Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Skönt väder och härligt torra stigar!

tmp_29631-DSC_01182122974570.JPG

Provade lite nya stigar med grabben igår, det visade sig vara det stökigaste vi hittat på när det gick uppför så det blev mycket gå men när det började gå nerför igen såg det ut såhär och gick desto fortare...

Bilagor

• 20160917_113928-01.jpeg
    20160917_113928-01.jpeg
    480.2 KB · Besök: 53
Ungefär där jag fotade denna bild hoppade kedjan. där cykeln ligger lyckades jag hoppa av cykeln utan att ramla.
20160925_161517.jpg

Det var väldigt intressant att ta sig ner utan att kunna balansera på pedalerna och jag fixk slänga mig av från cykeln till slut..

Annars var det en underbar tur i skogen och mer kraft än sist

daikai1 sa:
Ungefär där jag fotade denna bild hoppade kedjan. där cykeln ligger lyckades jag hoppa av cykeln utan att ramla.

Det var väldigt intressant att ta sig ner utan att kunna balansera på pedalerna och jag fixk slänga mig av från cykeln till slut..

Jag försöker att förstå bild och text, men kan bara förstå på ett ungefär om det är så att du kör fixie eller endast har fotbroms.
Normala cyklar går att bromsa även nedför och man behöver ingen kedja för att hålla balansen när man rullar.
Men det ser som sagt ut att ha varit fint i skogen med alla löv och det fina vädret.

Lars.E sa:
daikai1 sa:

Jag försöker att förstå bild och text, men kan bara förstå på ett ungefär om det är så att du kör fixie eller endast har fotbroms.
Normala cyklar går att bromsa även nedför och man behöver ingen kedja för att hålla balansen när man rullar.
Men det ser som sagt ut att ha varit fint i skogen med alla löv och det fina vädret.

får bättra mig på att berätta saker bara...

Kedjan låste pedalerna på något skumt sätt så de hamnade i ett skumt läge och kunde inte balansera på dom, hade bakbromsen fullt bromsat och vågade inte frambromsa helt utan att kunna motverka framåtkraften, så fortsatte bara framåt ändå ner till där cykeln ligger. är en del stenar som ligger strax efter där jag lyckades stanna som hade bromsat mig annars xD

Dessutom har jag inga riktiga pedaler, utan såna taggiga även kallat "cykla till glasskiosen-pedaler" i en annan tråd :D så föterna hoppar av så snart det blir lite svårt

Senast ändrad:
daikai1 sa:
Lars.E sa:
daikai1 sa:

får bättra mig på att berätta saker bara...

Kedjan låste pedalerna på något skumt sätt så de hamnade i ett skumt läge och kunde inte balansera på dom, hade bakbromsen fullt bromsat och vågade inte frambromsa helt utan att kunna motverka framåtkraften, så fortsatte bara framåt ändå ner till där cykeln ligger. är en del stenar som ligger strax efter där jag lyckades stanna som hade bromsat mig annars xD

Dessutom har jag inga riktiga pedaler, utan såna taggiga även kallat "cykla till glasskiosen-pedaler" i en annan tråd :D så föterna hoppar av så snart det blir lite svårt

Aha... Ibland när kedjan hoppar (oftast utåt) fram kan den låsa veven i konstiga lägen, det har ju faktiskt hänt även mig när jag börjar tänka efter, Går det inte att ha en pedal framåt och en bakåt så får man genast riktigt dålig balans.
Och även om "cykla till glasskiosken-pedaler" inte är någon höjdare så kan man nog skylla på kedje-hoppet denna gång.

Var ute och tramscyklade en liten runda idag

mm.jpg

Avslutade rundan med ett dopp i havet, fortfarande 20ish grader i vattnet!

Nu är Ragleyn ny målad, bara attbötja transplantera ihop igen?

Bilagor

• WP_20160927_09_38_16_Rich.jpg
    WP_20160927_09_38_16_Rich.jpg
    167.1 KB · Besök: 43
Hmm måste ju finnas lekplatser å annat att hoppa på. Slänger in en bild från helgen på ratzzer

Bilagor

• P9250551.jpg
    P9250551.jpg
    195.9 KB · Besök: 47
Egentligen måndagens bild men ack så viktig milstolpe. 1000 mil fördelat på 770 på pendlaren och 230 på hardtailen.

20160926_170614.jpg

Senast ändrad:
Riktigt bra tur runt blanktjärnsrundan idag. De har gjort ett fint jobb för att minska slitaget.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    298.1 KB · Besök: 39
Trashade visst ett bröllopsfoto när jag skulle fota min 17år gamla nyrenoverade Gary Fischer. Zooma in i bakgrunden :)

Bilagor

• IMG_20161001_135838.jpg
    IMG_20161001_135838.jpg
    400 KB · Besök: 49
Det är för många "kolla här va härligt det här är" -bilder här.

Vad är regn, rusk, kedjehopp, förstörda stigar och spilld öl-bilderna någonstans?

tmp_16942-_BEL0761-1488443223.jpg

Jag gjorde vad jag kunde för att skrämma livet ur herr fotograf Luthman i helgen.

Tillbaka
Topp