Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Trevligt att vara tillbaka på helstel och hemmastigen efter 7 veckor av andra aktiviteter. Stigen verkade tillräckligt torr för att tar hala hoppet, men bakhjulet gled bort blixtsnabbt. Jag kunde just i tid sätta en fot på marken.

2023-08-13-18-27-33-628.jpg

20230812_174002.jpg

Vandringsleden längs säfssjön. Svårcyklat men fint. På bilden ett av få flowiga partier. Att kämpa sig upp för landsvägen för att få 70 hm utförskörning var dock helt bortkastat. Där var det mest oflowig sumpmark.

Senast ändrad:
Ah, fiskartorpets gamla flow trail / candyland? Hur ser det ut i dagsläget? Det har inte magiskt återuppstått? (Man kan ju alltid hoppas i alla fall :-D)

Folk kör fortfarande nedför backen, men Candyland har tyvärr egaliserats (efter elsparkcyklister har hamnat i sjukhuset). Jag brukar köra gamla banstärkningen från innan extra delen av slingan kam till. Den gör två kurvor av "Candyland" och dukar sen nedför på sidan. Nu är den nedfarten halv blockerat av en vargfångstgrop.

EDIT: också synd är att uppfarten till stället där jag tog bilden inte längre är körbart. En elkabel bredvid stödet av skidhoppet på hällen stack ut från marken och den vägen har stängts av. Sonen provade en gång att cykla uppför hällen under stödet men det finns en stor step-up. Han ramlade och landade med en hand precis på en stor bit av stål.

Tillbaka
Topp