Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Klåda klåda everywhere. Trodde jag skulle dö inatt, vet inte hur jag lyckades somna. Vet inte heller om det var kvalstern eller bara aids som skapade det.

Får väl återuppta mitt allergitablettsbruk. Varje gång jag försöker sluta får jag attacker först flera dagar efteråt.

När det gäller min 8h satsning 17 ser det blåsigt ut idag. Blåser från osten 12 meter i sekundisen.

Dagens aktivitet
Dagens aktivitet har varit att laga däck. Utsidan lite liquidsole och insidan laglapp med liquidsole ovan på. :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    316.4 KB · Besök: 74
Dagens aktivitet
Satan!!!!!!!!!!

4.5h denna vecka så nu tänkte jag cyklar jag länge restererande dagar. Så efter 10 minuter känner jag något som är okapabelt att flyga kraschar mot min hals och sedan en intensiv smärta på nyckelbenet.

Var bara vända tillbaks..

Ååååååå åååååå

ååååå

Dagens aktivitet
Först! Ååååå nu laggar det. Varför hoppar sidan ner för.. Är det era bilder som förstör det :(

2:15
där intensiviteten var hög.

Var planerad krasch vid 2h då jag bara tog med mig vatten. Skulle straffas. Blåste gjorde det.

Veckans cykling är inte direkt imponerande på cirkus 6.5h

Vore ju najs om det kunde bli sol som det var när det var för varmt. Men nu är det tydligen svensk sommar för hela slanten :(

/the best

Dagens aktivitet
Idag måste jag först köpa saft sedan ska jag cykla 4h.

Min mage känns ovanligt saltsyrig. Har en teori att jag är immun mot vinterbajsochlitekräksjukan. De som är det får också symptom men på höjden lite magont. Iom att det inte bara är jag som känner som jag känner så to say.

Ja vad var det mer ni undrade om the best.
Ja just det ja ska börja skriva schema där jag strukturerar upp dagarna. Mötte en mindre motgång igår pga slarv och det är misstag och stundande katastrofer som motiverar människor the best. Framtida morötter motiverar inte lika bra som framtida katastrofer har man visat om och om igen.

/the best

Dagens aktivitet
1h långsam cykling till och från gymmet där jag körde helkropp. Kändes i övningarna att vanan började släppa.

Måste verkligen styrketräna också nu när jag går neråt i vikt, det är fett vi vill bli av med inte muskler..
Och jag hatar att jag är så jävla ryckig i saker.

2gånger i veckan ska jag köra helkropp. Åtminstone.

Cykla på gymmet nu lär inte hända, så jävla varmt där alltså. Man undrar varför man har varmt på ett gym.

/the best

Och dagens låt var den här
Men det känns lite väl 20 juni att lyssna på den nu.

Getingbettet ser det ut som att jag kommer överleva, kliar knappt längre

/the best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
cyklade köpte lite järn.

på tillbaks vägen känner jag en tilltagande huvudvärk.

kul..

går lägger mig på sängen ser andra avsnittet i säsong 4 av orange är det nya svarta.

/the(långsiktigt)best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Värken i kropp och knopp försvann. Lovar har någon magsjuka men så på grund av immunitet får jag inte kräk och bajs symptom.

Rastlöshet i kombination med ett argt email fick mig att ge mig ut på 1h intervallcykling.

Man kör 10 min hårt hårt sen får man vila den pressade kroppen 5 min.

10 kör kör
5 min vila
10 kör kör
5 vila vila
10 läs ovan
5 ovan
10

Imorgon blir det veckans hårdaste pass då tanken är att jag ska pressa in 4h h långsam tråkig återhämtningscykling.

Dagens aktivitet
7h sömn. Vaknade av en mardröm. Och som vi alla vet vid det här laget är det inte lätt somna om på morgonen.

Låg läste lite om watt per kg, lite forumtrådar. Det är delade åsikter om vad som egentligen kan räknas som bra watt/kg.
Är 4watt/kg bra eller krävs det åtminstone 5watt/kg.
Objektivt sett är ju 4watt/kg FTP inte bra. Men subjektivt kan det vara superbra för en enskild individ.

Lättar regnet så får jag tvinga mig ut, får väl dricka mer kaffe.

