Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Allt utom tält och sovsäckar packat inför hemresan imorgon. Ska faktiskt bli lite skönt med svensk sommartemperatur sista halvan av semestern :-)

Bilagor

• WP_20160722_20_43_14_Pro.jpg
    WP_20160722_20_43_14_Pro.jpg
    311.6 KB · Besök: 36
När det tar stopp tar det stopp o man får räkna med lite flygtid...men nytt personbästa. Stenjävel!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    680.7 KB · Besök: 46
Passade på att polera och vaxa cykeln efter cykelrundan, det är första gången jag polerar den sedan jag köpte cykeln.
Jag kör med Sonax.

Bilagor

• sonax.jpg
    sonax.jpg
    219.3 KB · Besök: 39
Dagens. Tog en paus vid grillplatsen runt Häckebergasjön. ?

Bilagor

• 20160723_173243.jpg
    20160723_173243.jpg
    398 KB · Besök: 53
Senast ändrad:
Jomenvisst, är man i krokarna så är det klart värt ett besök!

I förrgår blev det helt plötsligt tokvarmt (dvs över 20°C) i Arktis. Vi firade det med att slöåka Rundfjellet i fredags och med att ge oss ut på mastodonttur igår. Först knatade vi upp på Tromsdalstinden och sladdade oss utför stensanden på ryggen där, och sen gick vi visst upp på ett till fjäll. Marran var glad som en liten hund. Idag är jag en urlakad sill.
DSC01383.jpg

Jackson sa:
I förrgår blev det helt plötsligt tokvarmt (dvs över 20°C) i Arktis. Vi firade det med att slöåka Rundfjellet i fredags och med att ge oss ut på mastodonttur igår. Först knatade vi upp på Tromsdalstinden och sladdade oss utför stensanden på ryggen där, och sen gick vi visst upp på ett till fjäll. Marran var glad som en liten hund. Idag är jag en urlakad sill.

Snyggt! Typ-2-kul?

H. sa:
Jackson sa:

Snyggt! Typ-2-kul?

Tackar! Hm, helt klart för mig, fast inte så där överväldigande skräck för att falla mot sin egen död eller utslagna tänder, mest för att bli uppäten av sitt bakdäck eller att bakdäcket ska bli uppätet av en eker. För marran var det nog bara jävligt kul av typ - 1 1/2, för mig mer jävligt kul och utmattande av en klar tvåa.

Tokvarmt igår och 5 mil Sörmlandsled. Svetten rann redan innan jag kom till starten.

Bilagor

• IMG_20160724_134219.jpg
    IMG_20160724_134219.jpg
    687.8 KB · Besök: 33
Crossmax sa:
elason sa:
Tokvarmt igår och 5 mil Sörmlandsled. Svetten rann redan innan jag kom till starten.
Vilka etapper körde du?
Kan inte numreringen i huvudet men mellan Handen och Östertälje, det är egentligen drygt fyra mil men nu under sommaren stannar pendeltågen i Skogås så det blev lite transport dit också. Och så en liten avstickare upp på ett berg som var onödig. :D Körde början från Björkhagen till Handen häromdagen.

Idag skulle jag egentligen ha avslutat semestern och gått till jobbet, men det kändes ju så trååkigt och så var väderprognosen helt ok för en gångs skull så jag sket i det och gick upp på Bakaromtinden istället med Gustav. Det var tokdimma när vi gick upp men sen jippiekaye så lyfte det och avslöjade hela jäkla nordnorges galenskap, igen. + att det var så in i nordnorge bra cykling utför. Hurra!

DSC01825.jpg

Magiskt i fjällen? själv fick jag hällsurfa idag helt oki det med!

Bilagor

• IMG_20160725_202926.jpg
    IMG_20160725_202926.jpg
    182.5 KB · Besök: 32
Toppen på Idre fjäll, även om man cyklade själv så hade man sällskap vid liften?

Bilagor

• IMG_20160725_150109.jpg
    IMG_20160725_150109.jpg
    259.2 KB · Besök: 31
kungfalken sa:
Toppen på Idre fjäll, även om man cyklade själv så hade man sällskap vid liften?
Lite tuffare än oss. Vi nöjde oss med att betrakta toppen på avstånd.
Och inte samma ren jag höll på att cykla på.

Vilken led går upp till toppen?

Jag tog en led som gick från skillsarea, tror den heter Multiled.
På vägen upp träffade jag flertal av liftsällskapets polare som undrade vad jag gjorde?

Tillbaka
Topp