Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
11h tränat den här veckan. Första dagen var det backträning idag skulle jag köra 4h men blev bara 2.5h

Blir nog vila imorgon, känner mig sliten.

Vikten tvingas ner, just nu 68kg

/best

editeditedit:

Just det ja ska arbeta på att få ner stressnivån i kroppen när jag inte tränar så att jag kan träna än mer än hårdare.
Som vi alla vet är det totala stressmängden över dagen som räknas

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
11h tränat den här veckan. Första dagen var det backträning idag skulle jag köra 4h men blev bara 2.5h

Blir nog vila imorgon, känner mig sliten.

Vikten tvingas ner, just nu 68kg

/best

editeditedit:

Just det ja ska arbeta på att få ner stressnivån i kroppen när jag inte tränar så att jag kan träna än mer än hårdare.
Som vi alla vet är det totala stressmängden över dagen som räknas

Du får rycka upp dig. Jag tränar 14 timmar den här veckan mellan månd och fredag plus jobb, lördag blir det 15-17 tim träning och söndag 2 tim träning. Känner mig ändå inte bäst. Vikt 84 kg, ålder halvvägs till 100 snart.

Dagens aktivitet
Har inte varit helt ärlig varken mot er eller mig själv.

Vilket jag märkte av idag då jag upplevde total utmattning efter lite vardagscykling på cirkus 3h eller vad det blir.
Damn vad jag har gäspat idag.

Har stått på höga doser drog senaste veckorna pga av studier och halverade faktiskt den löjligt höga dosen i början av veckan, trodde jag skulle slippa withdrawls men det gör man ju aldrig.

Koffeinet är sannerligen en stark drog

Dagens aktivitet
2:20 i 24km/h. riktigt lugnt tempo.
Sover så mycket så länge. 10h, men känns lite klarare i huvet idag. Fast nu börjar dagliga dosen gå ut så snart kommer väl tröttheten. Jäkla koffein. Kan man inte få ha sin drog i fred, sluta ge effekt efter en tid. Jäkla hjärna.
Samma med mat, tänk om man bara fick äta äta äta. mmmm mat. Då skulle det iofs inte vara status att vara smal OCH det kanske inte ens skulle varit lika kul att äta äta äta. Som vi alla vet är det sakerna man inte får som man vill ha.

Jaja nu har de best gjort sitt dagsverk.

//the best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Suttit här och uppdaterat smhi nu ett tag. Sade ganska länge att det skulle regna 13 och 14. vilket minst sagt skulle varit ofördelaktigt..
men nu har de uppdaterat och de lovar mig bara mulet.

Blir lång tur idag, adenosinreceptorerna har helt klart börjat "dö av" sov inte ens 10h i natt och känner mig inte så där utmattad.

/the best

Dagens aktivitet
Jo SMHI kan man lita på!
I torsdags sa dom på radion att molnen o skurarna hade dragit österut och att det
skulle spricka upp.
Tjäna! Efter 15min började det ösregna som sedan gick över i öshagel.
Tempen sjönk till 10 grader, har aldrig frusit så mkt ens på vintern.

Dagens aktivitet
En dag nu i förra veckan (inte för att det inte pissregnar varenda jäkla dag..) så regnade det och jag var vinterklädd. Trodde jag skulle frysa ihjäl

Gav mig ut kände ischiasen som är av falsk natur. Det är för att jag slänger upp benen på skrivbordet framför datorn, är en sådan skön position. Men det straffar sig.. Jaja

Blev intervaller i favvobacken.

Rent allmänt börjar jag känna enormt sug efter mat, är väl en kombination av att kroppsfettet börjar gå riktigt lågt och att jag withdrawlar från the drog.

nu blir det okända aktiviteter

/the best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Storhandlat med frun = 30 kilo mat på 30 kg packcykel.
Hon stoppar ner varor i vagnen och jag bär, packar och trampar hem med allt.
Helt enligt lagen om jämnlikhet... ;)

Men det är förvånandsvärt hur bra man klarar sig utan bil.
Den sålde vi och köpte en Bullit ist.
Ångrar inte det en sekund. :)

Dagens aktivitet
matz 1 sa:
Storhandlat med frun = 30 kilo mat på 30 kg packcykel.
Hon stoppar ner varor i vagnen och jag bär, packar och trampar hem med allt.
Helt enligt lagen om jämnlikhet... ;)

Men det är förvånandsvärt hur bra man klarar sig utan bil.
Den sålde vi och köpte en Bullit ist.
Ångrar inte det en sekund. :)

Ingen bild på en fullpackad bullit? Var det mycket öl?

Dagens aktivitet
Var tvungen vardagscykla. Har dock som ambition att göra det mindre och mindre till gagn för mitt racercyklande.
Nu tänkte jag ge mig ut på någon slags underhållningscykling. lite sliten från intervallerna igår och så har jag helt klart inte samma energi som på de höga doserna.

Jaja den som lever får se

Dagens aktivitet
9h denna vecka, uppblandat med vardagscykling på min 3 växlade. Frågan är om det kan räknas egentligen :S. Tränar för lite.

Igår glömde jag skriva in lite frukt så blev lägre underskott än önskat därför hade jag tänkt köra lite låg intense riktigt lång träning idag. Får man dessutom massa timmar som man kan säga att man har tränat.

Nu börjar man längta till dagen man får köra på fulla glykogener. 30+ bananas a day

Dagens aktivitet
Besök hos sambons föräldrar, inne på tredje dagen i deras sommarhus och tålamodet börja tryta så lånade en gammal kronan med skeva hjul och trampar runt i skogen med en korg lastad med lite smörgåsar, diverse öl och en liten flaska hemkört rött. Lite grått väder men ack så trevligt att slippa ifrån allt stoj. Mötte en familj med rådjur mitt på stigen med, tror vi alls blev lika förvånade. Nu ska jag hitta en skön plats att vila på.