/mobila enheten (drömde att någon hade det som titel på riktigt)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Jobbigt jobbigt sömnbrist är inte att leka med. Fick tom ont i ryggen. Lägger mig tidigt i min säng sover tidigt sen imorgon blir det helkropp + intervaller i backe.

/flyttbara men ack så stadiga stople

Dagens aktivitet
Lite aktivitet i den här tråden gällande min aktivitet.

Senaste veckan har varit mycket styrketräning, har återetablerat en balans och ett schema nu, skriver upp alla passen i min lilla bok och satsar på progression, även efter att jag uppnått mina tidigare max.
Helkropp för hela slanten.

Så cyklingen, blivit mycket vardagspendling men då långsamt, känns som att krafterna allmänt inte är där. Idag testade jag lite cykling inomhus efter styrkan och ja.. det går ju inte, vet inte varför man har värmen på sommartid, kommer ihåg att jag på mitt gammla gym frös när jag gick runt där vid motsvarande bodyfat.

På tal om kroppsmetamorfosen kan jag bara prisa mig själv och mina framgångar. Nu känns det att fettet har piskats och att musklerna framträder som de grandiosa gåvor från ovan de egentligen är.
Nej men fettet åker helt klart av mig, även om vågjäveln inte vill dippa under 70 kg. Men det kommer vilken dag som helst dyka upp en sub 70-siffra på vågfan.

Som alla ni vet är jag mycket inne på en ny sadel nu, är nojig av naturen och efter att ha läst lite studier känns det inte lika kul när det domnar. Å andra sidan måste jag först skramla ihop lite stålar så jag kan köpa den med gott samvete.

Tror jag beställer direkt från utlandet och allt, ett alternativ är ju att ta del av cykelcitys sköna tjänster och testa lite först men det uppstår så lätt ömsesidiga relationer när man skapar en sådan kontakt. Och nu är pundet billigt och hela tjopahojset.

Veckans låt blir i mångt och mycket denna gammla tvångsmässigt catchiga ramsa:

/den lite tillhyfsade och kaloritömmande mobila enheten (alltid redo att flyttas)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Redan för någon dag sedan såg jag 69kg på vågen och rent allmänt börjar jag beundra mina bedrifter.
Efter allt är det trots allt jag som gjort precis allting. Where credit is due..

Nu är detta inte första gången jag rör mig neråt i de här procenten av bodyfat, faktum är att jag befann mig än lite lägre för kanske 2 år sedan, när jag sedan skulle börja bulka (för då styrketränade jag) så tappade jag lite intresse och det blev några månader av riktigt smaskig mat framför datorspel istället för muskler på gymmet.

Har aldrig sett mig som någon känslostyrd människa och tackar det kraftigast nej till peeptalk och annat tramsigt flufffluff. Men det finns faktiskt viss substans i att viktnedgångar handlar om inställning och nu vill jag inte på något sätt tillskriva mig riktigt låg bodyfat a la Munzer men vad jag försöker frikking säga är att det är minst lika viktigt att vara slavisk när man väl slutat "cuta".

Nåväl, krafterna är kraftigt påverkade, nu kör jag järntillskott för tycker mig ha den här känslan i bröstet när jag försöker ta ut mig.
Jag börjar inte hyperventilera och benen fylls inte ens av mjölksyra, det blir mest bara varmt (lite träna i ett tält känsla) och så känner man att krafterna inte är där.

Gymmet borde man egentligen bojkotta då de envisas med att ha värme på mitt i sommaren, och då är jag ändå jävligt kinkig vid kyla.

Jaja var tid har sina begränsningar.

/den väldigt trötta stolpen.

Om det är otrydligt är det för att jag är väldigt trött och texten slingrar sig bokstvalingen

/the best

Dagens aktivitet
Igår cyklade jag 4,5h. Totalbonkade efter 3h och allting var bara väldigt tungt. Får väl börja ha med mig mer mat ut, när man sitter hemma verkar lite intag där ute som en bra ide men nja. Vet inte om de där extra köttbullarna på kvällen är värde tortyren i spåret.

Andningssvårigheterna är borta nu är det bara den sedvanliga syran kvar, jävla maggener, bara jag inte får problem med astma är jag nöjd.

