagens aktivitet
Spontan köpte en mtb till tjejen på xxl igår. Nu när jag skaffat en fs så fick hon det svårt att hänga med på en cx.

Från idag cyklat och badat filat och hållt på med geocaching.

Bilagor

• 20130803_130722_HDR.jpg
    20130803_130722_HDR.jpg
    143.5 KB · Besök: 45
Dagens aktivitet
100 km Ekerö. Blev omcyklad i en backe av en gubbe på gubbcykel som satt upp och såg helt obekymrad ut. Han sade lite coolt "bli inte ledsen grabben, jag fuskar". Då syntes batterierna.

Dagens aktivitet
Jag cyklade med runt tio mil på Färingsö dock åkte jag på en redig totalbonk i värmen. Klarade mig med nöd och näppe till Statoil där jag svepte en liter yoghurt och en halvliter cola så jag kunde ta mig hem själv i alla fall.

Dagens aktivitet
Avslutade gympasset med 15 km rullskidor, premiär för i år. Och tillika första asfaltsvurpan för året. Fan vad jag hatar att plocka gruskorn med pincett från såren.

Dagens aktivitet
Körde Malmö triathlon olympisk distans, var grym på simningen och under cyklingen drog jag om tempostrutar både högt och lågt. På löpningen blev jag rundningsmärke. Löpning är TRÅKIGT! Överlag rätt nöjd ändå, kom in på runt 2:38 (1500 m simning, 40 km cykel, 10 km löpning).

Dagens aktivitet
Lotsar runt mormor på otaliga skånska loppisar. Hittat många fina grusvägar som ska provas vid tillfälle. Har i skrivande stund hittat en bänk i skuggan och bara njuter av den sköna sommarvärmen

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    59 KB · Besök: 46
Dagens aktivitet
Hypereffektiv efter jobbet, har än så länge hunnit tvätta två maskiner och under tiden servat cykeln med nya växelvajrar med höljen, satt på ny kedja servat bodyn och bytt olja i underbenen på gaffeln.
Dags för lite mat och njuta av lugnet när det ändå spöregnar ute!

Tillbaka
Topp