Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Coll de Rates
IMG_7565.webp

Fuskar med två bilder, men av bra anledning: första gång att jag oxh sonen cyklat heldämpad tillsammans i Hellas (jag cyklade heldämpad för många år sen). Nu förstår vi varför många säger att man lär sig att cykla bra på HT: på FS är allt mycket enklare! Sonen var framförallt förvånad över bättre bromsgrepp utför. Och vilken fin dag!

2025-03-08-19-02-24-153.webp

2025-03-08-19-03-12-345.webp

Fuskar med två bilder, men av bra anledning: första gång att jag oxh sonen cyklat heldämpad tillsammans i Hellas (jag cyklade heldämpad för många år sen). Nu förstår vi varför många säger att man lär sig att cykla bra på HT: på FS är allt mycket enklare! Sonen var framförallt förvånad över bättre bromsgrepp utför. Och vilken fin dag!

Visa bilaga 755757

Visa bilaga 755758
Och NBD-? Scor 2030?

Det blev en premiärtur till strandkanten i det fina vädret idag :)
Så skönt att komma ut och trampa en liten sväng.
16,5km i lugnt söndagstempo med kanebullesnask och en kopp rivigt kaffe på macken.

White AX 290 FF 21 "vardagsknäckaren"

Bilagor

• 474558762_518673597557914_4898930362902181004_n.webp
    474558762_518673597557914_4898930362902181004_n.webp
    1.3 MB · Besök: 49
Sen cykling igen idag. Det blev, blant annat, igen gula. Efter korsningen av Ältavägen undrade sonen om man kan köra uppför "Brant Backe". Det är, såklart, bara att prova. Sonen fick framhjulet upp på step-upen på toppen, men tyvärr inte bakhjulet.

2025-03-09-20-25-03-569.webp

Senast ändrad:
Mina Schwalbe G-One har inte hunnit med postgången så jag blev lite ivrig och testade att kränga på Maxxis Icon så länge. Tog en kort testrunda och det kändes faktiskt bra. Testade först att maxa med 60psi men kände att det räcker med 50psi 👌🏻 Så nu är ju frågan om jag ska testa G-One på min Bianchi JAB istället, eller beställa hem ett par Maxxis Icon till den oxå?
IMG_0429.webp

Mina Schwalbe G-One har inte hunnit med postgången så jag blev lite ivrig och testade att kränga på Maxxis Icon så länge. Tog en kort testrunda och det kändes faktiskt bra. Testade först att maxa med 60psi men kände att det räcker med 50psi 👌🏻 Så nu är ju frågan om jag ska testa G-One på min Bianchi JAB istället, eller beställa hem ett par Maxxis Icon till den oxå?Visa bilaga 756511
50 låter mycket, borde inte 25 vara mer lagom?

Våren tog mig lite på sängen så jag hade cykeln nedplockad för renovering med ännu inte beställda delar när T-shirtvädret slog till förra veckan. Men idag blev det säsongspremiär i för årstiden mer normala temperaturer, dvs egentligen för kallt för min smak. Skogen var förvånandsvärt torr och tyst. Men tystast var cykeln.

1000028596.webp

Wow, den är riktigt bra! Tar även med temperaturen.

Tycker den gav låga värden, men måste väl våga sänka mina tryck och testa.

Många kör med (mycket) högre tryck än man kan köra med. Ofta ger lägre tryck bara fördelar på stig, förutom genomslagskydd. I den calculator har "Riding Conditions" en stor effekt. Man behöver mer punkaskydd när det blir stenigt och brant och det är svårare att undvika vassa kanter.

Wow, den är riktigt bra! Tar även med temperaturen.

Många kör med (mycket) högre tryck än man kan köra med. Ofta ger lägre tryck bara fördelar på stig, förutom genomslagskydd. I den calculator har "Riding Conditions" en stor effekt. Man behöver mer punkaskydd när det blir stenigt och brant och det är svårare att undvika vassa kanter.
Tror du har alldeles rätt Berk, iallafall när det gäller mig. Kört mkt i Hellas där det kan vara vasst här och där, och varit orolig att få problem och sen inte kunna cykla de 8 kilometrarna hem när jag kommer ur skogen... Har kört med tubeless och korv så denna rädsla är väl obefogad men sitter ändå kvar...

Tillbaka
Topp