Nu väntar vi bara på att uv-strålningen och värmen ska lägga sig lite sen ska jag ut cykla.

Dagens låt är återigen:

Edit: Cykla då cykla!!

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Gjorde om min DH-cykel till mer av en samling bråte, mojänger och skruv. VPP-länkaget är naket. ;)
Tittar till alla lager och ger den lite smörj.

Upptäckte att hålet där dämparen sitter, som routingen går genom, är stort nog att man får igenom hela bakväxeln. :)
Har aldrig provat det förut, men den går alltså att demontera så här långt utan att lossa växelvajer eller bromsslangar, mysigt.

Upptäckte även att ramen saknar tätningslock för lagren i bottenlänken som inkluderar vevlagehuset, förlitar sig helt på lagrens 2RS1-tätning, och lagren är nästan skrot. Rengjorda och packade med massor av fett så funkar de men låter lite Darth Vader.

Det ser ut att vara lätt att fulmeka ett par tätningslock, det ska jag ge mig på när jag får nya lagren.

Bilagor

• dh_smorj.jpg
    dh_smorj.jpg
    322.8 KB · Besök: 119
Dagens aktivitet
Lagat knorr mexicosoppa på trangia spetsad med extra makaroner . Igår blaskig pga för mycket vatten idag perfekt. Kaffe på hemmagjord spritbrännare. Svensk camping men mycket tyska danska norska hollänska omkring.
20160723_082847.jpg
20160722_120222.jpg

Dagens aktivitet
Glömde skriva när jag cyklade häromdagen men jag var ut och skulle reka lite och höll nästan på att cykla in i en fasan!! :) de ligger och lurar vid sidan och sedan lagom till man är nära då får de panik och ska fly. Hade de bara legat kvar hade man oftast inte ens sett dem. Verkar vara ett vanligt fasanbeteende. Fasansfullt!

Dagens aktivitet
Läst på om bikefit samt spd klossplacering igår och bytte till mtb sadeln, en syncros xr2.5, på lvg cykeln eftersom den är mjukare och smalare än Selle X-1 sadeln som följde med cykeln. Klossarna flyttade jag bakåt på skorna och det gav direkt effekt på vaderna dvs klart mindre belastning och ingen träningsvärk idag, till nästa pass ska jag prova flytta dom ännu mer bakåt.

Hade även min första spd vurpa igår givetvis inför full publik (fullpackad länsbuss, 2 lvg cyklister, 4-5 bilar och en mc). Skulle svänga vänster men det var lite mycket trafik så jag klickade lös, tyvärr råkade jag klicka i igen utan att märka något och föll åt höger, förutom den totala förnedringen ett fint 10cm blåmärke på högra låret där cykeln träffade.

Idag tänkte jag prova samma 3 mila runda fast med klossarna längre bakåt på skon och sadeln 5mm upp.

-EDIT-

Spanade in ramen idag efter spd vurpan igår och 2 repor/skrapmärken men cykeln ska ju användas så man får nog acceptera lite slitage.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Jag och femton till cyklade från Åhus via yngsjö gropahålet nyehusen furuboda friseboda rigeleje maglehem kumlan drakamöllan Skåneleden piraten Skåneleden dammåkra haväng ravlundafältet juleboda och till Åhus igen. Allt som allt tog det väl fem timmar.

Dagens aktivitet
Efter ett par bärs och drinkar så vågade jag mig på att serva Piken. Och tack för tipsen Mikipedia. Resultatet blev lyckat :)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    382 KB · Besök: 98
Dagens aktivitet
Yay. Färjan en timme försenad. Precis på och lyckats ta en vettig plats. Trelleborg kring 05 och därefter en timmes körning. Jippie.. Men semestern i italien var grym så det är bara ett litet irritationsmoment :-)

Dagens aktivitet
Idag idag idag var en svängig dag.

Har hänt så mycket. Först och främst har jag blivit smittad av mördarbakterier, det är såklart trist..

Fick dock cyklat intensivt idag, var nog för att det var kväll och att jag i grund och botten tenderar att prestera bäst då..
Så gav mig ut med tanken att köra så hårt jag kunde i 30minuter. Det måste ju inte alltid vara 4h turer.. kom jag på. låt oss köra mer som joggare..

