Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Idag satte jag dit några dubb i bakdäcket, passade på att byta till sommardäck också :) börjar bli dags nu känner jag. Känns dumt och slita mer på vinterdäcken nu.
Äntligen så har snön smält och barnen vill ut på sina tvåhjulingar. Men innan pappa han upp på sin egen cykel ville lillgrabben vill promt upp på storebrors 16", men trampa det förstod han inte sig på, så då fick pappa hjälpa till.
Gick ju superbra trots att vi va två, mamma var dok inte så imponerad.
Gopro-kameran var inställd på att fotografera. Då krockar jag såklart med en smal, men hög stubbe när jag hade blicken långt fram för att välja rätt spår...
Bild från i lördags på blå leden nånstans utåt Saltsjöbaden. Och nej, jag lyckades inte cykla upp för den där brötbranten. Men en vacker dag kanske:-)
Jag har märkt att jag drämmer pedalerna i backen med fatbiken jäkligt mycket oftare än med FS:en. Vilket är lite märkligt eftersom den är helstel och dessutom torde ha högre vevparti. Kanske är det för att jag omedvetet väljer lägre växlar och kör "ångvältteknik" med hög kadens och låg fart. Eller så är det för att pedalerna sitter såpass brett isär.
Makten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har märkt att jag drämmer pedalerna i backen
> med fatbiken jäkligt mycket oftare än med FS:en.
> Vilket är lite märkligt eftersom den är helstel
> och dessutom torde ha högre vevparti. Kanske är
> det för att jag omedvetet väljer lägre växlar
> och kör "ångvältteknik" med hög kadens och
> låg fart. Eller så är det för att pedalerna
> sitter såpass brett isär.
Eller så är det för att du har typ en meter i BB-drop? ;-)
Eric W skrev:
> Eller så är det för att du har typ en meter i
> BB-drop? ;-)
BB-höjden är 315 mm enligt Specialized, vilket jag antar är jävligt lågt. Känns som jag har behov av en bashguard också, men det går dessvärre inte att montera på detta vevparti eftersom spindeln har rundade armar på utsidan:-/
Makten skrev:
> Bild från i lördags på blå leden nånstans
> utåt Saltsjöbaden. Och nej, jag lyckades inte
> cykla upp för den där brötbranten. Men en
> vacker dag kanske:-)
Det där är väl på väg upp mot signalberget? Just den där backen/utförslöpan är anledningen till varför blåa är roligare att köra ut mot Saltis snarare än tillbaka mot Hellas enligt mig!
Crossmax skrev:
> Det där är väl på väg upp mot signalberget?
> Just den där backen/utförslöpan är anledningen
> till varför blåa är roligare att köra ut mot
> Saltis snarare än tillbaka mot Hellas enligt mig!
Japp, det är där. Jag brukar köra gröna ut eftersom jag bor i Järla sjö, så jag tar asfaltsvägen upp till masterna och börjar där. Sen brukar jag vända över till blå vid sjön Trehörningen, men den här gången cyklade jag ända ut.
Ett recept kunde vara att cykla gröna västerut och sen gula över till blå och vidare mot Saltsjöbaden. Men det blir nog lite för långt för min nuvarande kondition;-)
theBrand skrev:
> En bild som min fru tog på mig för ett större
> antal dagar sen när snön låg djup.
>
>
>
> (Alan, 13 år ung, skötte rollen som "traildog"
> med bravur)
Grym bild! Puderåkning :)
Och kul med en pigg trettonåring.
theBrand skrev:
> En bild som min fru tog på mig för ett större
> antal dagar sen när snön låg djup.
>
>
>
> (Alan, 13 år ung, skötte rollen som "traildog"
> med bravur)
Källis skrev:
> Ett kort stopp i solen uppe på Järnberget innan
> det bar av ner och in i skogen igen för att
> grotta
> vidare på endurospåret runt Arlanda.
>
> https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-
> xpa1/t31.0-8/11050197_10153182276029697_4151142952
> 777630462_o.jpg
>
>
> //Källis
Ingen direkt cykelbild egentligen, men de enda hjul jag har med mig här i Barcelona sitter på barnvagnen. Men jag såg något väldigt cykelrelaterat idag som gjorde mig glad. Ett bra sätt att hindra bilarna från att både köra och parkera i cykelfilen, men behöver utryckningsfordon fram så går det nog. Sedan insåg jag att det inte skulle funka spå bra med snöplogar och blev lite ledsen i ögat igen.
Fatbiken fick vila och istället upptäckte jag att CCDBi:n på Fantomen är sopslut. Dämpningen är totalt död och cykeln gungar som besatt. Lyckligtvis verkar CC ha grym service och jag får en ny skickad till mig utan särskilt många frågor:-)
Och Götapetter vad bortskämd jag blivit med greppet när jag cyklat feting. Nu kände jag mig som en riktig jäkla klåpare som var livrädd för alla blöta rötter:-/