Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Dagens och gårdagkvällens aktiviteter:

Bytt två styck fjäderbenslager som låtit glappt ett tag. Mycket jobb för en så liten del. Den ena bytte jag dessutom förra våren...

Felsökt varför bilen inte startade igår morse och konstaterat att batteriet gett upp. Monterat nytt som står på laddning.

Polerat en bashguard och flyttat en vev till rätt cykel. Längre kom jag inte eftersom posten inte behagade försöka leverera mitt paket igår.

Dagens aktivitet
Tagit en sväng runt Säbysjöarna i Järfälla. Fina grusvägar och förmodligen goda möjligheter till bus i omgivande skogarna, då det är mycket småstigar som försvinner in här och där. Totalt ca 20 km idag.

Dagens aktivitet
Cyklade dryga 5 mil tidigt i morse.

Dömde ut mitt framhjul till mtbn.

Monterade ny gräsklippare.

Klippt gräset.

Lagat mat.

Diskat.

Konstaterat att det måste städas och köras till återvinningen i morgon..

Roligast var att cykla i morgonsolen.

Dagens aktivitet
.....

Avslutade dagen med att inse att jag behöver köpa ny diskmaskin i morgon. E-09 på en siemens betyder uppenbarligen ett besök på media markt. *suck*

Dagens aktivitet
Vaknade. Fantastiskt väder. Måste ut på en solorunda. Fram med aĺla grejor shorts . tröja. vita strumpor. Skor. hjälm. Brillor. Banan. Nycklar. Mobil. Pump. Fyll vattenflaskor. Pumpa cykeln. Solkräm på armarna. Iväg. Osäker på formen. Ingen cykelpendling på ett halvår ingen träning på ett år. Förutom en 4 milare i fredags som gick helt ok.men trötta ben på slutet. Idag 6 mil med bra tempo kändes super. Härlig känsla att ha krafter kvar till 30km/h under sista milen . långa viloperioder från cykling kanske inte är så förödande för formen. Man kommer snabbt tillbaka. Jag har vilat mig i form. Kört bil . Återhämtat mig från flera års cykling. Nu ska jag börja cykla igen. Se vad det blir för skillnad. Trött. Pigg. Nacke. Rygg. Kanske ryggen blir bättre?

Dagens aktivitet
Tog en tur på ht,n idag. Fan va roligt det var! Alldeles för länge sen sist, hunden hade jag med mig oxå?

Sen när jag skulle titta på telefonen hade den cpatur och startar om sig hela tiden (nu 3h senare startar den fortfarande om sig)

Dagens aktivitet
Körde en sväng på utegymmet och sen tog jag en long overdue riktning av hjulen på HTn, perfekt sysselsättning i solen på uteplatsen. Jag brukar inte vara så petig, men när framhjulet studsar och bakhjulet tar i ramen så är det nog dags.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Live från Stora Mölnesjön i Vättlefjäll. Tog en simtur efter jobbet. Trodde inte det skulle vara så varmt så man kunde ligga i. Men det är det! Helt galet vilken värmekick det blivit.

20160509_161655.jpg

Dagens aktivitet
Jobbat och det blev en liten runda idag på racern.
Träkvista-FRA-Lovö kyrka och tillbaka.
Blev flera PB på Strava, en fördel när man cyklar på pendlaren och sedan byter cykel.

Dagens aktivitet
Var ett tag sedan jag skrev här.

Livet har sugit relativt hårt men cyklat det har jag gjort.
Viktmässigt ligger jag väl på 73kg.

Fint väder har det varit och idag racade jag på fina hastigheter (vindstilla, kommit på att vindar inåtland på 10 till 15, som vi har här vid kusten inte är lika normala där)

Imorgon ska jag cykla långt. Tänkte 3-4h. Ner till Malmö kanske.

Dagens låt är och var (fail)

Ganska så trygg med att jag ska klara av 5watt/kg när jag når sub65 inom snar framtid. Detta 20min. Läste förresten någonstans att proffsen klarar 6watt/kg FTP men 6.1watt/kg 20min. Liten skillnad däremellan vilket förklarades med att de var proffs..
,
Sen ska jag cykla 30 mil i sommar med en hastighet av 33km/h som medel.

Men först och främst skära bort lite fett för varje dag som går.

Nu ska jag bädda rent och sova.

/the best

Edit: Har kommit på att gener är typ allting.. Sen tror jag inte på fri vilja heller så har inga som helst problem med att verkligen acceptera detta. Ganska roligt hur "förutbestämt" allting är.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Igår körde jag för första gången riktiga intervaller utomhus. Hittade den brantaste backen jag kunde hitta och körda uppför den 10 gånger. Hyperventrilerade varje gång och rullade hem helt slut sen.

Idag cyklade jag några cirkus 12mil på cirkus 4h.

Imorgon ska jag gå till gymmet styrketräna var cirkus 2 veckor sedan. Då det varit sådant fint väder och man har cyklat men nu är det sämre väder på väg in. Kände jag iofs redan idag men..

Dagens aktivitet
Hämtat för mig ny begagnad bil. Nu återstår den här sköna smekmånaden med en "ny" bil för att avgöra om den verkligen är bättre begagnad eller snarare sämre begagnad.. Senast hade jag tur men det började kännas opraktiskt att hålla på med cyklar utan kombi.

I helgen blir det en rejäl omgång med byte av alla vätskor i hela bilen, får se om jag hittar något större fel då..