30minuter i 36.5km/h. Sidan på nätet säger att det var fina 270watt.
ska förövrigt ta the juice nu får vi se om det förbättrar lite.

Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
Idag idag idag var en svängig dag.

Har hänt så mycket. Först och främst har jag blivit smittad av mördarbakterier, det är såklart trist..

Fick dock cyklat intensivt idag, var nog för att det var kväll och att jag i grund och botten tenderar att prestera bäst då..
Så gav mig ut med tanken att köra så hårt jag kunde i 30minuter. Det måste ju inte alltid vara 4h turer.. kom jag på. låt oss köra mer som joggare..

30minuter i 36.5km/h. Sidan på nätet säger att det var fina 270watt.
ska förövrigt ta the juice nu får vi se om det förbättrar lite.

Mördarbakterier? Har du något sår som dom har satt sig i eller ? Låter inte kul hoppas du repar dig snabbt. Nice med cyklingen brukar oxå få ta kortare turer då man har småbarn. Krya

Dagens aktivitet
Dagens planerade aktivitet blir ju att följa upp gårdagen.

Testar MTB-orientering för första gången, och gör det direkt i skarpt läge, då jag 'råkade' anmäla mig till O-ringen.
Riktigt kul, och inte alltför dåligt resultat. Har mycket tid att plocka på att inte läsa kartan fullt så ofta och mycket, men det kommer nog. Syntes tydligt på pulskurvan från första etappen att jag fick mer och mer flyt i orienteringen ju längre loppet pågick......! ;-)

Etapp två idag, får väl försöka plocka någon placering då.

Dagens aktivitet
Tror jag har artros i mitt högra knä. har konstiga känslor precis när jag börjar cykla på kärringacykeln, iofs exakt likadant som min ischias började senaste perioden.

Har alltid kännt där vid benpressar också. Ovan knäet liksom, det blev dock provocerat även i vänster när jag tog en backe idag, så mycket talar för ischiasen

Men NU snurrar nog juicen runt i blodet så ska ut och cykla. FÅr vi se

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Artrosen/ischiasen är där, ska stretcha lite och ger det positivt resultat är det nog ischiasen återigen.

Funderar på att åka köpa ett par billiga hörlurar på netonet för typ 5 gången, musik har trots allt visat att man tenderar att ta ut sig mer i studier. Sedan behöver jag mer av the juiiiice.

right babe yep.

Vara konsument och köpa varor av näringsidkare för att sedan få erfara att de inte följer KKL trots att den är tvingande.

It's not a game!!!

#låterintelikaalphanärmankopierarandra

edit: Drack rödbetsjuicen idag och har redan tröttnat på smaken, inte för att jag gillade den igår för det är inte gott. Iaf inte ren rödbetsjuice, finns ju de som blandar upp men ja.

Nej nu ska det ut och cyklas.

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Har beställt kedja och kasett och beställde även nya däck.

Kör på det som ger effekt först och främst. Lär väl ta över 1 vecka få det.

Idag ska jag köra intervaller i backen som jag inte kört på ett tag, först tvätta min skitiga cykel

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Ska köpa mig resorb på apoteket för jag får alltid de här märkliga kramperna i ländryggen vid slutet. Inte det ultimata slutet då som kommer som bieffekt av terrorgrupp eller naturligt förfall, utan det där slutet som uppenbarar sig runt 3h av gediget pedalsnurr

Har köpt tillräckligt med tillskott från diverse företag för att fylla min kvot här i livet och kör därför helst tom utan någon slags energydrick.

Med tanke på att det inte för allt för länge sedan upptäcktes att det fanns förhöjda halter arsenik i "monster" som säljs i varenda jäkla affär känns det som en sund utgångspunkt.

Får roadrage på alla bilder som laddar. ""EDSDSDA

Edit: just det ja ja just det ja. igår hade jag stunder då jag snurrade runt med 110 på pedalerna och totalt fick jag average kadens på 89. Inomhus har jag kadens på 95 och det kan förklara varför jag presterar lite bättre inomhus. Ska med andra ord fortsätta tvinga upp kadensen på the road. på the road aggaain

/the best

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp