Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

EST sa:
Rydell sa:
EST sa:
Hittade mina barndoms spår?

Ågelsjön ?

Japp har ju hängt på sörsjöns camping i helgen trodde det var här nånstans men det var ju när vi brukade cykla från Norrping till sörsjön man passerade det en jävla bit å då körde man helstelt på den tiden ca 25 år sen?

25 år sedan så klättra jag där med Strömvillans fritidsgård :) fint där ute. Komme du från Åby / Jursla?

Rydell sa:
EST sa:
Rydell sa:
EST sa:
Hittade mina barndoms spår?

Ågelsjön ?

Japp har ju hängt på sörsjöns camping i helgen trodde det var här nånstans men det var ju när vi brukade cykla från Norrping till sörsjön man passerade det en jävla bit å då körde man helstelt på den tiden ca 25 år sen?

25 år sedan så klättra jag där med Strömvillans fritidsgård :) fint där ute. Komme du från Åby / Jursla?

Såg nu att ni cykla från Snoka till Sörsjön så då utesluter jag Åby / Jursla :)

Navestad ringarna du vet när det var i sin glans stora dagar å alla gick med kniv osv?

Lära barn att inte leka på rotvältor kan ibland vara svårt?

Bilagor

• IMG_20160508_124446.jpg
    IMG_20160508_124446.jpg
    716.8 KB · Besök: 67
Hittade en trevlig bergknalle några hundra meter hemifrån, det är tydligen inte alltid bättre längre bort.

Bilagor

• DSC_0578.JPG
    DSC_0578.JPG
    457.7 KB · Besök: 67
Visserligen från gårdagen. Men första gången på racer. Så tog väsman runt (48km )

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    737.8 KB · Besök: 69
Järavallen. Avkopplande att höra golfbollars klonkande i träden följt av mustiga svordomar från intilliggande fairway. Dubbla anledningar att bära hjälm.

Bilagor

• 20160506_175338.jpg
    20160506_175338.jpg
    528.9 KB · Besök: 77
Det blåser runt små kultingar och på fjelltopparna ligger nysnön så vit å fin, men nu är det sommar i Arktis. Typiskt arktisk sommar.
Vi cyklar dessutom på Sommarøy (eller iaf väldigt nära).

DSC08846.jpg

Förkylningssysslor. Cyklarna behöver lite kärlek. Öppnade min kärvande sadelstolpe för första gången. Kanske jag skulle behövt göra det tidigare? Efter servicen funkar den fint igen =)

160511guck.jpg

Idag hittade jag en stig. För mig var den ny men någon annan hade varit där tidigare då det fanns ett litet hopp byggt på stigen. En rolig stig med blandad åkning och en del mer avancerade partier.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    579.9 KB · Besök: 67
På grund av klantiga inköp kommer det här bli en riktig bastard. Men så är ju alla mina cyklar det. Bra lär det bli i alla fall!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    474.2 KB · Besök: 55
Dagens tur bjöd på hyfsat teknisk cykling (för mig), lite asfalt, uppför och nedför Ramunderberget samt ett möte med dottern utanför blomaffären. Efteråt så fick cykeln duscha. En bra start på dagen. längtar efter att min dropper post ska komma.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    418.8 KB · Besök: 57
Senast ändrad:
Idag transporterade jag mig hem 41 mil från Skandisloppet. Det var en kul helg. Verkade vara många som kört MTB i helgen för jag såg en del bilar med MTB bakpå, som detta exempel.

Bilagor

• _1050370.jpg
    _1050370.jpg
    84.5 KB · Besök: 64
Riktigt fint uppe i pershyttan idag?

Bilagor

• IMG_20160515_172655.jpg
    IMG_20160515_172655.jpg
    462.2 KB · Besök: 55
Köpte mig min första cykel idag, en scott contessa foil :D Har varit ute på några rundor med min mors racer men känslan när jag var ute på premiärturen med min egen cykel idag var oslagbar!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    109.8 KB · Besök: 63
Senast ändrad:
Jag fick halta omkring och vara designerad (och resignerad) fotograf igår kväll när Jackson lekte dual slalom i kvällssolen.

P5151314.jpg

Riktigt härligt väder idag. Teknikträning stod på schemat. Utsikt i Sörvik (Ludvika)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    452.5 KB · Besök: 64
Från att ha varit inbiten streetcyklist, så känns bytet till stigpiskare väldigt bra!
Nya hojen känns också stabil, om så några små detaljer som står på inköpslistan..

Trampa-1.jpg

Tillbaka
Topp