Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Provade att smörja kedjan med rapsolja och precis som utlovat funkade det strålande.
Visa bilaga 452884
Du cyklar bra långsamt om myror hinner ikapp dig.Det är kanske okej i Sveriges klimat (och den nuvarande säsongen) men i ett varmare land skulle det locka myror till en matfest.
Du cyklar bra långsamt om myror hinner ikapp dig.
Jo, världens snabbaste myra ska tydligen kunna komma upp i hissnande 3,7 km/h ?Jo, det gör jag. Men igen, i varmare klimatet blir myrorna och alla insekter rätt mycket snabbare.
Provade att smörja kedjan med rapsolja och precis som utlovat funkade det strålande.
Visa bilaga 452884
Möjligt, men just rapsolja är inte särskilt "matig". Luktar inget och används i vissa industriella smörjmedel. :-) Hur som helst är tanken att prova under blötsäsongen för att om möjligt spilla mindre petroleumelände på marken när man spolar cykeln (vilket för mig är efter nästan varje tur).Det är kanske okej i Sveriges klimat (och den nuvarande säsongen) men i ett varmare land skulle det locka myror till en matfest.
Andra gången jag cyklar leden i denna skogen och tredje gången jag kör vilse... men vad gör det, det är ju skoj ändåVisa bilaga 453156
Just det! Utforskar! Så var det ju ?Inte vilse, utforskar! ?
AugustiSista fem kilometrarna innan jag och min vän Julia når vår slutdestination i Bad Sachsa, Tyskland. Vi påbörjade turen från Uppsala i slutet av augusti för att 1300 km och 15 dagar senare komma fram till vårt slutgiltiga mål.
Visa bilaga 453276
Augusti➡November = 15 dagar?