Bilagor

• WP_20160517_17_55_10_Pro.jpg
    WP_20160517_17_55_10_Pro.jpg
    334.7 KB · Besök: 162
Dagens aktivitet
Scale60 sa:
Ingenting förutom 2 timmars sex med sambon. Två timmars sex måste åtminstone motsvara 5 mils lvg så 5 mil lvg idag :D.

Lugn i bussen Ron Jeremy. Vilka ställningar användes? Wattmätare? Pulsband? Några KOMs? Inte förrän vi får svar kommer din formel att få en happy-korrekt stämpel.

Dagens aktivitet
30 minuter parkeringsplats tramp, med påföljande hosta. Jag måste verkligen bli frisk snart, jag blir galen. Jag borde också verkligen bli bättre på att använda hjälm och knäskydd även när "jag bara leker lite grann".

Dagens aktivitet
Scale60 sa:
Konkret sa:
Scale60 sa:

Lugn i bussen Ron Jeremy. Vilka ställningar användes? Wattmätare? Pulsband? Några KOMs? Inte förrän vi får svar kommer din formel att få en happy-korrekt stämpel.

Öl + internetforum är ingen bra kombination :D.

Din censur gör inte så stor nytta! Finns sparat lite ovan i en citering iaf???

Nä man får tänka sig för så man inte åker dit för bordsfylla?

Dagens aktivitet
EST sa:
Blir till att meka lite ikväll?

Oh, det där ser ut som en Speed Triple. De é najs!

Imorse blev det 8 mil landsväg i lite högre tempo än jag borde innan frukost så nu sitter jag här med en måltidsskuld till kroppen eftersom det var lunch när jag kom hem. Får bli en påse chips för att kompensera.

Dagens aktivitet
hehe allt är ot jag postar i denna tråd om ni inte märkt det ;)
Nä jag köpte den för att uppdatera motorn i min andra Speed triple, men sen dess så har blivit med 2 bobberprojekt varav en är en gammal BSA b33 som jag är mera sugen på att bygga + att det inte är nåt större fel på min motor. Så jag ska plocka ut rovan & sälja den bara till en som ska turboladda den :) ( han pajjade just sin i bänken) Sen hoppas jag hinna provstarta en honda som stått i 3 år som jag servat ikväll med bara ungarna somnar :)

Dagens aktivitet
En runda på racern. Dåligt planerat. Kaffe till frukost. Ingen lunch. Glömde käka bananen innan avfärd. halv flaska vatten med mig. Men 2 mil i 25km tempo är ju lugnt.... Allt ändrades dock ville inte åka hem för tidigt i fina vädret så det blev en skön 7mila runda. ekonomisk cykling. Första 5 mil i 30-32km tempo. Sen tog vattnet slut. Energin började sina. Fyllde senare vatten vid en kyrkogård. kom hem till färdig middag.

Dagens aktivitet
Den här veckan blev det 12h timmar. Å andra sidan mycket intensiva timmar då jag börjat köra seriöst med intervaller.

Nästa vecka ska det regna men nu är det sommar och tänker givetvis stort.

Imorgon kör vi 4h återhämtningscykling.

Kortsiktiga mål är att köpa nya delar till det rörliga, sedan en domningsfri sadel, vet vilken jag ska ha och allt.
Långsiktigt mål är att börja drömma om inomhuscykel till vintern.

Förstår att ni undrar över min vikt den står ju jävligt still må jag säga. 71kg, känns som att det är dags att börja straffa kroppen för dess effektivitet och börja skära ner kalorier nu.

Vill bara bli bäst

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Idag var man utomlands och körde. Vuelta de Danmark :p

Blev en tur till Hillerød. Totalt 520km på veckan. Det får räcka som VR-uppladdning.

Det var tjockt med cyklister ute på vägarna. Det var tydligen något motionslopp på 130k.

image.jpeg

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Dagens planerade aktivitet var att cykla hem till Eslöv efter släktkalas i Laröd (norr om Helsingborg) och då komma ifatt mitt mål för året som är 5000 km, inför idag låg jag 85 km efter.

Meeeeeeen... så kom den här lilla tjejen i vägen och bestämde sig för att titta ut...

FB_IMG_1465751105559.jpg

Så istället för släktkalas blev det släktförstoring. :)

Jag får väl ta igen de där milen en annan dag...

Dagens aktivitet
ostrand sa:
Dagens planerade aktivitet var att cykla hem till Eslöv efter släktkalas i Laröd (norr om Helsingborg) och då komma ifatt mitt mål för året som är 5000 km, inför idag låg jag 85 km efter.

Meeeeeeen... så kom den här lilla tjejen i vägen och bestämde sig för att titta ut...

Grattis!

Dagens aktivitet
Leta lite nya stigar i Paradiset idag, hittade en som verkade väldigt bra och inte så långt bort heller...

20160612_164106.jpg

bara det att den var på fel höjd, en liten bergssida ivägen! :) det syntes inte på kartan :)

...

Men... efter att ha hojjat omkring i området och runt allting lyckades jag hitta en stig som gick på bergskammen!!

Group0-20160612_180628_20160612_180650_HDR-10images.jpg

sådan otrolig utsikt där, man ser nästan mitt hemområde också! Helt otroligt att jag missat detta under alla år jag bott här... men, det finns så många härliga områden så det är inte lätt att upptäcka alla å andra sidan.

Dagens aktivitet
ostrand sa:

Grattis

Tillbaka
Topp