Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
...inte idag men häromdagen så lyssnade jag på ett föredrag av en Triatlet (Pontus Lindberg). Han satsar på att hamna i den yttersta världseliten och hade en del intressant att berätta om träningsupplägg, hur man motiverar sig, hur man lurar hjärnan att utnyttja kroppens reservkrafter, hur viktigt det är att vila ordentligt också samt mycket annat! Väldigt trevligt!

Dagens aktivitet
Igår på kvällen blev det tre timmar okynnescykling/gnälltur och nu 04:40 blev det cykelpendling plus gym (benpass).

Snart stundar åtta härliga timmar på mitt underbara jobb :)

Dagens aktivitet
Igår körde jag Fiven ett par timmar i Strustabacken (Huskvarna) på lite "light DH".
Hysteriskt kul, lätt kramp i underarmarna (jag är klen) och lite blåmärken från knappliften fick jag på kuppen.
Ett fett leende dominerade dock under bilresan hem ;)

Dagens aktivitet
Gästfixade lite stig med Eksjö CK inför Ränneslättssturen. :)

image.jpg

Dagens aktivitet
Blev racertur i trakterna kring Stigtomta i södra Södermanland idag. Lite lugnare trafiksituation än på Södertörn kan man säga ?

Lite selfies och väg och landskapsbilder.

image.jpg

image.jpg

Dagens aktivitet
Städat på tomten, eldat och så, under en gammal planka hittade jag en fet liten krabat som jag efter foto placerade så att hen kunde gömma sig igen.

Feting.jpg

Nån som vet vad det är, eller vad det skall bli?

Dagens aktivitet
Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
> Städat på tomten, eldat och så, under en gammal
> planka hittade jag en fet liten krabat som jag
> efter foto placerade så att hen kunde gömma sig
> igen.
>
>
>
> Nån som vet vad det är, eller vad det skall bli?

En högst ovetenskaplig googling tycks tyda på att det nog kan bli en "Vanlig Träfjäril"
Sve Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vanlig_träfjäril
Eng Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Cossus_cossus

Dagens aktivitet
Vernersson skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Städat på tomten, eldat och så, under en
> gammal
> > planka hittade jag en fet liten krabat som jag
> > efter foto placerade så att hen kunde gömma
> sig
> > igen.
> >
> >
> >
> > Nån som vet vad det är, eller vad det skall
> bli?
>
>
> En högst ovetenskaplig googling tycks tyda på
> att det nog kan bli en "Vanlig Träfjäril"
> Sve Wikipedia:
> http://sv.wikipedia.org/wiki/Vanlig_tr%C3%A4fj%C3%
> A4ril
> Eng Wikipedia:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Cossus_cossus

Tackar!

Dagens aktivitet
slice me nice skrev:
> Kört gran fondo i Kungsbacka. Fy faen vilken vind
> det var! YR säger 8 m/s men det måste vart bra
> mycket mer i byarna.

Ja,det var bland de jävligaste vindar jag kört i. Var ju nästan skönt att komma till uppförsbackarna så man slapp kämpa med vinden.

Dagens aktivitet
Fixat igenrostat vevlager, diskat rent däck och fälg, lagat hålen i däcket och gjort rent fälgens insida med bräkleen inför tejpning. Tejpa gör jag imorrn när jag är piggare ;)

Dagens aktivitet
Stumpy skrev:
> Vattentemp?
> Hade du neoprenhuva, -handskar och -strumpor?
> Har också funderat på om badsäsongen har
> startat.

Ingen termometer, men uppskattningsvis 10-12ºC kanske?
Bara dräkt, ingen huva, vante eller socka. Vanlig silkonbadmössa bara.
Lite kallt om händer och fötter, men annars inga problem alls.
Tog god tid på mig att byta om till helt torra kläder innan cyklingen, men fötterna blev aldrig varma på cyklingen. Så kylan var inget problem under 600m simning, men det kom lite efter istället kan man säga.
Med vantar och sockor hade man kunnat köra "hur långt som helst"

Dagens aktivitet
Yoga på yobbet! Kanon, det var rätt tungt pass idag, första gången jag nästan blev svettig, och då blir jag typ aldrig nånsin svettig. Mest killar där faktiskt, tror tjejerna blir avskrämda eftersom det är så tungt, tråkigt. Men härligt är det iaf! Min rygg blev glad också, har haft ont en vecka men nu är det bättre.

Dagens aktivitet
Ägnat två timmar åt att plocka ner ett fjäderben fram på volvon bara för att inse att det visst inte bara var fjädersätet som var kasst utan även fjäderbenslagringen som jag inte hade köpt hem. Bara att skruva ihop igen och se fram emot nästa gång.

Nu är alla skruvar åtminstone välsmorda så jag slipper slåss med dem igen.. Och jag har lärt mig var jag ska sätta fjäderspännarna för att skippa flytta dem. Tror jag ägnade halva tiden spännandes fjäder med spärrskaftet. Bra styrketräning :-)

Det blev lite tystare än innan även om jag misslyckades till hälften. Men fortfarande lite oljud.

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet bestod av att jag nästan sänkte min revelation till 120mm, jag insåg dock att det verkade jobbigt och tittade på giroetappen istället. Det var en sån dag.

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet blev en tur mellan Malmö - Helsingborg. Kaffepaus för att sedan vända åter hem. Höger knä börja tyvärr göra ont lagom till Barsebäcksrakan på vägen hem, har ej haft problem med knät tidigare men inte mycket att göra det går väl över.

Det är kul att cykla!

Dagens aktivitet
Jo justeja. Efter att bilen skruvats ihop har den packats proppfull med grejer. Förflyttar lite inför nästa helgs flytt. Vad skönt det ska bli att bo på ett ställe igen! Även om jag kommer sakna Falun.

Dagens aktivitet
bakhjul skrev:
> På två och fyra hjul...

Gillas.

Skall ned för fjärde gången veckan efter midsommar. Har 8:42 BTG på gixxern, och 37 varv hittills. Himmelriket.

Sugen på rad am ring någon gång med...

Dagens aktivitet
Rullebörsintervaller, dvs gräva bort en jordhög på framsidan och köra upp och tippa på baksidan av huset med någon meters höjdskillnad. Sedan hyfsat till och sått gräs. Nu vattnas det på naturlig väg. Siktar på en löprunda när regnet avtagit.

Dagens aktivitet
Långa lugnet - check.

Blött och jävligt kallt. Lång dusch på hotellet och en bira i baren så börjar det ordna upp sig.

Bilagor

• IMG-20150530-WA0003.jpg
    IMG-20150530-WA0003.jpg
    181.3 KB · Besök: 64
Dagens aktivitet
Första långturen med nya cykeln, 45km blev det. Det var mycket tyngre än 65km rundan i höstas, ingen energi i benen, mjölksyra, ont i bakdelem men jag får skylla på att det var första riktiga rundan för i år och sen är jag 3kg tyngre än i höstas.

Bild från stugan där cykeln är parkerad.

Bilagor

• 20150530_184335_2.jpg
    20150530_184335_2.jpg
    180.9 KB · Besök: 64
Dagens aktivitet
Cyklade Sommen Runt.

Det var precis som förra året ett välordnat och trevligt lopp, även om den låga temperaturen gjorde att det gick rätt långsamt, sisådär 40 minuter långsammare på de ungefär 123km:rarna.
Å andra sidan var ju medeltemperaturen i år 6,6 grader, istället för 19,1 grader 2014
Och dessutom regn mest hela tiden.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp