Lite aktivitet i den här tråden gällande min aktivitet.
Senaste veckan har varit mycket styrketräning, har återetablerat en balans och ett schema nu, skriver upp alla passen i min lilla bok och satsar på progression, även efter att jag uppnått mina tidigare max.
Helkropp för hela slanten.
Så cyklingen, blivit mycket vardagspendling men då långsamt, känns som att krafterna allmänt inte är där. Idag testade jag lite cykling inomhus efter styrkan och ja.. det går ju inte, vet inte varför man har värmen på sommartid, kommer ihåg att jag på mitt gammla gym frös när jag gick runt där vid motsvarande bodyfat.
På tal om kroppsmetamorfosen kan jag bara prisa mig själv och mina framgångar. Nu känns det att fettet har piskats och att musklerna framträder som de grandiosa gåvor från ovan de egentligen är.
Nej men fettet åker helt klart av mig, även om vågjäveln inte vill dippa under 70 kg. Men det kommer vilken dag som helst dyka upp en sub 70-siffra på vågfan.
Som alla ni vet är jag mycket inne på en ny sadel nu, är nojig av naturen och efter att ha läst lite studier känns det inte lika kul när det domnar. Å andra sidan måste jag först skramla ihop lite stålar så jag kan köpa den med gott samvete.
Tror jag beställer direkt från utlandet och allt, ett alternativ är ju att ta del av cykelcitys sköna tjänster och testa lite först men det uppstår så lätt ömsesidiga relationer när man skapar en sådan kontakt. Och nu är pundet billigt och hela tjopahojset.
Veckans låt blir i mångt och mycket denna gammla tvångsmässigt catchiga ramsa:
/den lite tillhyfsade och kaloritömmande mobila enheten (alltid redo att flyttas)