Dagens aktivitet
Fläskkorven sa:
Besök hos sambons föräldrar, inne på tredje dagen i deras sommarhus och tålamodet börja tryta så lånade en gammal kronan med skeva hjul och trampar runt i skogen med en korg lastad med lite smörgåsar, diverse öl och en liten flaska hemkört rött. Lite grått väder men ack så trevligt att slippa ifrån allt stoj. Mötte en familj med rådjur mitt på stigen med, tror vi alls blev lika förvånade. Nu ska jag hitta en skön plats att vila på.

Låter rätt nice!

Dagens aktivitet
Det där vanliga cykla köpa mat och göra ärende. 2h återhämtningstempo de luxe.
Fick ett litet påslag men det är bara ignorera som gäller, acceptans och ignore. De terapeuter som säger att man alltid måste fråga sig varför man mår som man gör ska ni säga f*** y** till och be dra åt gandalfshålan.

16h cyklat denna vecka, i helgen ska jag ansamla timmar så jag kan tillskriva mig 20+ med råge.

Morgondagens låt är i mångt och mycket denna.
Även om jag tar avstånd från the "main attraction", vilket jag gör med alla massproducerade hollywood produktioner.
Principsak

/the best

the best här igen.. skippa det visuella i ovan bifogade videon och kolla denna och muta tillhörande ljud

/the best (final)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Nu är det femte paret billiga hörlurar (tror jag) som pajat efter någon månad.

Denna gången har jag kvitto och de varade i 3 veckor så nu är det jag som åker och kräver. Rödbetsjuice. Cykla

Easy peasy

Dagens aktivitet
Morgonbestyr.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    460.6 KB · Besök: 109
Dagens aktivitet
Som ingen kan ha missat fick jag utstå en del i forumet i veckan.
Det är väl främst hatet som stör mig, avundsjukan kan jag hantera. Men nu kommer jag mest skriva här i aktivitetstråden precis som jag gjorde före the big cold.

Konstaterat att vardagscykeln håller så idag tog jag ut mig en aning i vardagspendlingen sen 2 h på gym. Känns skönt att få styrketräna med inte bara för att det mer tas fett på kroppen än om man bara ligger på underskott utan att styrketräna. Känns så onödigt ta för mycket muskler och gå och bli smalfet. Mentalt underlättar det också vardagen. Och kicken efter styrketräning skiljer sig faktiskt från den man får vid anerob tärning.

Sen har jag en liten teori att jag är allmänt stopp i bihålorna, hade polyper som barn. SÅ idag när jag tränade kändes det som att jag liksom fyllde ut huvudet.
Träning frigör annars endorfiner och effekten avtar så inte förvånande om det kan ha fysiska withdrawls

Nog om mina bestyr
/the best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Stor eloge till mig själv att jag pallade träna idag. Oj oj. Är nog en kombo av flera olika saker som gör mig trött.
Fan att man försöker köra inomhus, dum som ett spån är man ju inte..

Den här vintern ska jag ha någon slags inomhusanordning hemma.
Slösa energi på värme på gymmet i vinter känns så waste.

/the best

Dagens aktivitet
Vill bara förtydliga att jag alltså inte cykla som main attraction utan styrketränade.

Där jag bland annat ska lägga till utfall och specifik gluteusövningar.
Samtidigt som jag måste stretch så in i gandalf då jag har ischiasen som kommer då och då.

Dagens aktivitet
De bäst här.

Tränade igår var dock skakig och skit.

Sen på kvällen lossnade riktigt mycket snor i näsan och idag känner jag mig än mer återhämtad från det där skitet jag led av för cirkus 10 dagar sedan.

Ska vi säga 1h + 30 min (cyklade hem från gymmet i 95% tempo).
Riktigt svalt och bra på kvällen alltså, raka motsatsen till det kvava perverst varma klimatet inne på gymmet.
+1h styrka.

En annan rollig sak är att det där infernaliska kliandet i halsen börjar upphöra.

Håll tummarna för de bäst, han behöver återgå till den tidigare så goda vigören.

Just det ja! Hade tänkt fortsätta träna som nu i somras men då måste jag effektivisera saker och ting, ska sluta youtubemissbruka vilket kommer frigöra många timmar.

/the best

Dagens aktivitet
Igår blev det svettigt, hittade inte böckerna jag skulle läsa och fick plötsligt en väldigt närstående deadline hängande i trädtopparna.
Svettigt, hoppas jag inte ansamlade allt för mycket kortison och att immunförsvaret var mindfult även om jag var allt annat

Nåväl 1h vardagscykling.

IDag hade jag tänkt styrketräna och helst någon cardio

/the best

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Ibland undrar man hur man pallar. Sen förstår man, är ju the best.

Sov 7h, skett i att somna om, var för ivrig att gå upp, någon timme in i dagen märkte jag straffat. Så seg, min skönhetssömn ack min sköna sömn, varför sviker du mig.

På något sätt + lite koffein fick jag 1 h racing utöver det där vanliga som kallas vardagspendling.

Sova inatt, sen hoppas vi att tabletterna av koffein egentligen inte alls innehåller så mycket som det står att de innehåller, för då är risken stor imorgon att jag blir straffad av receptorerna för att jag råkade knapra lite extra idag. :(

Jaja.

/the best

Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
Vill bara förtydliga att jag alltså inte cykla som main attraction utan styrketränade.

Där jag bland annat ska lägga till utfall och specifik gluteusövningar.
Samtidigt som jag måste stretch så in i gandalf då jag har ischiasen som kommer då och då.

Vilka stretchövningar kör du då?

Tillbaka
Topp