Dagens aktivitet

Dagens aktivitet
Lyktstoplemedhjul sa:
-6 ute. 10 grader inne, detta kommer inte vissa av mina krukväxter att gilla. Dessutom måste jag fixa luftfuktigheten.

Fläkt imorgon helst två. men börjar med 1.

Torrbollen har väl kemikalier i sig, känns sådär..

Sen kan jag inte besluta om cyklen lutar liiiiiite åt vänster.

jaja nu ska jag duscha.

/the best

Torrbollen är väl bara vanlig kalciumklorid aka vägsalt? Om inte annat kan man använda det och göra en egen för några få kronor.

Dagens aktivitet
AX3L sa:
Lyktstoplemedhjul sa:
-6 ute. 10 grader inne, detta kommer inte vissa av mina krukväxter att gilla. Dessutom måste jag fixa luftfuktigheten.

Fläkt imorgon helst två. men börjar med 1.

Torrbollen har väl kemikalier i sig, känns sådär..

Sen kan jag inte besluta om cyklen lutar liiiiiite åt vänster.

jaja nu ska jag duscha.

/the best

Torrbollen är väl bara vanlig kalciumklorid aka vägsalt? Om inte annat kan man använda det och göra en egen för några få kronor.

står så många symboler på dem så jag blir rädd, men så är jag lite rädd av mig med.
teorin är att det kör bort svett. trodde inte jag skulle svettas men jo. kommer aldrig mer träna imne på mitt varma gym iaf inte intensivt på wattbiken, det sägs väl att vid 300 watt bränner kroppen av 1000 watt. så mycket värme så onödigt.

Imorgon ska jag nog åka köpa fläkt . väldigt kallt ute dock :(

Dagens aktivitet
Idag promenerade jag en lång promenad i skogen i snöstormen. hade med mig en ryggsäck med kaffekopp och kaffe. Och ett sittunderlägg
Rundan innehöll stigningar, så man fick upp lite flås :)

Senast ändrad:
Dagens aktivitet
Jag har mest latat mig idag men dottern har skapat och fixat (var väldigt hemligt) och presentera detta mästerverk ??

IMG_1776.JPG

Dagens aktivitet
Hovrätten:
Vittnade idag som sakkunnig (rättsläkare) i ett brottmål. Blev grillad i en halvtimme av försvaret om olika skador. Sedan lämnade domaren ordet till åklagaren med en undran om han hade några frågor till mig.

Åklagaren: Jag har en fråga: cyklade du hit ?
Jag: Ja...
Åklagaren: tack, då var det bra så.

Dagens aktivitet
MartinC sa:
Hovrätten:
Vittnade idag som sakkunnig (rättsläkare) i ett brottmål. Blev grillad i en halvtimme av försvaret om olika skador. Sedan lämnade domaren ordet till åklagaren med en undran om han hade några frågor till mig.

Hade det nå med saken att göra?

Dagens aktivitet
mikipedia_ sa:
MartinC sa:
Hovrätten:

Nej inte alls. Väldigt märklig (om än konisk) kommentar i en rättssal. Tolkade den som ett utslag för att han inte hade några frågor alls och var tillräckligt trygg för att avdramatisera ögonblicket. Och ja jag hade cyklat dit...

Dagens aktivitet
MartinC sa:
mikipedia_ sa:
MartinC sa:
Hovrätten:

Nej inte alls. Väldigt märklig (om än konisk) kommentar i en rättssal. Tolkade den som ett utslag för att han inte hade några frågor alls och var tillräckligt trygg för att avdramatisera ögonblicket. Och ja jag hade cyklat dit...

Lite knepig fråga ändå....

Dagens aktivitet
Hemma och kurerar förkylning. Tog äntligen tag i att Nikwaxa vintercykelskorna. Blev sedan inspirerad av annan tråd att linda styret på lvgcykeln. När jag ändå var igång så tog jag tillbaka mina Continental GP4S från sambons hoj och monterade på ett par träningshjul. Så nu är man redo för lite vårväder. Nu en whisky framför brasan.

Dagens aktivitet
Okynnesbytte bakväxeln efter 15000 km bara för att löphjulen var slut. Hade ändå en ny växel liggande hemma. Gamlingen får ligga kvar som nödreservdel.

Kallt om fingrarna.

Dagens aktivitet
Ute och reser. Usch vad tyskarna i Frankfurts "säkerhets"-cirkus är otrevliga att ha att göra med. Då vandrade jag ändå rakt igenom utan att de ens ville titta på mig.

Referensen var å andra sidan supertrevliga japaner på Haneda några timmar tidigare men även jämfört med Landvetter framstod det som stökigt, fyrkantigt och onödigt krångligt.

Avskyr att flyga..

Att ha med européer att göra igen känns också rätt pestigt just nu men det går väl över om några dagar.

Dagens aktivitet
Har mys-skruvat i ordning DH-hojen under påskhelgen, och blev klar idag.
Gaffeln och dämparen kom tillbaks från service i torsdags.

Jag passade på att göra lite allt möjligt när jag skruvade ihop den:
* Mekade det som fanns att göra till ocd-nivå - mycket inkl. länkaget och bromsarna var redan servat sen i vintras
* Slöjdade kapad mudhugger som skyddar bakdämparen och halva länkaget från bakhjulssprutet
* Fettade in allt så att den blev knäpptyst
* Satte dit mer ramskydd och lite ljuddämpning vid kedjelinjen

(Drivlinan ser ny ut då jag bytt ISCG-bash/styraren mot N/W och vevbash, och satt dit ny kedja under vintern. Har även bytt tillbaks till tätstegade kassetten och matchande bakväxeln som var original. Fortfarande usel mobilkamera då den hyffsade har gett upp...)

Bilagor

• sida.jpg
    sida.jpg
    240.5 KB · Besök: 131
  • framifran.jpg
    framifran.jpg
    130.2 KB · Besök: 122
Dagens aktivitet
Också tuff dag, tvättat cyklar.
Gjort diverse småupgrades på en hoj.
Meckat diverse småsaker på två hojar.
Druckit kaffe och ätit choklad nu och funderar på vad jag borde göra nu!?

Dagens aktivitet
Putsade klart på båten och knuffade den sedan i sjön. Motorn startade, men det kom ingen skvallerstråle. Skit. Impellern som gått??? Nej, en insekt hade byggt bo i utloppet för skvallervattnet under hösten/vintern/våren. Mästermeken rensade med en skruvmejsel och sedan kunde familjen dra ut till Smådalarö och käka kvällsmat. Phew!

Tillbaka
Topp