Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Köpte dubbdäck igår, inkörning idag!

Bilagor

• IMG_2329.jpg
    IMG_2329.jpg
    475.1 KB · Besök: 39
Tisdagens runda slutade med bakbromshaveri. Dagens runda blev en revansch.

Bilagor

• DSC_0404.JPG
    DSC_0404.JPG
    157.3 KB · Besök: 35
Håller på att rota i arkiven för att framkalla lite bilder, så sprang jag på denna höjdare från 2012 (tror jag)

tmp_13705-jarvso11301172991.jpg

mikipedia_ sa:
H. sa:
Håller på att rota i arkiven för att framkalla lite bilder, så sprang jag på denna höjdare från 2012 (tror jag)

Grym bild!
Ska du producera något lr bara ha i cykel/mekrummet?

Nä, det var egentligen helt andra typer av bilder jag letade efter (typ naturbilder) för att ha på väggarna.

H. sa:

Glöm inte de utlovade nostalgitrådarna/artiklarna? ;-) Fast jag misstänker du har fullt upp med annat sedan en tid tillbaka..

soderblom sa:
H. sa:

Glöm inte de utlovade nostalgitrådarna/artiklarna? ;-) Fast jag misstänker du har fullt upp med annat sedan en tid tillbaka..

Jag har de på mig att-göra. Lovar att inte glömma!

Sitter o redigerar film...
Bjussar på en halvkass stillbild ifrån när jag körde världskupsbanan i Cairns för en månad sedan.. sjukt tuff bana.
Vilket håll tror ni att jag tog? ;) rakt fram eller kyllingslingan?

Bilagor

• cairns.jpg
    cairns.jpg
    195.6 KB · Besök: 35
Disigt i Hellas idag. Vart är alla cyklister? Trodde att det var sportlovsvecka men jag stötte inte på en enda cyklist i skogen...

Bilagor

• IMG_2364.JPG
    IMG_2364.JPG
    522.8 KB · Besök: 41
Dagens uppför och nedför Ramunderberget tur bjöd på utsikt, lera i mängder och en tömd kanal.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    394.4 KB · Besök: 40
Senast ändrad:
Arsozath sa:
När sambo glömmer nyckeln i tändningen och laddaren är halvtrasig får man improvisera lite...
Snyggt :)

Då gäller det att inte ha köpt Clas Ohlsons laddare. Den kan INTE ladda ett tomt batteri. Lagom fin tankevurpa där när man designar en batteriladdare.

Rattnalle sa:
Arsozath sa:
När sambo glömmer nyckeln i tändningen och laddaren är halvtrasig får man improvisera lite...

Då gäller det att inte ha köpt Clas Ohlsons laddare. Den kan INTE ladda ett tomt batteri. Lagom fin tankevurpa där när man designar en batteriladdare.

Jo. Seriekoppla en 25w 230v glödlampa i serie så går det. Iaf på 1997 år utgåva fungerade det.

Bengt-re sa:
Rattnalle sa:
Arsozath sa:

Jo. Seriekoppla en 25w 230v glödlampa i serie så går det. Iaf på 1997 år utgåva fungerade det.
Deras moderna mäter spänningen och vägrar ladda om den är under 7 något volt. Helt oanvändbar på ett helt urladdat batteri alltså. Pappa köpte sin för att krokodilklämman på den decennier gamla Bosch-laddaren gick av men eftersom den fortfarande funkade i övrigt fick han igång laddningen genom att hålla trådarna mot polerna några sekunder för att lura igång den nya..

Hur ofta händer detta då....hittade allt utan skruven. Hade nog gått att köra hjälpligt med en kattstrypare istället men jag gav upp...

Bilagor

• IMG_20160306_134606.jpg
    IMG_20160306_134606.jpg
    516.7 KB · Besök: 43
Det hans med en del idag, längdskidor på förmiddagen, lämna in två par skidor, två par bindingar och ett par pjäxor för montering/lästning och jag hann klämma in en liten sväng i skogen strax innan ljuset försvann.

_IMG2307.jpg

Idag när jag skulle hem från Hisingen lyckades jag tajma färjan, så det fick bli den vägen idag! :) (det här har iofs inget med det att göra, men hade ju inte sett detta om jag hojat över bron istället :)

Bilagor

• 20160308_185334-Edit.jpg
    20160308_185334-Edit.jpg
    86.4 KB · Besök: 44
Tyvärr måste man även meka. Nu har jag äntligen fått rätt diameter på spännhyllsan , å köpt skf lager till vevlagren. Får se om de håller mer än sex månader som Saint gör å om jag kan byta utan att döda tätningarna .

Bilagor

• IMG_20160309_162533.jpg
    IMG_20160309_162533.jpg
    286.3 KB · Besök: 40
Underbart väder och före i Tullinge idag! Blandat surhål / is men mest fina bara stigar!

Bilagor

• 2016-03-11 14.56.09.jpg
    2016-03-11 14.56.09.jpg
    180.2 KB · Besök: 47
Då var det dags att pröva sommarsulorna igen. Vet att det är fläckvis med is kvar men det är värt ett försök. Tänkte testa i Gömmaren imorgon

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    285.1 KB · Besök: 36
Skevkedjekrans_3.jpg

Nu börjar jag förstå varför jag haft problem på låga växlar den senaste tiden. Hur kan det bli så där?
Som tur är införskaffades en ny växel och en kedjekrans för ett tag sedan. Den nya växeln fick jag aldrig att fungera på den gamla kransen, får väl se hur det blir med den nya kransen och den gamla växeln. :)

Fältprästen sa:
Nu börjar jag förstå varför jag haft problem på låga växlar den senaste tiden. Hur kan det bli så där?
Som tur är införskaffades en ny växel och en kedjekrans för ett tag sedan. Den nya växeln fick jag aldrig att fungera på den gamla kransen, får väl se hur det blir med den nya kransen och den gamla växeln. :)

Blivit så där för mig några ggr också! Om du kör 2/3 delat fram och växlar med högt tryck på pedalen kan det bli så, kedjan drar snett utåt och innan den gått ner helt på nästa drev så bryter den på en kugg och då kan drevet vika sig.
Behöver iofs inte ha 2/3 delat för att det ska hända men går man på stora /stora blir det lätt så.

Idag hängde yngsta grabben med på turen. Han ska drillas i cyklingen nu och han ska ju även få rockhoppern som han cyklade på idag men det vet han ej om än ?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    588.1 KB · Besök: 36
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp