Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Vråhålan på Mösseberg i Falköping. Rätt fint!

Bilagor

• 20180715_184816.jpg
    20180715_184816.jpg
    564.1 KB · Besök: 150
Fruktansvärt hett idag. Stämde prognosen så var det 31°C och det kändes. Tur dock att man hade gott sällskap och inte stannade hemma istället:-) Bad i två olika sjöar hjälpe också även om det var så varmt i vattnet att det knappt svalkade!

DSC03389.jpg

Ett stycke tomcaten dök upp från ingenstans och joinade vår fikatur. Bra med lite inspiration från nån som kan cykla:-)

DSC03400.jpg

Hoppas han inte ligger och dör nånstans, för han försvann spårlöst i slutet av "babyheads":-/

Edit: Nejdå, han lever:-)

Senast ändrad:
Några branta klätterövningar och provkörning av ny MTB-led blev det i morse, frukosten smakar så mycket bättre efteråt...

180721_0001.JPG

WSMC sa:
Sambal Oelek sa:
...på väg söderut. Inatt slapp jag rigga upp tältet då jag hittade denna stuga. Otroligt lyxigt va.
Av ren nyfikenhet; hur "hittar" du en sådan stuga? Cyklar du så pass off road att du rullade förbi den, nån funktion i mobilen, tips från lokala förmågor, såg du den från vägen eller chansade du rätt ut i spenaten?
Hur lång har du kommit?
Lycka till!
ursäkta sent svar. Har inte kollat nätet på en vecka typ.

Jag chansar. Kör på bara sedan dyker det alltid upp en mysig tältplats vid en sjö om man bara har lite tålamod. Denna gången var det en stuga. Ren tur. Men sov faktiskt inte så bra i den. Var bättre med tältet ?

Nu är jag hemma. Tog två veckor att semestercykla Haparanda-Ystad. Strax över 200 mil.

Bifogar en bild från Skåne-etappen. Fina vägar. Vädret har ju varit helt otroligt också.

Bilagor

• 20180716_182218_HDR.jpg
    20180716_182218_HDR.jpg
    295.2 KB · Besök: 81
Sambal Oelek sa:
WSMC sa:
Sambal Oelek sa:
...på väg söderut. Inatt slapp jag rigga upp tältet då jag hittade denna stuga. Otroligt lyxigt va.
Av ren nyfikenhet; hur "hittar" du en sådan stuga? Cyklar du så pass off road att du rullade förbi den, nån funktion i mobilen, tips från lokala förmågor, såg du den från vägen eller chansade du rätt ut i spenaten?
Hur lång har du kommit?
Lycka till!

Jag chansar. Kör på bara sedan dyker det alltid upp en mysig tältplats vid en sjö om man bara har lite tålamod. Denna gången var det en stuga. Ren tur. Men sov faktiskt inte så bra i den. Var bättre med tältet ?

Nu är jag hemma. Tog två veckor att semestercykla Haparanda-Ystad. Strax över 200 mil.

Bifogar en bild från Skåne-etappen. Fina vägar. Vädret har ju varit helt otroligt också.
Härlig semester. Snyggt kört!

WSMC sa:
Sambal Oelek sa:
WSMC sa:
Sambal Oelek sa:
Hur lång har du kommit?
Lycka till!

Härlig semester. Snyggt kört!
tack! Det var riktigt härligt

134F3DD0-F0FF-48C5-A42D-A97B31192A2A.jpeg

Italienarna har lite mer förståelse för att man ibland behöver ha med sig cykeln på tåget. Här har SJ en del att lära.

Idag blev det Trollstigen. Startade på morgonen i blandad sol och dimma och slutade i strålande sol längre upp!
Edit: Bara en bild per dag/postare=övriga bilder raderade
DSC_0362.JPG

Senast ändrad:
IMG_20180724_224520_517.jpg

En kort kvällsrunda på berget bakom sommarstugan. Tre riktigt schyssta utförsåk med hunden blev det, och sen ett kvällsdopp på det.

Nya dojor från idag, så färgmatchningen är nu komplett. :()

180725_0005.JPG

Familjeresa till Sardinien men lyckligtvis fick vi till en dag cykling också. 8h i 34 graders värme var väl kanske lite häftigt men riktigt frän cykling.

BC17520C-8298-4FCF-95C1-BDAD1781DECF.jpeg

Tillbaka
Topp